۰ نظر
۶۸ بازدید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی خبر داد:

تزریق واکسن پنوموکوک در شهرستان بهمئی آغاز شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در کودکان دوماهه هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان بهمئی آغاز شد.
کد خبر : 71630
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 7:03

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ دکتر دانیال ظفری‌زاده سرپرست شبکه بهداشت و دئرمان شهرستان بهمئی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ایمن‌سازی مهم‌ترین روش پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است و بدون تردید، واکسیناسیون نقشی مؤثر در سلامت جامعه ایفا کرده است.

وی گفت: واکسن پنوموکوک سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های کودکان است.

ظفری‌زاده باکتری پنوموکوک را مهم‌ترین عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان دانست و گفت: طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها شامل: مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، پنومونی (ذات‌الریه)، کنژنکتیویت (عفونت ملتحمه چشم)، آندو کاردیت (عفونت در لایه‌های داخلی و دریچه‌های قلبی) و… را موجب می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی افزود: پنومونی پنوموکوک یکی از شایع‌ترین علت‌های عفونت تنفسی است که سبب مراجعه به مراکز درمانی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین علل مرگ‌ومیر کودکان زیر ۵ سال در سراسر جهان پنومونی پنوموکوک است که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان‌پذیر است.

ظفری‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گروه هدف ما کودکان ۲ ماهه است و ایمنی کامل زمانی صورت می‌گیرد که این واکسن در سه دوز ۲ ماهگی، چهارماهگی و ۱۲ ماهگی به‌طور کامل انجام شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تأکید کرد: والدین عزیز می‌توانند جهت تزریق واکسن کودکان دوماهه خود به کلیه خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی سراسر شهرستان مراجعه نمایند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.