داود طلوعی مطلق

۶۲ میلیارد ریال اعتبار به طرح گردشگری تنگ ماغرشهرستان بهمئی

از محل اعتبارات جهش تولید ۶۲ میلیارد ریال به طرح گردشگری و بوم گردی تنگ ماغر شهرستان بهمئی اختصاص یافت.
کد خبر : 1955
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 14:04

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در بهمئی از اختصاص ۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیر ساخت‌ها در اردوگاه گردشگری تنگ ماغر این شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه در بودجه امسال از محل جهش تولید اعتبارات خوبی به زیر ساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

مجید صفایی با بیان اینکه این اعتبار برای نخستین بار به توسعه گردشگری شهرستان بهمئی اختصاص یافته است افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات از محل تملک دارایی است.

وی ادامه داد: ۳۲ میلیارد ریال دیگر نیز از طریق تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در چند روز آینده با تخصیص کامل این اعتبار، اردوگاه گردشگری تنگ ماغر برای سرمایه گذاری به فراخوان عمومی گذاشته می‌شود.

وی از واگذاری ۷ اردوگاه گردشگری استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این اردوگاه‌ها با چشم‌انداز توسعه گردشگری به‌صورت ۲۰ ساله به بهره‌بردار بخش خصوصی واگذار شد.

مجید صفایی با اشاره به اینکه این اقدام با هدف تحقق جهش تولید انجام می‌شود، افزود: ایجاد اشتغال، رونق صنعت گردشگری و افزایش زیرساخت‌های گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در سال ۹۹ است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح‌های گردشگری شهرستان بهمئی ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت: اردوگاه گردشگری تنگ ماغر، اردوگاه منطقه گردشگری برم الوان از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری در این شهرستان است که ظرفیت درآمد و اشتغال زایی مناسبی دارند.

مجید صفایی افزود: پیشرفت کاری این طرح‌ها پنجاه درصد است که انتظار می‌رود با جذب اعتبارات ملی و استانی تا پایان امسال این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی هم گفت: برنامه‌های کلی سازمان میراث فرهنگی در سال‌های اخیر استفاده بهینه از اماکن گردشگری برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است.

مجتبی صلاحی نژاد افزود: با پیشنهاد میراث فرهنگی بهمئی، مطالعه و بررسی کارشناسان اداره کل، ساخت اردوگاه و اقامتگاه‌های تفریحی ـ رفاهی در دو منطقه گردشگری برم الوان و تنگ ماغر مورد توجه قرار گرفت.

آقای صلاحی نژاد ادامه داد: در حال حاضر اردوگاه تفریحی – رفاهی ماغر، واقع در تنگه توریستی ماغر، بیش از ۹۰درصد پیشرفت کاری دارد که اداره کل میراث فرهنگی قصد دارد این اردوگاه را هماننند اقامتگاه برم الوان به بخش خصوصی واگذار کرد.

این منطقه گردشگری و توریستی در ۱۵کیلومتری شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی و در مسیر جاده ارتباطی بهمئی به شهرستان لنده واقع شده است.

مسلم مختاری:خبرنگارصداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.