۰ نظر
۴۴ بازدید

در برنامه «میزگرد سیاسی»؛

قالیباف: راهبرد ما در سیاست خارجی اقتدار و انتفاع اقتصادی است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: راهبرد ما در حوزه سیاست خارجی در وهله اول اقتدار منطقه ای و سپس انتفاع اقتصادی است.
کد خبر : 70972
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 15:23

 

 

به گزارش خبری تحلیلی عصرآشنا، محمدباقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد سیاسی اظهار کرد: فرصتی است که بعد از میزگرد فرهنگی و اقتصادی، امروز درباره سیاست خارجی صحبت کنم.

وی سیاست خارجی را برای خود بسیار با اهمیت و رکن اصلی دولت چهاردهم خواند و گفت: از نظر بنده همه دستگاه‌های دولتی یک طرف و دستگاه دیپلماسی در طرف دیگر است.

قالیباف گفت: بخش مهمی از مسائل کشور در حوزه‌های مختلف ریشه در عملکردمان در اجرای سیاست‌های خارجی دارد.

 

وی حکمرانی در سیاست خارجی را به معنای تنظیم روابط دانست و افزود:  روابط بین المللی باید حداکثر منافع و کمترین هزینه را برای کشور داشته باشد. باورهای ما و ایمان ما به سنت الهی می‌تواند در قاب منافع ملی بدرخشد و باعث منزلت و عزت و اقتدار کشور شود که مثال آن دوران دفاع مقدس است.

قالیباف با اشاره به وعده صادق گفت: این عملیات اقتدار ایران را به خوبی نشان داد و همه به ایرانی بودن خود افتخار کردند. عزت، حکمت و مصلحت سه رکن مهم سیاست خارجی در دولت چهاردهم در صورت توفیق ما خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: موضوع ما ایران و جانمایی ایران در روابط بین المللی است.

قالیباف با بیان اینکه تبدیل شدن به «هاب منطقه» در حوزه ترانزیتی را دنبال می کند، گفت: در حوزه انرژی و صدور کالاهای خدمات عمومی مثل خدمات بهداشت و درمان و مهندسی و آموزش به موضوع انتفاع اقتصادی توجه می شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت آسیا و اوراسیا گفت: با توجه به اینکه در تحریم هستیم، باید برای رفع تحریم اولویت به شرکت های کوچک داده شده که ظرفیت های خوبی برای ما فراهم می کنند.

قالیباف گفت: برخی از شرکت ها و سازمان ها خارج از قدرت ها جهانی و ‌یا در رقابت هستند که می توان از فرصت آن ها بهره گرفت ولی به آن ها کمتر توجه شده است.

 

درحال تکمیل شدن ……..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.