با حضور مدیرکل فرهنگ‌وارشاداسلامی صورت گرفت؛

آئین رونمایی از کتاب هَیْبِلَه چین، هَوالْ‌بَر

همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س)، آیین رونمایی از کتاب « هَیْبِلَه چین، هَوالْ‌بَر » اثر محمد (محمدرضا) نیک‌بین در شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 72853
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 22:26

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر آشنا»؛ آیین رونمایی از کتاب «هَیْبِلَه چین، هَوالْ‌بَر» اثر محمدرضا نیک‌بین با حضور امین درخشان، مدیرکل اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان، محمدرضا نیک‌بین نویسنده اثر، نویسندگان، اهالی فرهنگ، ادب و هنر و اقشار مردم در سالن فرهنگ‌وارشاد اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح این کتاب ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه استاد محمدرضا نیک‌بین نویسنده این کتاب بر اهمیت گویش‌های محلی اشاره کرد و گفت: هدف از چاپ این اثر فاخر ارج نهادن به مردم و حفظ واژه‌های بومی بهمئی است.

 

امین درخشان با اشاره به اینکه فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلفی در کشور ما است عنوان کرد: گذشته کمتر به فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف توجه شده بود که این اثر باعث می‌شود خلأهایی که درگذشته بین اقلیت‌های قومی و دینی بود را کم کند و موجب انسجام و وحدت بین اقلیت‌های قومی و دینی ایرانی شود.

 

وی به ویژگی‌های این اثر اشاره کرد و افزود: لحن و بیان ساده و روان استاد نیک‌بین به‌گونه‌ای است که برای نسل‌های مختلف بسیار مناسب است و باید ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان از چاپ و نشر کتاب‌های مرتبط بافرهنگ و گویش‌های محلی خبر داد و از تلاش‌های شبانه‌روزی بی‌وقفه محمدرضا نیک‌بین در خلق چنین اثر فاخری قدردانی کرد.

محمدرضا نیک‌بین نویسنده این اثر ضمن قدردانی از حضور و استقبال گرم مردم در مراسم رونمایی این اثر به معرفی کتاب و جایگاه آن در فرهنگ و ادبیات عامه مردم پرداخت و گفت: این اثر گنجینه‌ای از فرهنگ و خرد هر قومی است و حفظ نشر آن نقش مهمی در انتقال فرهنگ و هویت به نسل آینده دارد.

 

وی گفت: گویش محلی از ویژگی‌های بارز این اثر است که توجه ویژه‌ای به آن شد.

 

این اثر شامل مجموعه فرهنگ واژه‌ها، اصطلاحات، امثال، داستان‌ها و افسانه‌های رایج در گویش مردم بهمئی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.