داود طلوعی مطلق

پیام امام جمعه شهرستان بهمئی بمناسبت شبهای لیالی قدر وگرامیداشت مقام معلم

اولین روزقدر که ایام ضربت خوردنت امیرالمومنین است مصادف با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که این روز را به پاس تلاشهای معلمی استاد مطهری بنام روز معلم نامگذاری کرده اند
کد خبر : 6756
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 10:33

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،حجت الاسلام والمسلمین افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی درپیامی شبهای لیالی قدر و یاد و خاطره استادشهیدمرتضی مطهری راگرامی داشت.

متن پیام به شرح ذیل هست:

بسم الله الرحمن الرحیم

هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الاُمِّیّینَ رَسُولاً مِنهُم یَتلُوا عَلَیهِم آیاتِهِ و یُزَکِّیهِم و یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ و الحِکمَهَ ؛(سوره جمعه)

تقارن لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین و شهادت شاگرد مکتب آن حضرت علامه مطهری  و روز معلم ایام ویژه ای را رقم زده است که  با تفکر  و اندیشه و احیا قلوب  در بستر اعمال لیالی قدر خود را در مسیر نسیم رحمت بی انتهای الهی قرار دهیم .

میزبان نزول کلام وحی (انزلناه فی لیله القدر)و ملائکه و ملک مقرب الهی (تنزل الملائکه و الروح )در ظرف زمانی شب قدر ، انسان کامل ولی الله الاعظم است. پس لیله القدر لیله الثقلین است . خدای متعال این شب را برتر از ۱۰۰۰ ماه یعنی برتر از ۸۳ سال میداند و این شب معادل یک عمر طولانی است .پس تلاش کنیم با گسترش ظرف وجودی خویش و تطهیر و آماده سازی آن و عرضه به محضر امام معصوم هم دریافت کننده بهره ای از حقیقت قرآن باشیم و هم مقدرات یکساله و بنحوی تمام عمر خویش را به بهترین شکل ممکن رقم بزنیم.

اولین روزقدر که ایام ضربت خوردنت امیرالمومنین است مصادف با شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که این روز را به پاس تلاشهای معلمی استاد مطهری بنام روز معلم نامگذاری کرده اند.

همه انبیاء و اولیای الهی ، معلم و آموزگار قوم خویش بودند. بزرگی معلم به اندازه علم اوست.و ارزشش به میزان تزکیه او و حرکت در مسیر تربیت توحیدی متعلمان خواهد بود. علامه شهید می فرماید: من ستایشگر معلمی هستم که چگونه اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه ها.هرمدرک داری سزاوار عنوان مقدس معلمی نیست.سزاوار نام مقدس معلمی کسی است که با عشق و کوشش و تزکیه خویش در مسیر تربیت علمی و اخلاقی شاگردانش میکوشد.و آخرین دستاردهای علمی تخصصی خویش را میجوید تا بهتر بیاموزاند.

روزمعلم به همه معلمان دوران تحصیل بخصوص معلمین زندگی و والدینی که در تربیت فرزند خویش کوشیدند مبارکباد.هر کس یک حرف به من بیاموزد من را بنده خویش کرده است.

از طرف همه آموزندگان : معلمان عزیزم دوستتون دارم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.