۰ نظر
۴۴ بازدید

پورمحمدی در مناظره صداوسیما:

باید برای حل مشکلات مردم بادنیا تعامل کنیم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی با طرح این سؤال که «چگونه ما باید این مشکلات اقتصادی را حل کنیم؟»، گفت: باید با دنیا تعامل و مشکلات مردم را برطرف کنیم.
کد خبر : 70977
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 0:04

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ،حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اولین مناظره انتخاباتی با موضوع رشد اقتصادی و برنامه هفتم، گفت: ما همه مشکلات اقتصادی را می‌دانیم، اما مردم این مشکلات را روزمره لمس می‌کنند و با پوست و گوشت خود آن‌ها را درک می‌کنند.

وی افزود: وقتی با کارشناسان زیادی در این ایام و گذشته گفت‌وگو داشتم و پای صحبت مردم نشسته‌ام، معتقد بودند که اقتصاد مقوله‌ای پیوسته به اجتماع، فرهنگ و عرصه بین‌المللی است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما مزیت‌هایی داریم اما هزینه آن را می‌دهیم و سودش را نمی‌بریم، به طرح این سؤال پرداخت که «چگونه ما باید این مشکلات اقتصادی را حل کنیم؟»، گفت: باید با دنیا تعامل و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی افزود: قبلا هم گفته‌ام با کارشناسان زیادی مباحثه داشتم و بخش خصوصی و محیط‌های عمومی و مردمی که گفت‌وگو می‌کنیم، نگاه کارشناسی دارند و می‌گویند مسائل اقتصادی صرفا راه‌حل اقتصادی ندارد، اقتصاد مقوله پیوسته به فرهنگ، اجتماع، مقولات حقوقی و امور سیاسی در عرصه داخلی و مسائل بین‌المللی است، نمی‌شود بدون توجه به اینها راه‌حل اقتصادی داد، نظر بنده هم همین است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: مگر می‌شود ما یک مشکل مهم و مسائل اقتصادی را از این منظر حل کنیم؟

پورمحمدی تأکید کرد: در عرصه بین‌المللی نزدیک به دو دهه با تحریم روبه‌رو هستیم، بعضی اول گفتند اصلا تحریم مسئله مهمی نیست، حالا هم همین را می‌گویند، دنیا تحریم فلج‌کننده را بر ما تحمیل کرده است، ما ساده از کنار آن عبور می‌کنیم و بعد از مدت‌ها می‌گوییم تحریم هم هست و ۲۰ درصد به اقتصاد ما ضربه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال مالی تمام اقتصاد ما را گرفتار کرده است، گفت: ۱۰ است که باید آن را حل کنیم، ما در بین ۲۰۴ کشور جزو لیست سیاه قرار گرفتیم، تمام روابط تجاری ما قفل شده است، فعالان اقتصادی می‌خواهند چطور عمل کنند؟

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: از طرف دیگر در داخل کشور حرکت‌هایی انجام و به سفارتخانه‌ها حمله می‌شود، کل تبعات اقتصادی و سیاسی در حاشیه آن ایجاد و به تحریم‌ها اضافه می‌شود و یا حوداث بین‌المللی مثل اوکراین و تایوان و یا جاهای دیگر اتفاق می‌افتد.

پورمحمدی اظهار کرد: ما مزیت‌هایی داریم، هزینه می‌دهیم و سود آن را نمی‌بریم و دیگران از این فرصت ما به نفع خودشان بهره‌بردای می‌کنند، فرصت‌ها را نمی‌توانیم شکار کنیم؛ چگونه می‌خواهیم مشکلات خود را بدون توجه و فرصت‌شناسی از مسائل بین‌المللی حل کنیم؟

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد و جامعه ما بزرگ است، گفت: باید با دنیا کار و نیازهای مردم را به طور جدی تأمین کنیم، مقولات داخلی هم همین جور است، مگر می‌شود مسائل داخی را نادیده گرفت؟

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: رهبری سالیان سال است که ما را به مسائل اقتصادی توجه می‌دهند، ما چقدر گوش کردیم؟، یک سره داریم آسیب می‌زنیم، جوان‌ها و مردم را آزرده‌خاطر کرده‌ایم؛ امروز ما در عرصه خارجی به وفاق ملی نیاز داریم، این اکسیر است. مردم ما را باور ندارند و ما را صادق نمی‌دانند، مردم باید ما را باور کنند و ما به آنان صادقانه راه‌حل ارائه کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در بخش دوم صحبت‌های خود، گفت: من به گذشته نظام و مردم افتخار می‌کنم و به توان خودم باور دارم، ما نقاط قوت داشتیم و با توجه به آن، می‌توانیم ضعف‌ها را حل کنیم.

پورمحمدی همچنین تأکید کرد: چرا رهبری فرمودند برنامه‌های گذشته توسعه ۳۰ تا ۳۵ درصد اجرا شده‌اند، مگر قانون و برنامه نبودند، چرا محقق نشدند؟ شاید برنامه هم ایراد دارد، باید به این موضوع هم فکر کنیم و آن را هم مدنظر قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.