ه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نمایشگاه تجسمی «دریچه‌ای به بهشت» به همت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری ستاد کنگره سرداران و شهدا و همچنین سپاه فتح این استان در نگارخانه باران یاسوج افتتاح شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این

کد خبر : 72404
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1403 - 8:50

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نمایشگاه تجسمی «دریچه‌ای به بهشت» به همت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری ستاد کنگره سرداران و شهدا و همچنین سپاه فتح این استان در نگارخانه باران یاسوج افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: نمایشگاه تجسمی «دریچه ای به بهشت» با همکاری کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع هفته دفاع مقدس است که در دو بخش نقاشی دیجیتال و تصاویر هنرمندان عکاس استان افتتاح می شود.

«امین درخشان» آثار این نمایشگاه را حاصل زحمت بسیار خوب و ارزشمند هنرمندان و ستاد کنگره شهدای استان دانست و گفت: برگزاری باشکوه کنگره دو هزار شهید استان که بیش از یک سال سایر مناطق استان نیز درگیر آن بودند به خوبی انجام شد و در برنامه اختتامیه و کنگره نهایی با استقبال بیش از ۱۵ هزار نفری و بی سابقه برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه «دریچه ای به بهشت»با ۳۰ اثر فاخر و ارزشمند

**رئیس ستاد کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: به لطف الهی کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و هم اکنون یکی دیگر از هنرنمایی هنرمندان استان را پیش رو داریم.

«وحید مثنوی» افزود: اتفاقات خوبی در کنگره ملی شهدای استان رقم خورد که یک بخش برجسته کنگره رویکردهای فرهنگی و هنری بود و شاید همین نمایشگاه های عکس، تولیدات انیمیشن و دیجیتال بود که هنرمندان استان رقم زدند.

وی ادامه داد: سوژه هایی که با آنها برخورد کردیم هرکدام یک دنیایی برای تعریف و توصیف داشت که امروز شاهد رونمایی بخشی از این سوژه ها در قالب نقاشی دیجیتال و تصویر هستیم .

مثنوی یادآور شد: در بخش نمایشگاه «دریچه ای به بهشت» ۲۵۰ اثر تصویری داشتیم که همه از کیفیت خوبی برخوردار بودند و در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این تعداد به چاپ رسیدند و برگزیده شدند.

رئیس ستاد کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمینه سوژه های نقاشی دیجیتال که توسط هنرمندان استان طراحی شدند، سوژه های بسیاری در حوزه های فردی و جمعی دفاع مقدس داشتیم که هرکدام دنیایی از تعریف و توصیف دارند و نشان می دهد استان تا چه اندازه در حوزه ایثارگری و دفاع مقدس حرفی برای گفتن دارند.

وی اظهار امیدواری کرد که این حرکت ها تداوم داشته باشد و ما شاهد حضور هنرمندان در همه عرصه کارهای فرهنگی استان باشیم.

مثنوی گفت: با توجه به اینکه قرار است مفاهیم دفاع مقدس به زبان هنر بیان شود، شاید بهترین عرصه برای انتقال ارزش ها از زبان هنر باشد و از جامعه هنری استان که در همه عرصه ها نقش آفرینی دارند تقدیر و تشکر می کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.