۰ نظر
۱۲۴ بازدید

داود طلوعی مطلق

زکات پل اسلام است هر کس پرداخت کند از این پل رد شده است/قلب تپنده اقتصاد کارگران هستند/مسئولیت مهمی بر روی دوش معلمین گذاشته شد

وقتی حکومت امام زمان (عج) مستقر می شود به دو چیز خیلی حساسیت دارند یکی اقامه نماز دوم پرداخت زکات .
کد خبر : 7085
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 9:19

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ،امام جمعه شهرستان بهمئی ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر این عید را یکی از اعیاد بزرگ مشترک همه مسلمانان ، عید پیروزی و عید شکست شیطان بزرگ و دشمنان خواندند و در ادامه به معنا و‌ جایگاه ا‌ین عید در بین مسلمانان پرداختند.
ایشان با اشاره به روایتی از مولا امیر المومنین علی (ع) که فرموند عید فطر برای کسانی هست که روزه آنها قبول پروردگار قرار خواهد گرفت که قیام و قعودشان و عبادت هایشان مورد پذیرش خدای متعال قرار می گیرد.
ما بر اساس غفلتها ، گناهان و اشتباهات ممکنه لایه های متعدد بر روی فطرت خداجویمان ، زیبا دوستیمان و نوع دوستیمان کشیده باشیم این باعث می شود که این غفلت ها زدوده شوند و آن من واقعی شکل گیرد.
در روز عید فطر خیلی توصیه شده به پرداخت زکات و فطریه زکات علاوه بر آن نه گانه واجب در بقیه موارد مستحب می باشد که هر دوی آن از ارکان دین است.
حجت الاسلام افروغی افزودند :خوب هست بدانید وقتی حکومت امام زمان (عج) مستقر می شود به دو چیز خیلی حساسیت دارند یکی اقامه نماز دوم پرداخت زکات.

وی گفت:روایت داریم حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند : زکات پل اسلام است هر کس پرداخت کند از این پل رد شده است و وارد حیطه مسلمانی شده است و هر کس در پرداخت آن کوتاهی کند به سبب این کم توجهی محبوس می شود و در روایات متعدد داریم هیچ منتی بر فقرا برای پرداخت زکات نداریم .
ایشان در باب پرداخت زکات گفتند: خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت و عقل و تجربه این را برای ما اثبات کرده است که پرداخت زکات یا کمک به فقرا و یا صدقه به فقرا باعث گشایش در زندگی ما می شود و از دیگر اثرات زکات این هست که دیر یا زود به دست عالم غیب باعث شادی و گشایش در زندگی ما می شود .
وی در پایان خطبه اول به منزلت و جایگاه شب های قدر و شب زنده داری و استغفار فراوان در این شب ها پرداختند،و خطاب به مردم گفتند: پرداخت زکات از مشخصات یاران امام زمان (عج) هست که میزان سخاوتمندی خود را بسنجند.

حجت الاسلام و المسلمین افروغی در خطبه دوم با دعوت مردم به تقوای الهی افزودند : مرحوم فاضل لنکرانی فرمودند: حرام انجام ندهید واجبات خود را را انجام دهید و به جای همه مستحبات به مردم خدمت کنید، هیچ چیز به اندازه خدمت به خلق خدا در زندگی انسان موثر نیست.
خوش اخلاقی زن با شوهر هم خدمت به خلق خدا است و تا ابعاد بزرگتر چه خدمت به نظام جمهوری اسلامی که در یک حکومت اسلامی کلام فرد، نگاه فرد، سکوت فرد تاثیرات عمیقی در خدمت به مردم خواهد داشت و آن یک خدمت بزرگتری هست.
سخنان مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت ماه به مناسبت روز معلم که خیلی از قسمت های آن بدیع بود سوالات ذهنی ما را پاسخ میداد.
مقام معظم رهبری درباره معلم فرمودند افسران پیشرفت جامعه هستند این جمله دلایل دارد یکی اینکه معلم و وظیفه معلمی را به نحو احسن انجام دهند .
روی دیگر مسئولیت مهمی بر روی دوش معلمین گذاشته شد در حوزه اخلاقی علمی و تربیت جامعه بکوشند.
روی دوم خیلی مهم است ان شاالله معلمین عزیز تلاش کنند و کوشش کنند و به تبع فرمایشات مقام معظم رهبری با انگیزه دو چندان تری درسال تحصیلی ۱۴۰۰ با احساس مسئولیت بیشتری کار خود را آغاز نمایند.
مقام معظم رهبری در مورد کارگران فرمودند :قلب تپنده اقتصاد کارگران هستندو  باید از ارکان متعدد اقتصادی از کارگران حمایت لازم به عمل آید.
نکته دیگر آنکه تازه بود و می شود به عنوان گام مهم پرداخت این بود که کسانی که کارخانه و کارگر هایی را خریدند و تغییر کاربری دادند این معاملات حرام است.
افروغی افزودند: این فرمایشات مقام معظم رهبری باید قابل توجه مراجع قضایی، مراجع رسیدگی باشد که به پای کار بیایند و البته مراجع قضایی الحمدالله تا اینجای کار کارهای بزرگی در مبارزه با این موارد مسجل فساد پرداختند و حکم های خوبی دادند اما نکته دیگر و مهم که مردم منتظر فرمایشات مقام معظم رهبری بودند بحث فایل صوتی جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه بود.
مقام معظم رهبری شفاف و واضح فرمودند و از ایجاد دوقطبی که سازندگان و انتشار دهندگان فایل صوتی دنبال آن بودند جلوگیری به عمل آوردند.
این پروژه تاریخ شفاهی که در این سیستم ریاست جمهوری به این بهانه این فایل صوتی پر شده عجیب بودنش این هست که دبیر مرکز استراتژیک ریاست جمهوری خودش آدمی هست که در کتابها و سخنرانی هایش نشان داد که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارد هر دونفر مسئولین پروژه بودند دو نفرش محکومیت فتنه ۸۸ را داشتند یک نفر از اینها که رشته جامعه شناسی خوانده بود و یک آدم غرب زده هست هفته های قبل، ماه های قبل دنبال این بود که به غرب پناهنده شود اینها متاسفانه در دولت مسئول طرح های بزرگ منطقه ای است وقتی این اصل کار خراب هست شما چه انتظاری از دولت دارید فتنه گران در یک اتاقی جمع شدند که در واقع دولت را مدیریت کنند قرار هست تاریخ شفاهی ۸ ساله دولت جمهوری اسلامی را بنویسند آیا این خیانت نیست.
مقام معظم رهبری از کار اینان بنام خطای بزرگ یاد کردند مگر مقام معظم رهبری حقیقتاً فرمودند :این بیانات دشمن شاد کن بود. اصلاً فارغ از اینکه این عمل انجام شد شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی دلیل می‌گذاشتند و از این فایل بر علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کردند خیلی کار اشتباهی بود هم جبهه مقاومت هم وزارت خارجه اینها مجری هستند و طبق اسناد بالادستی باید عمل کنند.
مرد میدان ۱۰۰% خوب عمل کردن در این هفت هشت سال قسمت عمده‌ پیروزی ها از این پیروزی ها مدیون و مرهون فداکاری جبهه مقاومت و در راس آن سردار دلها سردار سلیمانی است.
آغاز دیپلماسی و نه تنها در برجام خسارت محض داشتیم اینها آگاهانه دارند جلو می روند و حتی در خود وزارت خارجه نیز خسارت زیادی دیدیم ما در خیلی از جاها سیاست های نظام در وزارت خارجه به زیر صفر رسیدیم اصلا این فایل صوتی نشانه‌ای خطرناک از وجود یک جریان هدفمند است.
این آقایی که این حرف‌ها را زده باید عذرخواهی کند سیاست های بالادستی سیاست و شورای عالی امنیت ملی که مستقیم زیر نظر شخص رئیس جمهور می باشد چطور این فایل لو رفته است چطور شورای عالی امنیت ملی در جریان نبود.

این ها روزی می گفتند موفقیتهای دیپلماسی بخش زیادی از آن مرهون پیروزیهای میدان است ولی الان ۱۸۰ درجه خلاف گفته قبلی خود را بیان می کنند کدام گفته درست است سوال پیش می آید که نکند همین برجام در جهت خلاف پیروزیها و بر علیه آن مطرح می‌شد و جلو میرفت این جریان خطرناک غربگرا هیچ اعتقادی به مبارزه با شیطان بزرگ ندارد در حالی که امام رحمت الله علیه فرمودند اساس این نظام مبارزه با شیطان بزرگ می دانم چون دشمن اصلی نظام و دین اسلام و بلکه همه بشریت آمریکا و اسرائیل است.

حجت الاسلام و المسلمین افروغی گفتند:اگر کسی کدخدایی آمریکا را قبول داشته باشد با اساس جمهوری اسلامی مشکل دارد و مخالف انقلاب است مبنای این فایل صوتی هم همین بوده پس نباید با سهل انگاری از کنار این قضیه عبور کرد با این فایل صوتی رسماً مهر تایید بر اندیشه های صهیونیستی آمریکایی زده شد.
اینها خیانت بزرگی بوده است توهین به امام، انقلاب، اسلام و قبولی شیطان بزرگ بوده است اگر جملات داخل این فایل صوتی را به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم آنجا که می گوید رسیدن به هر توافقی بهتر از نرسیدن به توافق است یکی از جملاتی هست که سالها قبل اینها این آقایان تکرار می‌کردند که در توضیح آن یعنی به هر دلیلی ما باید آمریکا را قبول داشته باشیم.
و این باعث شد که پیش دستی در اجرای تعهدات از سویی آقایون به وجود آید که توفیقی از طرف مقابل به دست نیاوردند آنها می گفتند امضای کری تضمین بود که کاملاً دروغ گفتند در مورد لغو تحریم ها دور شدن سایه جنگ و اینکه آمریکا از برجام خارج نمی شود و دروغ گفتند این که بین آمدن بایدن و ترامپ تفاوت هست دروغ گفتند هیچ تفاوتی ندارند.

رهبری فرمودند: سردار سلیمانی یک مکتب هست که حمله به این سردار بزرگ حمله به یک مکتب است و حمله به ایشان جسارت به جریان مقاومت و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیست بوده ان شالله توبه کنند و حکمی مناسب با جرم انجام شده نصیبشان گردد و مردم در جریان آن قرار بگیرند .
ایشان ضمن اشاره به اینکه آخرین جمعه ماه مبارکه رمضان به فرموده معمار کبیر انقلاب روز قدس نامگذاری شده است که نشان دهیم مردان میدان نبرد همان مردان میدان مبارزه با نفس هستند و اینان قدرت رودرروی با رژیم غاصب صهیونیسم را دارا می باشند. ایشان گفتند: به فرموده مقام معظم رهبری قدس به زودی آزاد خواهد شد. چرا قدس نماد اسلام است. رژیم صهیونیستی نماد استکبار است چون طبق اسناد موجود پشت همه جنایات استکبار دست رژیم صهیونیست پیدا می شود شکست اسرائیل در منطقه برابر با شکست استکبار در میدان جهانی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:در مورد نابودی این رژیم غاصب را همه ما شاهد بودیم اسرائیل که به همکاری به حمایت استکبار غربی منطقه شاخ و شانه چشید کشید تیر غیب خدای متعال بر سینه و دست و پای آنها فرود آمد و در وحشت به سر می برند که در رسانه های ما آن گونه با آن پرداخته نشده است.
از جمله آتش سوزی در صنایع موشکی صهیونیست‌نشین و در پالایشگاه حیفا اتفاقی رخ داده است وهمچنین گنبد آهنین که موشک هایی به سمت آن هدف قرار گرفت و چندین اتفاق مهم دیگری که اتفاق افتاد و در رسانه‌ها به آن زیاد اشاره‌ای نشده است .

مثلا انفجار کشتی های تجاری و جاسوسی آنها که به آخرین تکنولوژی های سلاح مجهز بودند و جدیداً اتفاقی که افتاد فرودگاه بین المللی اسرائیل مورد اصابت موشک‌های حزب الله قرار گرفت می‌بینیم که مواضع اسرائیل به راحتی می تواند مورد تهدید موشک های حزب الله قرار بگیرد که نشان از ضعف امنیت اسرائیلی‌ها دارد.

افروغی درادامه بیان داشت: در بحث دیگر اینکه ما در قبال انتخابات پیش رو وظیفه سنگینی را بر عهده داریم همه باید پای صندوق‌های رای بیاییم پس این دوره حساس تر هست باید با انگیزه بیشتری در انتخابات شرکت کنیم و با بصیرت و آگاهی که اولویت در مشارکت حداکثری و اولویت دوم بصیرت آگاه بودن به انتخابمان است پای صندوق رای حاضر شویم و با انتخاب یک دولت جوان و حزب اللهی برای شکست اسرائیل و دشمنان منطقه با حضور حداکثری پای صندوق های رای که دارای تاثیرات زیادی هست حاضر شویم.
پس برای شکست دشمن با لبیک به ندای رهبری، عمل به وصیت شهدا در انتخابات شرکت می کنیم و با انتخاب یک دولت جوان و حزب اللهی مشکلات درونی که ۸۰ درصد آن مدیریتی هست و به تبع آن مشکلات بیرون را بتوان حل کرد و فارغ از منافع جناحی، سیاسی و حزبی نیرو انتخاب کنیم که کسی باشد که نه اشراف‌زاده باشد، راستگو باشد، پاکدست باشد و حمایت مستضعفین را داشته باشد.
ایشان در پایان خطبه دوم به چند نکته در مورد شهرستان پرداختند یکی اینکه همه مسئولین بنا را بر اجرای یک انتخابات سالمی دارد و در نیت خیر آنها شکی نیست اما مردم در تایید صلاحیت ها گلایه هایی دارند و برخی این گلایه ها بر حق بود .
مکانیسم کنونی در تایید و رد صلاحیت ها بهتر می توانست عمل کند و در برخی جاها شاید قانون خوب اجرا نشد و نکته دوم اینکه تابستان هست و به مردم توصیه می شود در استفاده آب و برق صرفه جویی نمایند و ایستگاه برق امسال نصب می شود ان شاالله بحث جریان قطعی های برق را امسال به امید خدا کمتر داریم.
اما در مورد آب یک قسمت مشکلات قطعی برق را داریم و اینکه آب لیکک آلوده ترین آب ها می باشد ولی گرانترین آب هم هست خدمت مسئولین عرض می کنیم قرار نیست همه هزینه ها بر گرده مردم نهاده شود به گلایه های مردم رسیدگی شود.

      

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.