۰ نظر
۴۸ بازدید

پزشکیان در مناظره صداوسیما:

همراه کارشناسان باید برنامۀ درستی راتنظیم کند

پزشکیان در اولین برنامه مناظره صدا و سیما گفت: دولت همراه کارشناسان باید برنامۀ درستی را تنظیم کند و مجددا اهداف را بازنگری کند و برای رشد ۸ درصدی اقتصادی سالانه به ۲۰۰ میلیارد دلار نیاز داریم.
کد خبر : 70983
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 0:24

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ،کرد: ما الان نمی‌خریم و نفتمان را ارزان می‌فروشیم و اگر نگاه کنید کلی در این موضوع ما ضرر می‌کنیم چه کسی باید جواب بدهد که چرا ما دارایی‌هایمان را مفت می‌فروشیم.

وی افزود: چه کسی باید جواب بدهد که ما چیزهایی را که باید ارزان بخریم گران می‌خریم ا در بهترین شرایطش ماشین‌های دست دومی که از خارج از کشور بیایند برای ما افتخار شده است یعنی این برازنده جامعه ما ایرانی‌ها است.

وی در ادامه گفت: تحریم فاجعه است؛ اینکه ما بیاییم و بگوییم ریم را ما دور می‌زنیم بله دور می‌زنید ولی در این مسیر غلطی که می‌روید کلی بخور بخور وجود دارد ما از نظر آمارها از نظر فساد نفر پانزدهم از آخریم.

پزشکیان تصریح کرد: اگر شفافیت را در اقتصاد نیاوریم اگر مسیرها را روشن نکنیم چگونه می‌خواهیم صادرات انجام بدهیم اگر با دنیا ارتباط نداشته باشیم چگونه می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

روز به روز قدرت خرید مردم بدتر می‌شود

وی در ادامه گفت: ما با چین توافق کرده‌ایم که بیاید با ما سرمایه‌گذاری کند گفتند تا fatfان را حل نکنید ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم، امکان ندارد بدون وارد شدن به این چهارچوب‌ها بتوانیم سرمایه‌گذاری خارجی را وارد کنیم امکان ندارد با این تحریم‌هایی که درست کرده‌اند یک شریک تجاری درست داشته باشیم.

پزشکیان عنوان کرد: ۴۰ سال است که هی می‌گوییم درستش می‌کنیم و روز به روز قدرت خرید مردم بدتر می‌شود می‌گوییم پول می‌دهیم خب وقتی بخواهیم پول چاپ بکنیم پول خودمان بی‌ارزش می‌شود پول را باید با درآمد کسب کنیم.

پزشکیان افزود: با تکنولوژی‌های غلط برداشت نفت را مفت از دست می‌دهیم. تورم ۴۰ درصدی است و پرداخت‌های ما ۲۰ درصد افزایش دارد. نخبه‌ها در حال فرار هستند و باید دید کدام دانشمندی روندموجود را تایید می‌کند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.