۰ نظر
۷۷ بازدید

تجلیل از برگزیدگان مسابقات نقاشی و خوشنویسی، گروه تعزیه و خوانندگان محلی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی گفت: از برگزیدگان مسابقات نقاشی و خوشنویسی و همچنین از گروه تعزیه و خوانندگان محلی که در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف اجرا کرده و همکاری داشتند تجلیل شد.
کد خبر : 72105
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1403 - 8:19

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر آشنا»، امام‌جمعه شهر لیکک در مراسم با اشاره به نقش والای هنر گفت: برای رسیدن به اهداف والای فرهنگی همواره باید تلاش و کوشش داشت.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی، به اهمیت و جایگاه فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه اشاره و خواستار برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ و هنر شد و اظهار کرد: امروزه باید سطح آثار فرهنگی را در جامعه گسترش دهیم تا شاهد نتایج بسیار خوبی در این حوزه باشیم.

وی تأکید کرد: در حوزه هنری یکی از نیازهای که در استان و شهرستان ضرورت دارد و هنرمندان ما باید در این راستا تلاش کنند توجه به این مهم است که فرهنگ استان و شهرستان را ترویج دهیم.

امام‌جمعه لیکک با اشاره به اصالت مردم بهمئی و تمدن دیرینه استان بیان کرد: باید از تولیدات هنری مربوط به آداب و فرهنگ شهرستان خود استفاده کنیم و تکی به تولیدات دیگر فرهنگ‌ها و آداب نباشیم و به توانمندی‌های خود تکیه کنیم.

وی با سفارش به خوانندگان محلی گفت: در حوزه موسیقی بومی و محلی باید به این نکته بیشتر شود که هویت هنری و بومی بهمئی را حفظ کنیم.

امام‌جمعه لیکک گفت: از شعرهای مغز دار و قوی بهمئی گرفته تا نواها و آواها باید تقویت شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلواتی بابیان اینکه بنده عاشق زبان بهمئی هستم و این نغمه‌ها و آواها واقعاً دل‌نشین است، افزود: باید در این راستا با دقت و برنامه‌ریزی درست اقدام کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مثبتی ایفا نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی: خود را حامی هنرمندان دانست و به نقش آنان در پیشرفت یک جامعه اشاره نمودند و از آنان خواستند با اتحاد، همدلی و همکاری در جهت خدمت به مردم با زبان هنر گام بردارند.

امام‌جمعه لیکک با اشاره به آیات قرآن به اهمیت نماز جمعه و حضور در آن پرداخت و همه را به شرکت در این نماز عبادی سیاسی دعوت نمودند.

 

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر از همه هنرمندانی که در برنامه ۵ مرداد و برنامه‌های ماه محرم و ایام شهادت شهدای خدمت همکاری کردند تقدیر و تشکر نمود و گفت: هنرمندان می‌توانند با خلق یک اثر هنری حوادث بزرگی را رقم بزنند که تأثیر آن به‌مراتب بیشتر از دیگر مقوله‌های فرهنگی باشد.

 

سید زاهد افتخاری‌زاده گفت: از برگزیدگان مسابقات نقاشی و خوشنویسی که به مناسبت ۵ مردادماه سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور به رقابت پرداختند و همچنین از گروه تعزیه و خوانندگان محلی که در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف اجرا کرده و همکاری داشتند تجلیل شد.

 

 

در ادامه برنامه نوجوان عضو انجمن نقالی و شاهنامه‌خوانی به اجرای نقالی پرداخت و همچنین اعضای گروه تعزیه در سوگ اباعبدالله هم‌خوانی نمودند.

 

در پایان از برگزیدگان مسابقات نقاشی، خوشنویسی و همچنین از گروه تعزیه و سایر هنرمندان که در برنامه‌های مختلف همکاری نمودند تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.