داود طلوعی مطلق

افزایش آمار کرونای بهمئی با بازگشایی مدارس روستایی/ از اول با بازگشایی مدارس مخالف بودم/بیشترین مشکل شبکه بهداشت در زمینه مبارزه با کرونا با ادارات است

تا الان در شهرستان بهمئی از مجموع ۳۴۲۷ نمونه گیری صورت گرفته،۱۱۶۲ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند.
کد خبر : 4199
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 - 0:44

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،به نقل از آوای ماغرسرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی در نشست ستاد کرونا، بازگشایی مدارس روستایی در آبان ماه امسال را عاملی برای افزایش بیماری کرونا در این شهرستان اعلام کرد.

دکتر هاشم طاهری تصریح کرد: تا الان در شهرستان بهمئی از مجموع ۳۴۲۷ نمونه گیری صورت گرفته،۱۱۶۲ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی افزود: تعداد مورد فوتی شهرستان ده مورد است که شش مورد خارج از استان و چهار مورد در خود شهرستان فوت کردند.

دکتر  طاهری تصریح کرد:در ابتدای نشست های قبل ستاد کرونا محور این بود که   مدارس روستایی ما باز باشد یا نه؟ ما از همان اول مخالف بودیم اما با توجه به تصمیم جمعی ستاد کرونا ما هم تبعیت کردیم و اجازه دادیم مدارس شهرستان بازگشایی شوند.

وی افزود: الان آمارها بعد از بازگشایی مدارس را تجزیه و تحلیل می کنیم تا ببینیم آیا بازگشایی مدارس کار درستی بود یا نه؟ روند نمونه گیری ما از ابتدای دی ماه تا کنون که تمام تلاش خود را کردیم که نمونه ها را افزایش دهیم، با وجود اینکه در خیلی از موارد مردم استقبالی نداشتند و همکاری نمی شد، نشان می دهد که درصد بیماران از ابتدا تا پایان آبان ماه رو به افزایش است.

دکتر طاهری خاطرنشان کرد: درصد درگیری شهری و روستایی ما در نمودارها قبل از بازگشایی مدارس اینگونه بود که ۱۷ درصد بیماران ما روستایی و ۸۱ آن شهری بود اما بعد از بازگشایی مدارس از آبان ماه تا کنون آمار افزایش بیماران کرونایی روستایی به ۳۹ درصد رسید و در شهر به ۶۱ درصد کاهش یافت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ادامه داد: در آذرماه و دی ماه در نمودار دیگر برسی ها نشان می دهد که آمار معلمین و دانش آموزان درگیری شهرستان از ابتدا تا پایان آبان ماه ۷۷ مورد داشتیم اما آذرماه و دی ماه فقط ۱۷ نفر یعنی پیشرفت ۵۰ درصدی میانگین ماهیانه افزایش ابتلا به بیماری در این قشر داشتیم.

وی گفت:این بررسی ها نشان از افزایش بیماری ها با بازگشایی مدارس روستایی است، این آمارهای می تواند در روند تصمیم گیری های ما برای آینده مدارس کمک کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی با بیان اینکه مشکلات دیگری هم پیش روی شبکه بهداشت درمان در راستای مبارزه با بیماری کروناست، گفت: عدم همکاری برخی از ادارات با ما یکی از این مشکلات است ،با آمدن طرح شهید سلیمانی خیلی خوشحال شدیم که باری از دوش ما برداشته می‌شود و سایر ادارات به کمک ما می آیند اما متاسفانه به جز سپاه پاسداران بقیه ادارات همکاری آنچنانی با ما نداشتند.

دکتر  طاهری افزود: مشکل دیگری که در شهرستان وجود دارد، در حوزه توزیع کالاهای اساسی به خصوص روغن است، قرار شد تعداد عاملان توزیع را افزایش دهند که باید برای رفع مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود،ما نمی‌توانیم به بهانه اینکه بقیه قبول نمی کنند عامل توزیع روغن باشند، به همین سه عامل توزیع اکتفا کنیم تا این مشکلات برای ما به وجود بیاید و سلامت شهروندان و خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه چنین تصمیم گیری هایی اشتباه است،گفت: ما می توانیم اطلاعات خانوارها را از طریق سامانه سیب در اختیار توزیع کنندگان قرار دهیم تا بتوانیم کمکی در توزیع صحیح داشته باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی تصریح کرد: بیشترین مشکل ما در زمینه مبارزه با کرونا با ادارات است. مسئولین بیشتر ادارات ماسک نمی زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

دکتر طاهری ادامه داد: وقتی پلمپ کنیم هم تبلیغ می کنند که این کار برای شهرستان وجهه بدی دارد و ناراحت می شوند، کارمندان ما ماسک استفاده نمی کنند ،الان هم در نمودارها مشخص است که بیشترین آمار درگیری مشاغل با کرونا مربوط به کارمندان است.

وی افزود: ممکن است هدفی برخی از کارمندان این باشد که بخواهند از امتیاز مرخصی استعلاجی استفاده کنند و عامل دیگر این است که ادارات ما پروتکل های بهداشتی در ادارت پروتکلها اصلاً رعایت نمی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت: انتظار داریم مدیران ما تمهیدات لازم را بیندیشند تا لازم نباشد ماموران ما اعلام کنند که فلان اداره اصلاً رعایت نمی کنند و مجبور باشیم اقدامات قانونی را انجام دهیم.

دکتر  طاهری تصریح کرد:در همه ابعاد ما داریم سهل‌انگاری میکنیم و کرونا را شوخی گرفتیم ؛چنین دیدگاهی اشتباه است، انتظار داریم با همکاری ستاد کرونا و مسئولین شهرستان کرونا جدی گرفته شود و همه از ادارات خودشان برای پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی شروع کنند.

تصاویر تکمیلی خبر:

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.