مسلم مختاری

امدادرسانی جمعیت هلال احمر و اُمور عشایر به بیش از ۵۰۰ خانوار عشایری بهمئی در پی بارش های اخیر

تقدیر فرماندار بهمئی از نجات‌گران و کارکنان جمعیت هلال احمر و اُمور عشایر این شهرستان به منظور امداد رسانی به عشایر سیل‌زده
کد خبر : 38149
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 - 0:24

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ فرماندار شهرستان بهمئی در بازدید از مناطق عشایری این شهرستان که دچار سیل زدگی و خسارت شده بودند گفت: به‌دنبال بارش شدید باران از عصر شنبه (۸ مرداد ماه) و دریافت گزارش آب‌گرفتگی در محل چادر عشایر مستقر در روستاهای شهرستان بهمئی ، بلافاصله تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان به محل اعزام و اقدام به توزیع چادر ، تجهیزات و بسته‌های غذایی کردند.

علی محمدی از خسارت ۴۲ میلیارد ریالی به بخش های مختلف حوزه عشایر شهرستان خبر داد و افزود: این خسارت ها شامل ؛ از بین رفت دام های سبک و سنگین ، آذوقه عشایر ، علوفه ، مرتع ، سکونت های سنگی و گِلی ، پرندگان و سایر زیرساخت ها و ابنیه های فنی است.
وی با اشاره به اینکه ، ۳۸۰ کیلومتر راههای عشایری ، ابنیه ، پل ، چشمه و قنوات ، منابع ذخیره آب و تاسیسات زیربنایی دچار آسیب شدند گفت: با توجه به از بین رفتن چادر‌های عشایرنشینان با هماهنگی لازم تعدادی از آن‌ها در مکان های مناسب اسکان داده شدند و در این راستا ۶۷ تخته پتو، ۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته ، ۵ تخته موکت و۱۳۳ کیلو نایلون بین عشایرنشینان توزیع شد.

فرماندار بهمئی از امدادرسانی به موقع سید مسلم دردار نژاد رئیس و کارکنان جمعیت هلال احمر و روح الله شجاعی اداره اُمور عشایر شهرستان بهمئی و مجموعه ادارات شهرستان که در این زمینه همکاری تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: جمعیت هلال احمر و اُمور عشایر به بیش از ۵۰۰ خانوار عشایری بهمئی در مناطق مختلف این شهرستان در پی بارش های اخیر امداد رسانی و ارائه خدمت کرده است.

گفتنی است در شهرستان بهمئی هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در شرایط عادی زندگی می‌کنند که در زمان قشلاق این تعداد به هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش می یابد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.