داود طلوعی مطلق

سخنان کارشناسانه و تخصصی وحدانی‌فر در جمع داوران درجه یک فوتبال تعجب همگان را برانگیخت

در طول بیش از شصت سال سن و پنجاه سال سابقه ورزشی هرگز چنین دیدگاهی و بیانی را در مورد ورزش و داوری از هیچ روحانی نشنیده بودم و حضار در جلسه حسابی  سورپرایز و غافلگیر شدند.
کد خبر : 4008
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 1:28

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ، به نقل از خبرگزاری فارس ،کلاس داوری درجه ملی با حضور ۲۰ داور درجه یک از ۶ استان کشور با مدرسی فریدون اصفهانیان به میزبانی دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر به عنوان سخنران افتتاحیه این کلاس‌ها به تحلیل کارشناسی در خصوص اهمیت قضاوت منصفانه و ویژگی‌های داوران پرداخت.

 امام جمعه کهگیلویه علاوه بر بعد کارشناسی داوری اظهار داشت:امروز داوری صرفا قضاوت نیست آمادگی بدنی، اعتماد به نفس و مدیریت در زمین لازم است.

وی تصریح کرد:داوران شخصیت خود را در زمین به بازیکنان و تماشاگر بقبولاند.

وحدانی‌فر شجاعت در قضاوت را از دیگر شاخصه‌های ضروری برای امر داوری برشمرد و گفت: داور رفتار خود را در زمین کنترل کند.

سید ابوصالح دانشفر طی یادداشتی در واکنش نگاه تخصصی امام جمعه به حوزه ورزش و نوع شناخت او از قوانین داوری فیفا نوشت:  دکتر وحدانی‌فر امام جمعه‌ای است که بهتر از مدرسان داوری (FIFA) نظر می‌دهد.

وی در ادامه آورده است:  وحدانی‌فر انچنان در مورد روان شناسی داوری و اجرای قوانین داوری و نیز رفتار بازیکنان در زمین مسابقه نظر داد که مخاطب به چشمان و گوشهای خود در انچه می‌بیند و می‌شنود شک می‌کند.

دانشفر با عجیب خواندن نگاه دقیق یک روحانی به بحث داوری فوتبال افزود:در طول بیش از شصت سال سن و پنجاه سال سابقه ورزشی هرگز چنین دیدگاهی و بیانی را در مورد ورزش و داوری از هیچ روحانی نشنیده بودم و حضار در جلسه حسابی  سورپرایز و غافلگیر شدند.

وی در ادامه آورده است: امام جمعه مرکز شهرستان مسلط و با اطلاعات فوق‌العاده جالب، جذاب،کارشناسانه،با دید فنی و دقیقا عین یک کارشناس و مدرس مجرب و متخصص فدراسیون جهانی فوتبال در رابطه با علم و روانشناسی داوری و معرفی داوران بزرگ دنیا مثل کولیناو روزتی سخن گفت.

دانشفر اضافه کرد: تبیین نحوه مدیریت داور در زمین و رعایت نوع مدیریت داور در جریان مسابقه از دیگر محورهای سخنان امام جمعه بود که همه را محو سخنان بسیار شیرین، جالب، جذاب و منحصربفرد خود نمود.

 وی ادامه داد: اینجانب در شنیدن و دیدن این مهارت و آگاهی و تحلیل یک روحانی در مورد داوری فوتبال به چشمان و گوشهای خود شک کردم زیرا در عمر شصت ساله و سابقه پنجاه ساله فوتبالی و ورزشی‌ام هرگز از یک روحانی چنین تحلیل ودرک اگاهی و مسلط بودن بر روان شناسی داوری ندیده بودم.

وی افزود:برای اولین بار هرگز دلم نمی‌خواست سخنرانی یک روحانی قطع یا تمام شود زیرا بسیارشیوا، شنیدنی و غیرقابل تصویر بود.

دانشفر با اشاره به اینکه همه حضار محو سخنان کارشناسانه حجت‌الاسلام وحدانی‌فر شدند، افزود: اقای سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشور وقتی پشت تریبون قرار گرفت اظهار داشت که حاج اقا وحدانی انچنان عالی و فراگیر وکارشناسانه صحبت کرد که دیگر حرفی برای حقیر باقی نگذاشتند که من ادامه بدهم و همه گفتنی‌هارا جامع و کامل بیان نمود.

وی در ادامه نوشت:این نوع تسلط و دیدگاه از سوی یک روحانی برای داوران هم بی نظیرو بی بدیل بود و تحت تاثیر قرارگرفته بودند.

دانشفر در پایان یادداشت خود آورده است« کاش این نوع سطح علم،سواد،  مسلط بودن در اگاهی داشتن و بروزبودن و داشتن اطلاعات جامع در همه زمینه‌های موجود در بین اقشار محترم روحانیت وجود داشت.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.