۰ نظر
۴۱۱ بازدید

مسلم مختاری

مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل در بهمئی + تصاویر

مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام رحمت الله علیه  با حضور مردم بهمئی در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر لیکک برگزار شد.
کد خبر : 54267
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402 - 20:11

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مردم ولایت مدار بهمئی ، با حضور در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر لیکک ، با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

امام جمعه شهر لیکک در جمع عزاداران آن امام همام با اشاره به اینکه ، امام خمینی (ره) ، حقیقتی همیشه زنده و ماندگار است که درس استقلال و آزادی در برابر استبداد شرق و غرب را در عمل به ایران زمین آموخت تا پیشرفت ، رشد و توسعه را با عزّت و اقتدار ، تجربه کنند گفت: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، توانست نسلی انقلابی را تربیت کند ، ملت را با معارف اسلامی آشنا نماید و یک ملت حماسه ساز و موفق بیافریند و تاریخ را متحول کند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی  با بیان اینکه ، در تاریخ ایران و جهان تا کنون شخصت‌های مهم و تأثیر گذاری ظهور کرده اندکه شعاع فکری و اثر تفکر و رفتار آن‌ها تا سالیان دراز در اذهان مردم و در اندیشه افراد خاص باقی مانده است افزود: دشمن شناسی و زمان شناسی از ویژگی‌های برجسته امام راحل (ره) بود و ایشان برای نسل های مختلف آگاهی بخش بود.

وی با بیان اینکه ، امروزه منش و شخصیت والای امام خمینی (ره)، می‌تواند برای همه به ویژه نسل جوان الگو باشد و امام خمینی (ره) به عنوان ، معلم اخلاق و مربی تربیتی ، الگوی خوبی برای همگان هستند گفت: امام خمینی (ره) توانست با اندیشه و رفتار خود مکتب اسلام را در عصر محجوریت دین به اوج محبوبیت برساند و در دل مردم ماندگار شود.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه ، ظهور حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ایران، قدرت اسلام در پرورش انسان‌های چند بعدی و دارای ویژگی‌ها و خصلت‌های والا را به رخ بشریت کشید ادامه داد: نام و یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی تا همیشه تاریخ در اذهان ملت مبارز و انقلابی ایران زنده خواهد ماند و شخصیت ممتاز و الهی امام خمینی (ره) منشأ برکات بزرگی برای مردم ایران و مسلمانان جهان بوده است.

حجت الاسلام صلواتی با تقدیر از حضور گسترده مردم این دیار در ویژه برنامه مراسم ارتخال حضرت امام خمینی (ره) گفت: مردم غیور و ولایتمدار بهمئی با حضور خود در این مراسم بار دیگر با آرمان های امام راحل رحمت الله علیه و انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کرده اند و امروز نیز ادامه راه در گرو پیمان با آرمان‌های امام است و راه نجات ما بازگشت به آموزه‌های امام رحمه‌الله‌علیه می‌باشد.

در این مراسم شرکت کنندگان در رسای امام راحل بر سر و سینه زدند و مداح اهل بیت عصمت و طهارت هم به مدیحه سرایی و  نوحه سرایی پرداخت.

اجرای شعر در وصف امام شهدا توسط یکی از شاعران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همچنین به همین مناسبت صبح امروز یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ همایش دوچرخه سواری سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با عنوان یادگاران امام ، برگزار شد.

شرکت کنندگان از  روبروی فرمانداری شهرستان بهمئی تا مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) را رکاب زدند، در این مسابقه دوچرخه سواری ، پلیس راهنمایی و رانندگی ، اورژانس فوریت های پزشکی و اداره ورزش وجوانان همکاری داشتند.

مسلم مختار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.