۰ نظر
۹۴ بازدید

پیام تبریک رئیس انجمن خبرنگاران بهمئی به مناسبت روز خبرنگار

مسئول انجمن خبرنگاران شهرستان بهمئی در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی روز خبرنگار را تبریک گفت.
کد خبر : 71585
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 22:21

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر آشنا»؛ جهانگیر آشنا در ارسال پیامی به این پایگاه خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل هست:

بسم‌الله الرحمن الرحیم.

ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا یَسْطُرُونَ. مٰا أَنْتَ بِنِعْمَهِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ، وَ إِنَّ لَکَ لَأَجْراً غَیْرَ مَمْنُونٍ. وَ إِنَّکَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ.

خداوند سوگند یادکرد به قلم و به آنچه با قلم مى‌نویسند؛ و ظاهر سیاق آیه مطلق قلم و مطلق نوشته‌اى است که با قلم مى‌نویسند که عبارت از مکتوب باشد؛ به علّت آنکه هم خود قلم و هم کتابتى که به‌واسطۀ قلم محقق مى‌گردد از اعظم نعمت‌های إلهیّه‌اى است که انسان بدان راه‌یافته است؛ که در ضبط و ثبت حوادث غائب از انظار و معانى و اسرار پنهان و مختلی در دل‌ها، تالى تو کلام است؛ و به‌واسطۀ قلم است که انسان استحضار مى‌یابد آنچه را که مرور زمان و یا بُعْد مکان بر روى آن پرده کشیده است.

ازآنجایی‌که رسانه‌ها نقش بالقوه معناداری در شکل‌گیری ادراک و افکار افراد و آحاد جامعه بازی می‌نمایند، توجه به آن و سیاست‌گذاری در فرآیـــند توســــعه و اتخاذ استراتژی‌های مناســـب با نگــــرش ۲۰ سالــــه به پیشرفـــت کشــور، از اهمیـــت اساسی برخوردار است.

رسانه‌ها، عامل و سازمان‌هایی هستند که ارتباطات، ایده‌ها و اطلاعات و تصاویر دنیای ما را می‌سازند. رسانه‌ها، تاروپود نمادین زندگی اجتماعی ما را تشکیل می‌دهند. در دنیای امروزی، جایگاه رسانـــه، تنویر افکار عمومی و ایــجاد فضاهای مناسب برای گفتگو و برخورد سالم و سازنده نظرات و چندین نقش اساسی دیگر هست.

رسانه‌ها، حکم آینه را ندارند؛ بلکه نقش نورافکن و نقش بالقوه معناداری در شکل‌گیری ادراک و افــکار بازی می‌کنند. رسانه‌ها، تکثیرکنندگان شخصیت متحرک و قالب ذهنی متناسب با آن می‌باشند

این‌جانب سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را گرامی داشته و با تقدیر از مجاهدت و شجاعت متصدیان حوزه خبر و خبررسانی، آرزوی توفیق روزافزون برای تلاشگران عرصه آگاه‌سازی و هدایتگر افکار عمومی به‌سوی حقیقت و اعتلای جامعه اسلامی را از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم.

 

جهانگیر آشنا

مسئول انجمن خبرنگاران شهرستان بهمئی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.