داود طلوعی مطلق

اگر مردم ولایت را می شناختند حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد/ اکنون هم وظیفه ما هست که غدیرها و ولایت را بشناسیم و در جبهه ولایت قرار بگیریم

آمریکا هیچ خاکی را بدون ایجاد تخریب خالی نکرده که وابستگی ارتش افغانستان به آنها و درآمدشان از راه فروش مواد مخدر نمونه ای از آن بوده است.
کد خبر : 10221
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1400 - 8:15

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،نمازجمعه این هفته شهرلیکک به اقامه حجت الاسلام والمسلمین افروغی برگزارشد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در آغاز خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه به همه مردم از زن و مرد مسلمان نسبت به رعایت تقوای الهی افزودند از همه مهمتر آنچه در جان و روح انسان، در رفتار انسان جاری خواهد شد فضیلت بحث ولایت هست که ان شاءالله با توسل و تمسک و کسب علم در مورد فضیلت های ولایت آن را در وجود خود جاری و ساری نمایید .
وی با قرائت آیه ؛«یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» اشاره داشتند که خداوند در این آیه شریفه از سوره مائده مرز بین کفر و ایمان را ، مرز بین انسان الهی و انسان شیطانی را مشخص نموده و خداوند در این آیه همه خوبی ها را و تلاش های پیغمبر(ص) را در شریعت دین اسلام در ۲۳ سال رحمت ، همه حلال و حرام ها را ، معاد شناسی ، خداشناسی، احکام عبادات، احکام حج و…. که در آن بیان شده خداوند بزرگ همه اینها را در تحقق بحث ولایت می داند و تاکید می کند که روح و پیکره دین که تبدیل به ایمان می شود ولایت هست در غیر اینصورت تن بی روح میشود مردار که بوی تعفن آن انسان را اذیت میکند .
افروغی افزودند: داعش ادعای مسلمانی دارد، آل سعود ادعای مسلمانی دارد اما بوی تعفن آنها ، رفتار و دین آنها نه تنها خودشان بلکه همه کشورها را اذیت می کند و خروجی این دین بی روح ظلم به دیگران هست ظلم به مستضعفان هست و در کل ظلم به مسلمانان هست که ان شاء الله چشم، گوش و عقلی برای پذیرش ولایت داشته باشیم چرا که در تاریخ اسلام و بعد ها کسانی متوسل به پیامبران گذشته و حق گرویدن خصوصیت ولایت پذیری بود که همگی به سمت تحقق ولایت گام بر می داشتند .
حجت الاسلام افروغی ضمن تبریک عید سعید غدیر از زحمات همه کسانی که در این ایام ولایت زحمت کشیدند برنامه اجرا کردند تقدیر و تشکر نموده به این نکته مهم که اگر مردم ولایت را می شناختند حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد گفتند اکنون هم وظیفه ما هست که غدیرها و ولایت را بشناسیم و در جبهه ولایت قرار بگیریم ولایت فقیه با ولایت امیرالمومنین با ولایت نبی با ولایت الله در حقیقت و تبعیت از موضع اجرایی هیچ تفاوتی باهم ندارند و ارتباط آنها یک ارتباط تشکیکی هست و یک ارتباط طولی هست اما مهمترین درس غدیر این هست که اگر بخواهیم عاشوراهای دیگری بوجود نیاید و ما به عنوان مسلمان مثل کسانی که در لشکر عمر بن سعد بودند و در مقابل امام قرار نگیریم باید همه ولایت تبعیت و بشناسیم و تلاش کنیم که بدانیم در کدام جبهه قرار داریم و این مهمترین درس غدیر می تواند باشد سخنان خود را ذکر چند دعا در این خطبه به پایان رساندند.

وی با اشاره به جایگاه سید شهیدان امام حسین علیه السلام ابراز امیدواری کردند و گفتند: به برکت غدیر ان شاء الله محرم پر فیض و با برکتی را در پیش داشته باشیم و به یاری خدا مداحان و سخنران ها بتوانند با ذکر مسائل روز، مراسم با کیفیت و قابل تقدیری را ارائه بدهند.
ایشان همچنین ولادت امام موسی کاظم(ع) را تبریک گفتندودر ادامه ضمن اشاره به شهادت میثم تمار از جایگاه شخصیتی این شخصیت تاریخی افزودند همان طور که از اسم ایشان بر می آید (خرما فروش) می توان گفت که چه بسا ایشان یکی از نمونه های شخصتی می باشد که در رسالت خود توانست بهتر از خواص عمل کنند

وی از شهادت شیخ فضل الله نوری این شیخ دوران مشروطه سخن به میان آورد و افزود:  ترور شخصیتی وفیزیکی شیخ میتواند درس بزرگی از غبار آلود کردن فضا برای تشخیص عقیده حق باشد.
حجت الاسلام افروغی همچنین هفته صدا وسیما را به این جامعه رسانه ای تبریک اعلام کرد و گفت:ضمن ایرادهای بجای برخی منتقدین از صدا و سیما به خصوص در زمینه ارائه سریال ها تاکید کرد که صدا وسیمای جمهوری اسلامی از پاک ترین و سالم ترین و با صداقت ترین نهادهای خبری می باشدو
از زحمات همه دست اندرکاران بخصوص نمایندگی صداوسیمادر شهرستان بهمئی تقدیر وتشکر می کنیم.
اام جمعه شهرلیکک  با ابراز امیدواری از دولت آینده و به کارگیری نیروی جوان حزب اللهی به دور از سهم خواهی ها اشاره وتاکید بیان داشتند: که هر چند ما نشانه های خوبی را در این دولت برای تحقق آرمان های مردم می بینیم اما قطعا خود اولین منتقد خواهیم بود و سعی در این خواهیم داشت که بی طرف موضع گیری کنیم.
نکته دیگر که حجت الاسلام افروغی ذکر کردند: بازی های مهم المپیک بود که از طلای فروغی این سپاهی مدافع سلامت در روز نخست مسابقات و پوشش اسلامی بانوان در این مسابقات تا بازی ایرانی وطن فروش با پوشش غیر اسلامی در مقابل یک ایرانی و تقدیم مدال آور وطن فروش دیگر به رژیم اشغال گر قدس نام برد والبته بازیکنان کشور هایی ازجمله الجزایر کف در مقابل این رژیم صهیونیستی به میدان نرفتند.
در گفته دیگر از نمایش اقتدار آمیز ناوگان های دریایی جمهوری اسلامی ایران در ۳۲۵ مین سالگرد جمهوری روسیه یاد کرد.

مسئله دیگر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است که ایشان آن را یکی از قصاص های خون شهید قاسم سلیمانی دانسته و ذکر کردند: آمریکا هیچ خاکی را بدون ایجاد تخریب خالی نکرده که وابستگی ارتش افغانستان به آنها و درآمدشان از راه فروش مواد مخدر نمونه ای از آن بوده است.

در ادامه بیانات ایشان نکاتی از جمله شیوع گونه جدید کرونا و لزوم رعایت پرتوکل های بهداشتی حتی توسط افرادی که واکسینه شدن را ذکر نمودند.

در نکته دیگر کلنگ زنی های بی مورد در اوخر دولت را که چندتای آن در شهرستان ما هم بود را مورد نقد قرار دادند.
ایشان افزودند: وظیفه سنگین شورای جدید و انتظاراتی که از آنها می رود، ازجمله انتخاب شهردار صرفا بر مدار شایسته سالاری باید باشد نه اینکه نگاه طایفه ای،حزبی، فامیلی و دوستی باشد. مردم رٲی دادند و انتظار و توقع دارند.
امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان سخنان خود تقدیر و تشکر فراوانی از همه مجموعه ها و افرادی که به برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جمعه کمک کردند داشتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.