جهانگیر آشنا:استفاده از فناوری‌های نوین برخورد مقابله‌های قهری چاره کار نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نحوه استفاده مناسب و صحیح از فضای مجازی به کاربران در گروه‌های مختلف سنی آموزش داده شود.

برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه ای به همت پایگاه های مقاومت بسیج شهید پرمرد و امام علی النقی حوزه مقاومت بسیج ثارالله

والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط بوده و نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خود، تهدیدات و آسیب‌های ناشی از اینترنت و فضای مجازی آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند تا از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی جلوگیری به عمل آید
کد خبر : 35721
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 تیر 1401 - 21:52

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا کارگاه آموزشی سواد رسانه ای پایگاه های مقاومت بسیج امام علی النقی و شهید پرمرد حوزه مقاومت بسیج ثارالله برگزار شد.

ستواندوم پاسدار کاووس احمدی نژاد فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله لیکک گفت:باتوجه به اهمیت فضای مجازی در وضعیت امروزی و نقشه های دشمنان در این بستر نیاز جدی هست که بسیج با تمام توان خود به این جنگ فرهنگی ورود پیدا کند و در حال حاضر بهترین راه حل آموزش و آگاهی مردم و سواد رسانه ای هست.
سروان پاسدار جهانگیر آشنا مسئول فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه امروزه شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش ارتباطات اجتماعی شده است. سروان آشنا نگرانی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روابط خانوادگی ازجمله ارتباط همسران و ارتباط والدین با فرزندان‌شان وجود دارد. استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط جوانان، سبک زندگی آنان را تغییر داده است. خودنمایی و زندگی ویترینی از نتایج منفی شبکه‌های اجتماعی است. تغییرات زیادی تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی در ارزش‌ها، ساختار، سبک زندگی و نگرش‌های افراد و خانواده‌ها ایجاد شده است. زمانی عکس‌های خصوصی و خانوادگی و روابط حریم مشخصی داشت و ورود افراد غریبه به خانه را بد تلقی می‌کردند. اما حالا، حتی خصوصی‌ترین مسائل زندگی و لحظه‌های خودمانی نیز در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌شود. ایجاد سوءتفاهم و سردشدن روابط زوجین از نتایج و تبعات منفی شبکه‌های اجتماعی است. طلاق و افزایش آن نیز نتیجه شبکه‌های مجازی است. انسان در خانواده، فرآیند جامعه‌پذیری را می‌آموزد که مجموعه‌هایی از بایدها و نبایدهاست و بالاخره نقش‌هایی را در روابطش با دیگران یاد می‌گیرد.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد:آنچه در خانواده از اهمیت برخوردار است، توجه به ارزش‌ها به ویژه ارزش‌های خانوادگی و اجتماعی است که از طریق آنها می‌توان جامعه را کنترل کرد و به سوی زوال یا تعالی سوق داد. آماده‌کردن فرزندان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی یکی از وظایف مهم و اساسی خانواده‌ها به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد نوعی گذار از سنت به مدرنیته، سبب رشد و گسترش آسیب‌های نوپدید شده است. سیستم‌های جدید ارتباطی (شبکه‌های مجازی) آسان‌تر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر است، به همین دلیل، استفاده از این فناوری‌های نوین برای کاربران جذاب‌تر است.

جهانگیر آشنا در پایان افزود: مهم ترین راهکار ها برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی موارد زیر می‌باشند که انتظار هست خانواده ها با دقت بیشتری به این مسئله نگاه بکنند.

تشویق فرزندان و ایجاد جذابیت در نوجوانان جهت شرکت در فعالیت‌های اجتماعی در دنیای واقعی و تقویت این گونه رفتارها توسط والدین.

وقت گذاشتن برای گفت‌وگو در خانواده و برگزاری به صورت جلسات خانگی و هفتگی در خانواده.

گذراندن اوقات بیشتر اعضای خانواده با یکدیگر در فضای بیرون از خانه به طوری که زوجین و فرزندان از نظر عاطفی و روانی، احساس خلأ نکنند و جهت جبران این کمبود به فضای مجازی پناه ببرند.

والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط بوده و نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خود، تهدیدات و آسیب‌های ناشی از اینترنت و فضای مجازی آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند تا از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی جلوگیری به عمل آید.

استفاده از آموزه‌های دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نوعی کنترل اجتماعی توسط هر شخص.

هنجارسازی‌های مثبت و آموزش فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی به فرزندان‌مان در خانواده.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین برخورد مقابله‌های قهری چاره کار نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نحوه استفاده مناسب و صحیح از فضای مجازی به کاربران در گروه‌های مختلف سنی آموزش داده شود.

  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.