۰ نظر
۷۹ بازدید

داودطلوعی مطلق

اهداء عضو جانباز هشت سال دفاع مقدس شهرستان بهمئی و اهداء زندگی به بیماران نیازمند

خنجر راغ نژاد (اسدزاده)از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در شهرستان بهمئی با اهدای اعضاء بدن خود جانی دوباره به بیماران نیازمند بخشید. مرگ شهادت گونه وی حاوی دو فرهنگ بود، یکی فرهنگ جهاد و شهادت و دوم فرهنگ ایثار و اهداء عضو و جان بخشیدن به همنوعان خود بود.
کد خبر : 72191
تاریخ انتشار : جمعه 16 شهریور 1403 - 0:09

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛ خنجرراغ نژاد (اسدزاده) فرزند جعفر از طایفه بزرگ بطلی و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس شهرلیکک در شهرستان بهمئی بعد از سال‌ها تحمل جراحات جنگی با اهدای اعضا بدن خود به یاران شهیدش پیوست.

وی که بر اثر ترکش‌های زمان جنگ در ناحیه سر دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدون خود شامل: قلب، کلیه‌ها، کبد، طحال، قرنیه و مقداری از بافت بدن جهت اهدا به بیماران نیازمند توسط تیم پزشکی به مرکز پیوند اعضای شیراز ارسال شد.

وی در اوایل دهه شصت که تقریبا اویل جنگ تحمیلی بود به عنوان سرباز در سن ۱۷ سالگی عازم جبهه های حق علیه باطل گردید و پس از خدمت سربازی در سال های ۶۴ تا ۶۷ مدوام به عنوان بسیجی در تیپ و لشکرهای سپاه به عنوان بسیجی در عملیات های کربلای ۵،کربلای ده، نصر یک ، نصر دو و عملیات والفجر ۸انجام وظیفه نمود .

مرحوم راغ نژاد در عملیات والفجر هشت هم رزم شهیدان علی خوبزاده،شهید هاشمی و شهیدان کریمی خشاب بودند. در عملیات کربلای ده در کردستان عراق در کنار شهیدان محمدرضا جهانژادیان و سید عبدالمحمد دهبانی حضور داشتند و در همین عملیات ایشان با اثابت خمپاره از ناحیه سر مجروح شد و مدتی در بیمارستان سینا تهران بستری شد و بر اثر انفجار موج کمی شنوایی خود را از دست داد.
ایشان در زمان جنگ تحمیلی خود را فدای کشورش کرد و در زمانی که دستش از این دنیا کوتاه شد، اعضای مبارک خود را تقدیم چند بیمار نیازمند کردند.

علیرغم اینکه همسر و فرزندانش در این موقعیت دشوار داغدار بودند ولی تصمیم شجاعانه گرفتند که این تصمیم هم کمتراز شهادت نبود و رضایت دادند که اعضای بدن این عزیز  به بیماران نیازمند اهداء شود که جا دارد از همسر و فرزندان ایشان تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

هرچند  مراحل  پرونده شهادت پروسه عریض و طویلی دارد و باید در کمیسیون ماده ۱۵ مطرح شود لذا از اداره  بنیاد شهید امور ایثارگران شهرستان بهمئی و اداره کل بنیادشهید امورایثارگران استان خواهشمندیم پیگیر پرونده این جانباز تا مرحله نهایی باشند..

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.