۰ نظر
۴۰ بازدید

قالیباف در مناظره صداوسیما:

حقوق افراد رامتناسب با تورم پرداخت خواهیم کرد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با حضور و مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران اقتصاد قوی را دنبال خواهیم کرد که دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد و قدرت خرید را حفظ کند.
کد خبر : 70987
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 0:31

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ، محمدباقر قالیباف کاندید چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردند که تنها اقتصاد نیست فرهنگ هم است حتماً همینطور است.

وی ادامه داد: وقتی حرف از سرمایه‌گذاری می‌زنیم، سرمایه‌گذاری یک بخش خودش درباره رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و بخش دیگر بهره وری است.

۲.۸ درصد از رشد ۸ درصد اقتصادی را باید از بهره‌وری به دست بیاوریم

قالیباف گفت: در بخش بهره وری بخش عمده آن بعضی از کشورها که متوسط در سال ۹ درصد رشد داشته‌اند نصف این ۹ درصد را از بهره‌برداری استفاده کردند بهره‌برداری یعنی درست استفاده کردن و مدیریت صحیح است. یک رئیس جمهور است که باید قابلیت اجرای این کار را داشته باشد. به این معنا یعنی که بتوانند از ظرفیت اندیشمندان استفاده کنند . بهره وری می‌تواند نصف این ۸ درصد را تحقق یابد.

قالیباف تاکید کرد: در برنامه هفتم ۲/۸ درصد از ۸ درصد را در بهره‌وری آورده‌ایم. کاملا معتقد هستم اگر انسجام نداشته باشیم نمی‌شود. برنامه هفتم به هر حال یک سند شده است حتماً ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد و نقاط قوتی هم دارد. می‌گوییم خانواده اساس کار است مهمترین موضوع برنامه هفتم خانواده محوری است.

سبد خانوار در همه ابعادش در برنامه هفتم دیده شده است

وی بیان کرد: سبد خانوار در همه ابعادش در برنامه هفتم دیده شده است. ممکن است در یک بخشی هم اشکال داشته باشد. ویژگی برنامه هفتم این است که در ماده ۱۱۸پیش بینی شده است که شورای راهبری هر کجا در حین اجرا اشکالی در اجرای برنامه به وجود بیاید کمیته‌ای پیش بینی شده است به ریاست معاون رئیس جمهور و مجموعه کمیسیون‌های دولت اگر لازم بشود اصلاح کنند اصلاح می کنند.

قالیباف گفت: ولی بدانیم قانون است باید آن را اجرا کنیم. نمی‌توانیم بگوییم که این را کنار بگذاریم. دوباره انسجام را از دست می‌دهیم به سمت بهانه جویی می‌رویم.نکته بعدی که بسیار مهم است . بیش از ۹ میلیون بشکه نفت از انرژی‌های فسیلی ما است که ۱۷ درصد آن هدر می‌رود.

یک مدیر قوی میتواند این مشکلات را حل کند

وی ادامه داد: به این معنا هدر می‌رود یا در مصرفمان در نیروگاه‌ها هدر می دهیم یا در گازهای مشعل آن را هدر می‌دهیم. از این انرژی در حوزه پتروشیمی درآمد قریب به ۲۰ میلیارد دلار داریم فقط هفت و نیم درصد آن را داریم استفاده می‌کنیم. ما فقط اگر همین دقت را انجام دهیم از این ۴۴ درصد مصرفیمان ۴ درصد و اگر از این ۱۷ درصد سه و نیم درصد این هفت و نیم درصد را ۱۵ درصد کنیم در همین یک قلم ما دو برابر ظرفیت خودمان را افزایش داده‌ایم.

قالیباف بیان کرد: یک مدیر قوی میتواند این مشکلات را حل کند ما اقتصاد را پیش بینی پذیر نکردیم با تصمیمات سیاستی و قاعده گذاری غلط همینه دو روز قبل یک وزارتخانه تصمیم گرفته است و بخشنامه‌ای صادر کرده است همه گلایه من شده‌اند. با این تصمیمات حتماً سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت. حتماً ظرفیت‌های داخل سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. سیاست‌های ما به گونه‌ای است که صادراتمان را داریم کند می‌کنیم و واردات را ترجیح می‌دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.