۰ نظر
۲۰ بازدید

در آئین رونمایی از فیلم «فرزند ایل»:

ریشه تمدن مردم، سرشار از حماسه و احساس است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:یکی از خلاء‌های جدی ما در حوزه فرهنگ و به ویژه در تولید فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند همین توجه به ذائقه استان است.
کد خبر : 71214
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 8:12

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا «امین درخشان» در آئین رونمایی از فیلم «فرزند ایل» ضمن تقدیر تشکر از قاسم رستگار و عوامل این فیلم، اظهار کرد: این کار حاصل زحمت عوامل فیلم بدون از دخالت دولتی، اداری و حاکمیتی بود و شاید برخی مواقع همین کارها که اخلاص پشت آنها وجود دارد، بیشتر در سطح جامعه تاثیرگذار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قاسم رستگار هویت لری و ایلیاتی ما را بهتر از همه ما معرفی کرد، گفت: این فیلم کار ارزشمندی بود و همیشه علاقه مند به دیدن چنین فیلمی هستم، چون ریشه در زیست بوم فرهنگی ما دارد.

وی افزود: یکی از خلاء‌های جدی ما در حوزه فرهنگ و به ویژه در تولید فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند همین توجه به ذائقه استان است که توجهی به زیست بوم فرهنگی، ریشه تمدنی و فرهنگی مان نداشتیم، ولی این فیلم که در آغاز راه است تجربه‌ای برای تولیدات آینده خواهد بود.

درخشان ادامه داد: توجه و دغدغه آقای رستگار این بود که ریشه فرهنگی و ایلیاتی استان و مردم ما که به طور عمیق در حماسه ریشه دارد، در قالب یک اثر سینمایی تولید و معرفی شود و کسی که در این مسیر قدم برداشت، حتماً بین مردم خود جایگاه بیشتری پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر کاری که در عرصه سینما، تئاتر، موسیقی و هر رشته‌ای حتی نویسندگانی که کتاب می‌نویسند ریشه در ذائقه فرهنگی و ریشه تمدنی، آداب، رسوم، سنن و تاریخ این استان که یک تاریخ فرهنگی و سرشار از حماسه و احساس بوده تولید شود، می‌تواند در سطح جامعه اثرگذاری خود را بیشتر داشته باشد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در حوزه نویسندگان استان که معمولاً ارتباط بسیاری نه تنها به عنوان مدیرکل با بنده دارند بلکه خود من نیز نویسنده بوده و تاکنون دو جلد کتاب نوشته‌ام، متوجه می‌شوم که اهمیت کار نویسندگان از حوزه کاری خودم بیشتر بود.

درخشان اظهار کرد: دغدغه‌ای که آقای رستگار و مجموعه همکاران نیز در زمینه ساخت این فیلم دارند نظیر کار نویسندگان بوده و این کار ۱۰۰ درصد مرتبط با جغرافیای فرهنگی ما بوده که شایسته تقدیر بوده و دلیل آن، این است که تمدن فرهنگی ما سرشار از حماسه و احساس بوده و این موضوع در بین مردم مقبولیت دارد.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کار فرهنگی زمانی تاثیرگذار است که مرتبط و مورد پذیرش ذهن، افکار و روان جامعه هر استان باشد، افزود: آن چیزی که واقعیت دارد استان ما با کارهایی که از سنت به مدرنیته رسیده‌اند، شاید تا حدودی فاصله دارند؛ هرچند مدرنیته در همه عرصه‌ها و رشته‌ها جایگاه خود را دارد، ولی مردم ما به کارهایی به شکل محلی و سنتی علاقه‌مند هستند.

وی گفت: به طور یقین این فیلم با نخستین اکران طرفداران بسیاری را خواهد داشت و با برنامه‌ریزی، یک اکران آبرومند در شأن خود فیلم و شایسته ظرفیت و زحمت عوامل فیلم با حضور قشرهای مختلف مردمی در چندین عنوان را انجام خواهیم داد.

درخشان افزود: آقای رستگار در حال انجام چندین کار بوده که یکی از آنها، ساخت فیلم «فرزند ایل» است و ما در زمینه بخش‌های حمایتی کوتاهی نخواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برنامه تجلیل و درخور شان ضمن این برنامه، برای کلیه عوامل فیلم «فرزند ایل» قبل یا بعد از اکران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این کار امروز در حد معرفی و رونمایی بوده و اساس این است که فیلم به مرحله اکران برسد، گفت: ساخت این فیلم شایسته تقدیر بوده که با زحمات فردی بدون از هیچ گونه حمایت دولتی انجام گرفته است.

درخشان خاطرنشان کرد: فیلم تفاوت عمیقی با سایر هنرها دارد و امروز در سطح دنیا و در جامعه بین الملل در هر کشور، فرهنگ و تمدنی با یک اثر فیلم خود را معرفی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کشور آثار و تولیدات سینمایی بسیاری داریم ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر کاری برای معرفی استان انجام داده‌ایم، اکران این فیلم یکی از کارهایی است که می‌تواند فرهنگ و تمدن ما را معرفی کند و ما بستر کار را برای معرفی این اثر در سطح کشور فراهم خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.