۰ نظر
۱۵ بازدید

حال خوب تئاتر کهگیلویه وبویراحمد/ استقبال ۱۵۰۰ نفری از اجرای دو نمایش تئاتر

طی ۱۵ روز قریب ۱۵۰۰ نفر از اجراهای صحنه ای در پلاتو حسین پناهی دیدن کردند که این استقبال خوب بخشی از هزینه های تولید نمایش ها را جبران نموده است.
کد خبر : 72211
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1403 - 7:46

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،امین درخشان گفت:در راستای تولید تئاتر در قالب قرارگاه شهید آوینی در استان کهگیلویه و بویراحمد این اداره کل اقدام به فراخوان تولید تئاتر خیابانی و صحنه ای در راستای موضوعات فراخوان نموده است که تعداد ۱۴نمایش خیابانی و ۱۰ نمایش صحنه ای اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بیان داشت:پس از بازبینی و اعلام نتیجه شورای فنی قرارگاه آوینی تاکنون دو نمایش صحنه ای در پلاتو حسین پناهی به روی صحنه رفتند که مورد استقبال خوب تماشاگران و علاقمندان به هنر تئاتر نشانگر تاثیر گذار بودن این هنر بوده است.

درخشان تصریح کرد:در طی ۱۵ روز قریب ۱۵۰۰ نفر از اجراهای صحنه ای در پلاتو حسین پناهی دیدن کردند که این استقبال خوب بخشی از هزینه های تولید نمایش ها را جبران نموده است.

وی در ادامه بیان داشت:در ادامه این مسیر سه نمایش در قالب مجالس تعزیه خوانی و تئاتر خیابانی اجرا رفته و هم اکنون در پارک مهرورزی یاسوج در نمایش های خیابانی در حال اجرا هستند که پس از ماه صفر هم شهر یاسوج میزبان نمایش های آیینی هستیم.

وی گفت:بیش از ۳۰۰ هنرمند در این طرح درگیر تولید نمایش هستندکه شهرستان بویراحمد پنج نمایش صحنه ای و هشت نمایش خیابانی،شهرستان گچساران چهار نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی،شهرستان بهمئی یک نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی،شهرستان لنده دو نمایش خیابانی،شهرستان کهگیلویه دو نمایش خیابانی حضوردارند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی گفت : کمتر هفته ای داریم که سالن های تئاتر استان اجرا نداشته باشند و امسال شاهد تعدد اجراهای نمایش تئاتر در استان بوده ایم.

 

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.