۰ نظر
۱۴۵ بازدید

مسلم مختاری

تجلیل  ازبرترینها و فعلان عرصه امورتربیتی شهرستان بهمئی

در مراسمی ازبرترینها و فعلان عرصه امورتربیتی اداره آموزش و پرورش  شهرستان بهمئی تجلیل شد.
کد خبر : 48436
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 15:00

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک  در مراسمی که به منظور گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و تجلیل از فعالان این عرصه در حوزه آموزش و پرورش در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی برگزار شد با گرامیداشت این روز مهم و ارزشمند گفت: نهاد امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به شکل گیری کرد و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۹ شمسی اقدام به تاسیس ستاد‌های امور تربیتی در مدارس کردند تا دانش آموزان به ارزش‌های اسلامی تشویق  ترغیب شوند.

 حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه ، استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد و باید تمام تلاش خود را برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در گذشته بکار گیریم افزود: مهم‌ترین وسیله انتقال تربیت اسلامی آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

وی از فعالیت های مختلف این نهاد تقدیر و تشکر کرد و خواستار اجرای کیفی برنامه ها و توجه هر چه بیشتر به حوزه امور تربیتی شد.

شهرام قشقایی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم با اشاره به اینکه ، این نهاد از بدو شکل گیری تا به امروز مجموعه وسیعی از عملکرد‌ها و وظایف متعدد و گوناگونی را بعهده داشته و تحقق امر تربیت را تنها منوط به حضور مربی و فعالیت‌های رسمی غیر کلاسی در کنار آموزش‌های کلاسی نمی‌داند گفت:  انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی،  زمینه سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و شناخت و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزشها از مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی است.

علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی در این جمع ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این نهاد ، با اشاره به اینکه ، روز امور تربیتی روز همه بخش هاست و باید از شیوه‌هایی استفاده کرد تا افرادی که در تربیت نقش داشتند نیز در این روز و هفته تجلیل شوند گفت: باید به نیروهای کارآزموده در این حوزه نقش دهیم و ظرفیت سازی کنیم، تا بتوانیم آینده ای روشن را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

 

مسعود فرحبخش مدیر آموزش و پرورش بهمئی هم در این مراسم با گرامیداشت این روز به مهمترین برنامه های این نهاد در حوزه های مختلف از جمله امور تربیتی و پرورشی اشاره کرد و  گفت: فعالیت‌های امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خویش و اهداف بنیادی این نهاد جامعه عمل بپوشاند ، فعالیتی که به خوبی در شهرستان بهمئی در حال اجراست.

شعبان بهمئی آزاده و  پیشکسوت امور تربیتی ، هم با گرامیداشت یادو خاطره شهدای امورتربیتی و قدردانی از تلاش ها و زحمات این عزیزان از گذشته تاکنون گفت: باید همه خانواده ها با همکاری نهاد آموزش و پرورش در راستای رشد و بالندگی فرزندان این دیار گام بردارند.

شعبان بهمئی با اشاره به اینکه ، این مجموعه در طی سال‌های شکل گیری خود تلاش هایی را در جهت رفع کاستی‌ها و پرورش مذهبی و انقلابی دانش آموزان به انجام رسانده است گفت: به نظر می رسد این تلاش ها باید با بازنگری در روش ها وبرآورد نقاط قوت وضعف این جایگاه در سال های گذشته وبا اتخاذ تدابیر دقیق تر و با قوت وقدرت بیشتری  در راستای امر مهم تربیتی کوشا شود.

وی همچنین گفت: پرورش نیرو‌های ماهر پرورشی  باید در دستور کار خود قرار گیرد تا در آینده به تعداد مربیان مورد نظر خود یعنی هر مدرسه یک مربی پرورشی دست یابیم.

در این مراسم علاوه بر اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری ، اجرای کنفرانس ، مقاله و گروه سرود  از برترینها و فعلان عرصه امورتربیتی شهرستان بهمئی تجلیل می شود.

در جمهوری اسلامی ایران هشتم اسفند ماه روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی»، نامگذاری شده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.