۰ نظر
۲۴۶ بازدید

با حضور مسئولان استانی و ستاد مدیریت بحران استان ؛

داودطلوعی مطلق

بررسی خسارت سیل و بارش های اخیر در مناطق مختلف شهرستان بهمئی در پی بارش های سنگین و بالاترین میزان بارندگی

بیشترین میزان بارندگی و جاری شدن سیلاب در شهرستان بهمئی طی هفته گذشته خسارت های زیادی را به حوزه های مختلف مناطق این شهرستان وارد کرده است.
کد خبر : 43226
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 12:40

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ مدیرکل مدیریت بحران این استان با اشاره به اینکه، طی فعالیت سامانه اخیر بارش های پاییزی که از هفته گذشته در این استان آغاز شده تا صبح امروز بیشترین میزان بارندگی را در منطقه سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی اتفاق افتاد گفت: بیشترین حجم خسارت ها در بهمئی و در بخش های سرآسیاب یوسفی، ممبی و بخش مرکزی این شهرستان می باشد.

علیرضا نیکروز با بیان اینکه؛ جاری شدن سیل در شهرستان‌ بهمئی خسارت های مالی زیادی را در پی داشت و تلفات جانی در بر نداشت افزود: در این شرایط جوی، برای کاهش خسارت های احتمالی فراهم کردن تمهیدات لازم از سوی مردم، مسئولان و سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران ضروری است.

فرماندار شهرستان بهمئی هم با اشاره به اینکه؛ بارندگی های اخیر باعث بروز خسارت به بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری، ابنیه فنی، زیرساخت ها و محصولات شهروندان در مناطق مختلف این شهرستان شده است گفت : در پی بارش ۹۸ میلیمتری باران در بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی و طغیان رودخانه های فصلی برخی از محور های ارتباطی به شدت آسیب دید و مسدود شده است.

علی محمدی با اشاره به اینکه، این بارندگی باعث از بین رفتن صدها راس دام سبک اهالی منطقه کت، ممبی و سرآسیاب یوسفی شد افزود: این بارندگی در سه بخش شهرستان خساراتی به شبکه آب ، برق و گاز نیز وارد کرده است .

وی افزود: این خسارت‌ها شامل از بین رفت دام‌های سبک و سنگین، آذوقه عشایر، علوفه، مرتع، سکونت‌های سنگی و گِلی، پرندگان و سایر زیرساخت‌ها و ابنیه‌های فنی است.

فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه، راه‌های عشایری، ابنیه، پل، چشمه و قناتها، منابع ذخیره آب و تاسیسات زیربنایی هم دچار آسیب شد که عملیات بازسازی و مرمت در دستور کار است گفت: با توجه به از بین رفتن چادر‌های عشایرنشینان با هماهنگی لازم تعدادی از آن‌ها در مکان‌های مناسب اسکان داده شدند و در این راستا برخی لوازم و کالاها بین عشایرنشینان توزیع شد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

امسال بارندگی ها به موقع آغاز شده است، این در حالی است که سال گذشته بارندگی ها در تاریخ ۲۹ آبان ماه آغاز شد و شروع بارندگی ها با تاخیر همراه بود.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

   

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.