۰ نظر
۱۹۳ بازدید

مسلم مختاری

نشست صمیمی مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی با دانش آموزان متوسطه مدارس بخش سرآسیاب

مسئول کانون بسیج فرهنگیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی: بهترین راهکار برای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی جهاد تبیین است. چرا که دشمن در این جنگ بنا دارد با دنبال خط تحریف و وارونه‌نمایی واقعیت‌های تاریخی مردم ما را فریب دهد.
کد خبر : 45605
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 18:19

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا نشست صمیمی مسئول کانون بسیج فرهنگیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی با دانش آموزان مدارس سرآسیاب انجام شد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و فرهنگیان این منطقه در انجام امر تعلیم و تربیت به اهمیت جنگ شناختی اشاره کرده اند.

جهانگیر آشنا در جمع دانش آموزان مدارس متوسطه بخش سرآسیاب گفت:مدیریت ادراک، حرف اول در جنگ شناختی را می‌زند و جنگ شناختی محقق نخواهد شد جز اینکه ادراک فرد را متحول سازد و بخش عمده این مدیریت با هوش مصنوعی اتفاق می‌افتد، بر اساس آن علایق، سلایق، توانمندی‌ها و اهداف فرد را رصد کرده و متناسب با آن برنامه‌ ریزی رسانه‌ای می‌کنند.

جنگ شناختی، هنگامی که به طور موثر تمرین می‌شود، دارای ماهیت موذیانه‌ای است و درک و واکنش معمولی ما نسبت به حوادث را مختل می‌کند. حال این سوال مطرح است که چگونه دشمنان با استفاده از این نوع جنگ یکدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهند و به رقبای خود آسیب وارد می‌کنند؟ چگونه قدرت‌ها بدون دخالت محسوس خود این جنگ را به راه می‌اندازند؟

به همین دلیل است که گاهی از این جنگ به عنوان جنگ موریانه ای نام میبرند. این نوع جنگ شکل تکامل یافته تر، پیشرفته‌تر و اثر گذار تر جنگ نرم است. از ویژگی های مهم این جنگ متکی بودن بر زیرساخت رسانه‌های نوین سایبری است که تفکر آدمی را مورد هدف قرار میدهد

وی گفت: یکی از این پدیده‌ها که دشمن برای آن کار کرد، هویت‌سوزی جوانان بود؛ در این شگرد در ذهن مخاطب نسبت به پیشرفت و صداقت نظام تردید ایجاد می‌کند، او را نسبت به دین بیگانه می‌سازد، تربیت خشن و آموزش سبک زندگی رویایی توسط بازی‌ها، ایجاد دو قطبی‌های مختلف در موضوعاتی مثل حجاب و جریان‌های سیاسی، هویت‌سازی کاذب در شبکه‌های اجتماعی و تا می‌تواند سیاه نمایی از وضعیت موجود می‌کند در حالی‌که در تحلیل درست باید هم ضعف‌ها را بیان کرد و هم موفقیت‌ها را دید.

جهانگیرآشنا یادآور شد: دشمن فکر فرزندان ما را اسیر جنگ شناختی کرده است؛ باید بچه‌ها را برگردانیم و ادبیات تخاطب با جوان امروز را بیاموزیم و با آنان به گفت‌وگو بنشینیم و پیشرفت‌ها را نشانش بدهیم اما باید دانست همانطور که جنگ شناختی زمان بر است و یک دفعه شکل نمی‌گیرد، این کار نیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد و باید در همه عرصه‌ها تلاش کنیم تا بر این جنگ فائق آییم.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی: بهترین راهکار برای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی جهاد تبیین است. چرا که دشمن در این جنگ بنا دارد با دنبال خط تحریف و وارونه‌نمایی واقعیت‌های تاریخی مردم ما را فریب دهد.

شست

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.