۰ نظر
۴۳۵ بازدید

نشست بصیرتی بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مدرسه امام محمد باقر شهرستان بهمئی برگزار شد.

تسخیرِ لانه ی جاسوسی توسطِ دانشجویانِ مسلمانِ پیروِ خطِ امام در سالِ 1358 و بیرون راندنِ بقایایِ پلیدِ آمریکایِ زورگو و مستکبر که امامِ راحل از آن با نامِ انقلابِ دوم یاد کردند.
کد خبر : 42476
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 8:00

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی نشست بصیرتی در مدرسه امام محمد باقر(ع) شهرستان بهمئی برگزار شد.

سروان پاسدار جهانگیر آشنا مدیر کانون بسیج فرهنگیان و هادی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این مراسم صبحگاهی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت جمعی از هم وطنان و دو شهید والا مقام شهرستان بهمئی شهید هوشنگ خوب و شهید امید خوب در حادثه تروریستی حرم مطهر شاه چراغ و شهادت شهید محمد حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش آموز به ابعاد مسائل سیاسی روز و حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی پرداخت.
جهانگیر آشنا: هفته ی بسیجِ دانش آموزی یادآورِ دلاورمردی های سی و شش هزار شهیدِ دانش آموزی است که گرچه سن و سالِشان کم بود ولی قلبی بزرگ و عزمی راسخ داشتند و با اِقتدا به سرور و سالار شهیدان، آن حماسه ی عظیم را در هشت سال دفاعِ مقدّس آفریدند. سالروزِ شهادتِ دانش آموزِ شهید محمد حسینِ فهمیده در هشتم آبان که به نامِ روزِ بسیجِ دانش آموزی نامگذاری شده است نقطه ی درخشانِ این حماسه است. همان رهبرِ کوچک که امامِ اُمّت رضوانُ الله تَعالی عَلَیه در توصیفِ کارِ بزرگش فرمودند: «رهبرِ ما آن طفلِ سیزده ساله ای است که با قلبِ خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است با نارنجک خود را زیرِ تانک انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربتِ شهادت نوشید.»

مناسبتِ بزرگ و تاریخی در این هفته، یومُ اللهِ سیزدهِ آبان است که سه اتفاقِ مهم، این روز را در تاریخِ انقلابِ اسلامی جاودانه کرده است:

نخست؛ تبعیدِ حضرتِ امام، رِضوانُ الله تَعالی عَلَیه از ایران به ترکیه در سالِ ۱۳۴۳ هجری شمسی.

دوم؛ تسخیرِ لانه ی جاسوسی توسطِ دانشجویانِ مسلمانِ پیروِ خطِ امام در سالِ ۱۳۵۸ و بیرون راندنِ بقایایِ پلیدِ آمریکایِ زورگو و مستکبر که امامِ راحل از آن با نامِ انقلابِ دوم یاد کردند.

و سوم که نقطه ی برجسته ی این مناسبت است و به همین دلیل به نامِ روزِ دانش آموز نامگذاری شده است حضورِ دانش آموزانِ بصیر و انقلابی در دانشگاه در ۱۳ آبانِ ۵۷ و تظاهرات علیهِ رژیمِ منحوسِ طاغوت و به خاک و خون کشیده شدنِ عدّه ی زیادی از آنان توسّطِ اَیادیِ رژیمِ پهلوی است که حماسه آفرینیِ آنان تا به امروز، سندِ افتخاری است که بر پیشانیِ جامعه ی دانش آموزی می درخشد.

رهبرِ معظّمِ انقلاب، از ابتدای سال تاکنون، بارها و بارها بر مسئله ی انقلابی بودن تأکید کرده اند.
ما دانش آموزانِ بسیجی معتقدیم انقلابی بودن، ویژگی هایی دارد که در رأسِ آن، ولایتمداری است. پیروی از ولایت و گوش به فرمانِ ولیِ فقیه بودن، از مهم ترین موضوعاتی است که در وصیّت نامه ی شهدا، خصوصاً شهدای دانش آموز به چشم می خورد.

ویژگیِ مهمِّ دیگرِ انقلابی بودن، استکبارستیزی است که رهبرِ فرزانه ی انقلاب، اخیراً، از آن، با عنوانِ «جهادِ کبیر» یاد کردند. استکبارِ جهانی به سَردَمداریِ آمریکای جنایتکار، از ابتدای پیروزیِ انقلاب، تمامِ توانِ خود را برای مقابله با انقلابِ اسلامی به کار بستند و از هیچ جنایتی فروگذار نکردند. حمایت از منافقین در اوّلِ انقلاب، تجهیز و پشتیبانیِ همه جانبه از صدام، حمله به هواپیمای مسافربریِ ایرانی توسطِ ناوِ آمریکایی و دست داشتن در حوادثِ فتنه ی ۸۸، از جمله وقایعی است که حضورِ آمریکای خبیث و متّحدانش در آنها آشکار است. اکنون نیز خطرِ نفوذ و بدعهدی کردن در عمل به تعهّدات در قِبالِ ایران در مذاکراتِ اخیر از جمله ی نیرنگ های آنان است که هوشیاریِ بیش از پیشِ مسئولین و مدیرانِ کشور را می طلبد.

خبرنگار:جهانگیرآشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.