۰ نظر
۱۱۸ بازدید

داود طلوعی مطلق

غنی‌سازی ۶۰ درصد پاسخی قاطع به خودخواهی غرب بود

امام جمعه دهدشت گفت: پاسخ ایران در غنی‌سازی 60 درصدی و نصب یکهزار سانتریفیوژ دیگر نمونه قابل تقدیر یک پاسخ قاطع و مناسب برای مقابله با خودخواهی غرب در مذاکرات بود.
کد خبر : 6546
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 8:02

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه مکتوب نماز جمعه دهدشت با اشاره به وضعیت فوق حاد کرونا در جامعه اظهار داشت: فاجعه کرونایی نشانه عدم تدبیر مسؤولان  ستاد ملی کرونا و عدم توجه به تصمیم‌های متخصصین امر در وزارت  بهداشت است.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: وقتی در تعطیلات نوروزی و اوج خطر سفرها ممنوع نمی‌شود و محدودیت‌هایی در نظر گرفته نمی‌شود معلوم است قرار است چه نتیجه‌ای در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بی‌تدبیری و سهل‌انگاری مسؤولان و عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم شرایط را به وضعیت بحران رساند، افزود: تجربه‌های گذشته ثبات کرد با اعمال محدودیت‌ها و سختگیری می‌توان اوضاع را به نقطه مطلوب و حتی نزدیک شدن به وضعیت سفید برگرداند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: یکی از کانون‌های اصلی در انتقال این ویروس تجمعات عظیم در مراسمات ختم و عروسی‌ها است متاسفانه با وجود محدودیت‌ها هنوز هم چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان برگزار می‌شود و اقدامات مقابله‌ای را زیر سووال می‌برند.

وی خواستار جدیت و قاطعیت در برخورد با متخلفان کرونایی شد و گفت: هر گونه بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی تهدید سلامت جامعه بوده و باید برخورد شود.

وحدانی‌فر با اشاره به شرایط بحرانی بیمارستان دهدشت و سختی کادر درمان تصریح کرد: افرادی که پروتکل‌ها را می‌شکنند سری به راهروهای بیمارستان بزنند عمق فاجعه ناشی از بی‌ملایماتی خود را ببینند چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش مذاکرات اخیر برجام را یادآور شد و گفت: در پی اتخاذ راهبرد حرف قطعی، و منطق عدم عجله ایران؛ آمریکا مجبور به واکنش شده و در یک تقسیم کار مهندسی‌شده، اروپا به نیابت از آمریکا موضوع اجلاس وین را با هدف تغییر میدان بازی به نفع آمریکا پی گرفته است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی توجه به نکاتی ضروری است، گفت:دستگاه دیپلماسی و دولت محترم باید روشن کند که پس از حمله خرابکارانه به سایت نطنز، تا چه اندازه جای ادامه مذاکره باقی مانده است؟

وحدانی‌فر پاسخ ایران در غنی‌سازی ۶۰درصدی و نصب هزار سانتریفیوژِ دیگر را نمونه قابل تقدیر یک پاسخ قاطع و مناسب خواند تا ایران با دست پر بر سر میز مذاکره برود.

وی ادامه داد: این جمله و تکرار این‌گونه جملات که مردم دچار مشکل هستند و برای رفع مشکل مردم باید هرچه سریع‌تر مذاکرات را به نتیجه رساند یک مغلطه آشکار و نادرست است.

وحدانی فر گفت: به اذعان دوست و دشمن و اعتراف دولتمردان در تبلیغات انتخاباتی، سهم تحریم بسی کمتر ازآن است که ادعا می‌شود.

خطیب نماز جمعه دهدشت تصریح کرد:برای رسیدن به راهبرد حرف قطعی و مورد مطالبه رهبر انقلاب، منطق عجله نداشتن باید در سراسر مذاکرات و مواجهات مسئولان خصوصا مسئولان سیاست خارجی ایران  حکفرما باشد و یک صدایی در همه سطوح شنیده و دیده شود.

وی با بیان اینکه در رعایت منطق عدم عجله، گذشت زمان به نفع ایران است، افزود: کشورهای منطقه و جهان اکنون و پس از امضای سند همکاری ایران و چین ، یکی پس از دیگری راه دور زدن تحریم را خواهند یافت و برای مبادلات اقتصادی با ایران سبقت خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.