۰ نظر
۱۵ بازدید

داودطلوعی مطلق

شهید عبدالشاد طاعتی پور

شهدا شمع محفل بشریتند..
کد خبر : 73169
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 13:38

یه گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،مروری بر زندگی شهید عبد الشاد طاعتی پور داریم:

عبد الشاد طاعتی پور فرزند محمدحسن در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای عشایری دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند سپس در روستای تشان سال اول دبیرستان را به پایان برد.

همین زمان به دعوت امام امت عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در زمستان سال ۱۳۶۶ در منطقه کردستان عراق(حلبچه) در طی بمباران شیمیایی ارتش بعثی به شدت آسیب دید و در بیمارستان تبریز بستری شد.

پس از چند روزی بستری در تبریز به تهران منتقل شد و پس از یک ماه بستری در بیمارستان های تهران با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص و به خانه منتقل شد. ایشان با وجود جراحات شدید شیمیایی بار دیگر عازم جبهه شدند و تا زمان قبول قطعنامه همچنان در جبهه ماندند.

شهید با توجه به استعداد سرشار و نبوغ فراوان موفق به اخذ دیپلم ریاضی فیزیک و در سال ۱۳۷۰ در کنکور سراسری همزمان در رشته مهندسی معدن دانشگاه تهران و ریاضی تربیت معلم گچساران پذیرفته شدند.

اما با توجه به عارضه شدید شیمیایی نتوانست در دانشگاه به تحصیل ادامه دهد و سرانجام در سال ۱۳۷۲ موفق به اخذ فوق دیپلم ریاضی شدند.

ایشان پس از چند سال تدریس ریاضی و معاونت دبیرستان و مدرسه راهنمایی در ممبی و پس باغ در دوسال آخر حیات خود به عنوان کارشناش گروههای آموزشی در اداره آموزش و پرورش بهمئی به کار خود ادامه دادند.

سرانجام پس از ۱۴ سال تحمل عارضه شدید شیمیایی و بعد از اینکه پزشکان با انواع داروها و اسپری ها و بستری های طولانی مدت در بیمارستان ها توان مبارزه با این عارضه هولناک را از دست دادند در سال ۱۳۸۰ در بیمارستان بهبهان طعم شیرین شهادت را چشید و روح ملکوتی او از این دیار پرواز نمود .

یادش را گرامی می داریم..

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.