مسلم مختاری

امام جمعه شهر لیکک ؛ تاکید بر ساماندهی فعالیت‌های مساجد شهرستان ، تقویت برنامه‌های  مساجد با مشارکت مردم ، جوانان و نوجوانان و روحانیون

اولین جلسه راهبردی ساماندهی و تقویت امورات  مساجد در مناطق مختلف شهرستان بهمئی با حضور جمعی از طلاب و روحانیون برگزار شد.
کد خبر : 52436
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 15:54

امام جمعه شهر لیکک ؛ تاکید بر ساماندهی فعالیت‌های مساجد شهرستان ، تقویت برنامه‌های  مساجد با مشارکت مردم ، جوانان و نوجوانان و روحانیون

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛  امام جمعه شهر لیکک در اولین جلسه راهبردی ساماندهی و تقویت امورات  مساجد در مناطق مختلف بهمئی که با حضور جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان برگزار شد گفت : تقویت نیرو و کادر مناسب با ارزش‌های دینی در مساجد تضمین کننده خانواده هاست و تقویت بنیه‌های خانواده که امروز در فضای مجازی برای فروپاشی آن بسیج شده اند الزامی است و ما خوشبختانه از لحاظ ضوابط دینی در این زمینه کم نداریم، اما همت و ابتکار عمل می‌ خواهد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه ، در نظر داریم با مشورت فرهیختگان و علمای عرصه تبلیغ دینی و فرهنگی، طرحی را برای ساماندهی مساجد تهیه کنیم افزود: با هدف برنامه‌ریزی، تقویت و انسجام‎‎‌بخشی برنامه‌های مساجد در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مسجد در نظام اسلامی نقش محوری دارد گفت: هدف اصلی ازساماندهی امور مساجد ،  ارتقاء تاثیر گذاری است چرا که دشمنان اسلام از وجود مساجد به عنوان سنگر انقلاب در هراس هستند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت اهمیت به مساجد و استفاده از ظرفیت روحانیون تصریح کرد: در این راستا هر مسجد باید به یک پایگاه تبدیل شود.

حجت الاسلام سید محمد لطیف تقوی یکی از روحانیون منطقه ،  هم در این جلسه با اشاره به اینکه ، برای غنی کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از برنامه‌های متنوع و اساتید فرهیخته و انقلابی استفاده کنند گفت : روحانیون در مساجد نقش بسیار مهمی در جذب نوجوانان مستعد و خلاق به مساجد دارند و باید از این ظرفیت در جهت خنثی سازی توطئه‌های دشمنان در حوزه فرهنگی استفاده کرد.

حجت الاسلام سید محمد لطیف تقوی افزود: یکی از مواردی که باید پیش از گذشته به آن توجه شود، بحث روحانیون مستقر است که حضور یک روحانی می تواند در ارتقاء فعالیت های تبلیغی مردم موثر واقع شود.

حجت الاسلام خوب نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ، روحانیون و مساجد بعنوان مدافعان کانون های فرهنگی انقلاب اسلامی باید تقویت شوند گفت: مساجد به عنوان پایگاهی مستحکم در جامعه مطرح هستند و حتی در موضوعاتی همچون حل و فصل دعاوی، قضاوت، کار تنظیم امور مردم و خانواده و حتی درباره مسائل امنیتی می‌تواند به عنوان محور و پایگاه مطرح باشد.

حجت الاسلام خوب نژاد افزود: روحانیون و مساجد دارای قدرتی است که می‌تواند ابعاد مختلف جامعه را ارتقا بخشد و در مباحثی از جمله خانواده با استفاده از شخصیت‌های علمی و فرهنگی سبک زندگی دینی را رهنمون شود.

در این جلسه طلاب و روحانیون به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

توجه جدی به نقش روحانیت در مساجد و شهرستان ، استفاده از ظرفیت روحانیون ، انتخاب مساجد به عنوان پایگاه هر محله ، همراه کردن اعضای مساجد، اقدام جامعه در مساجد شامل آموزش قرائت، تبیین، مسابقات، جذب قرا و مؤذنین، راه‌اندازی تلاوت قرآن ، تعیین مراکز قرآنی مشخص ، اهمیت کار ویترینی و تبلیغی مناسب برای جذب حداکثری، اهمیت شورای مساجد، رفع اختلافات اعضا و ارکان مسجد، تشکیل شورای واحد ، تدوین ابلاغیه واحد و یکپارچه ، اولویت‌بندی، عدم موازی‌کاری، برنامه‌ریزی، فعالیت‌های گردشی متنوع ، جبهه قرآنی، مدارس قرآنی، تربیت مربی، استفاده از ظرفیت مربیان منطقه‌ای ، استفاده از ظرفیت فرهیختگان  از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

مسلم مختاری

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.