مسلم مختاری

زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در مدارس شهرستان بهمئی

آغاز سال تحصیلی 1400 از امروز در مدارس شهرستان بهمئی ، از امروز ۳ گروه دانش‌آموز به مدرسه رفتند.
کد خبر : 11787
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 8:55

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، رئیس اداره آموزش و پرورش بهمئی در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ که در دبیرستان دخترانه متوسطه اول شهید حججی شهر لیکک برگزار شد با اشاره به اینکه ، ۹ هزار ۲۰ نفر دانش آموز از امروز سال تحصیلی را در ۱۶۴مدرسه و فضای آموزشی آغاز کردند گفت: تحصیل ۷۰ درصد دانش آموزان امسال در فضای مجازی و شاد خواهد بود و ۳۰ درصد از دانش آموزان مدارس کم جمعیت در مدرسه‌ها حاضر خواهند شد.

غلامعلی مویدی با بیان اینکه ، ۸۶ هزار جلد کتاب برای تحصیل در سال جدید آماده شده و ۹۰۲ معلم نیز از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند افزود : از امروز سوم مهر دانش‌آموزان کم‌جمعیت روستایی و عشایری، دانش‌آموزان هنرستانی و کلاس اولی‌ها به مدرسه می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ، مدارس از امروز شنبه در سه گام به تدریج بازگشایی حضوری می‌شوند که در گام اول مدارس کمتر از ۱۵ دانش آموز و در گام دوم از اول آبان مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش آموز بازگشایی خواهند شد گفت: در گام سوم از نیمه آبان مدارس بالای ۳۰۰ دانش آموز به صورت حضوری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ، دانش آموزان عشایری و روستایی در اولویت بازگشایی مدارس هستند گفت: دانش آموزان هنرستانی تنها برای دروس مهارتی و کارگاهی خود می‌توانند از فردا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس حاضر شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهمئی با اشاره به اینکه ، دانش آموزان اول ابتدایی با موافقت شورای مدرسه و به صورت محدود و با تقسیم شدن به گروه‌های کوچک می‌توانند در یکی از روز‌های هفته کلاس‌های خود را حضوری برپا کنند ادامه داد: هنرستانی‌ها محدودیتی در ایام هفته برای حضور در مدرسه را ندارند، ولی حضور اول ابتدایی‌ها به صورت مستمر نخواهد بود و در یکی از روز‌های هفته انجام می‌شود.

غلامعلی مویدی با بیان اینکه ، مدرسه تلویزیونی از امروز آغاز می‌شود و برنامه‌های دبیرستان‌ها به صورت ۲۲ برنامه خواهد بود که بیشتر مشمول دانش آموزان نظری و کار و دانش است گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه چهار برنامه خواهند داشت و برنامه ریزی‌ها طوری شده است که همه دروس شاخه نظری و متوسطه اول در مدرسه تلویزیون آموزش داده شود.
وی همچنین گفت : برنامه‌ها از ۸ صبح آغاز می‌شود و سعی کرده ایم که برنامه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که آموزش مجازی در شاد با برنامه تلویزیونی همپوشانی نداشته باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در این مراسم با اشاره به رشادت های جوانان و دانش آموزان کم سن در دوران دفاع مقدس و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دانش آموزان را به رعایت شئونات اسلامی و ادامه دادن راه شهدا دعوت کرد و گفت : با حضور شما نوجوانان و جوانان و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در زمینه های مختلف محقق خواهد شد.

سرهنگ محمدی به بیان خاطراتی از شهدا برای دانش اموزان پرداخت و گفت : یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس همیشه در دل ما و فرزندان ما جاوید خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس ، بر توجه هر چه بیشتر به موضوع تعلیم و تربیت فرزندان این دیار تاکید کرد و گفت : تعامل والدین و خانواده ها را با مدرسه برای تحقق فعالیت‌های عرصه تعلیم و تربیت و وجود محیط یادگیری مناسب از مهمترین پایه‌های کیفیت بخشی است وبا فراهم کردن چنین محیطی یادگیری مداوم، لذت بخش و عمیق خواهد بود.

سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه ، آموزش و پرورش از جایگاه بالایی برخوردار است، باید در کیفیت بخشی به امور آموزشی و تربیتی در ابعاد آموزشی و پرورشی به بازسازی الگو‌های مفید و آموزش‌های لازم برای توانمندسازی دانش آموزان توجه جدی شود گفت: ارتقاء شاخص‌های آموزشی و تربیتی سرخط فعالیت‌های آموزش و پرورش است.

وی بهره گیری از نظرات کارشناسی نخبگان شهرستان را ضروری دانست و افزود: هیچ محدودیتی برای ارائه نظرات کارشناسی در مجموعه آموزش و پرورش بهمئی وجود ندارد و ارتقای شاخص‌های تربیتی سرخط فعالیت‌های آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

در این مراسم ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با حضور دانش آموزان و فرهنگیان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا شد.

آقای اوحدی از بازرسی اداره کل آموزش و پرورش و اقای دانش پایا از حوزه معاونت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشتند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

 

             

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.