کرونا ، فرصتی برای ترویج ازدواج کم هزینه و آسان در شهرستان بهمئی شده است.

داود طلوعی مطلق

پیوند آسمانی و ازدواج آسان به وقت کرونا در شهرستان بهمئی

پیوند آسمانی و ازدواج آسان به وقت کرونا در شهرستان بهمئی در مراسمی ساده و صمیمی و بدون تجملات، و آغاز ازدواج و زندگی مشترک زوج جوان در جوار مزار مطهر شهدای گمنام ۸ سال دوران دفاع مقدس برگزارشد
کد خبر : 6375
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 9:14

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،این روزها که شرایط کرونایی فرصتی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان است ، یک زوج جوان بهمئی ، سادگی را برای شروع یک زندگی مشترک انتخاب کردند و با کمترین تشریفات راهی خانه بخت شدند.

حالمان خوب می‌شود وقتی زوج‌هایی را می‌بینیم که دل به زندگی فاطمی داده‌اند.

اول و آخرِ عشق همین جاست ؛ دو دریا به هم می‌‏پیوندند در قداستی بی‏‌نظیر، مثل حضرت علی و فاطمه، تا جهان در خنکای وجودشان به ساحل آرامش برسد.

نام علی و زهرا لب‌ها را به شادی واداشته است ، نوبت عاشقی را در چشم‌‌هایِ اکنون می‌شود خواند ، اگر دل بسپاریم به آنچه آراممان می‌کند.

همین سادگی‌ها، همین عشق و وفاست که به یک زندگی طول عمر می‌دهد به راستی که بهترین ازدواج‌ها آن است که آسان‌تر باشد.

زوج جوان بهمئی در مراسمی ساده و صمیمی و بدون تجملات، ازدواج و زندگی مشترک خود را در جوار مزار مطهر شهدای گمنام ۸ سال دوران دفاع مقدس آغاز کردند.

با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به دور از تجمع ، در دنیای پُر زرق و برق امروز در شهرستان بهمئی ، ازدواج آسان دو زوج جوان صورت گرفت.

تجملات و تشریفات از مهمترین موانع ازدواج جوانان است اما در شرایط کرونایی برخی زوجهای جوان راه خلاص خود ، برای فرار از تجملات را ازدواجی ساده می دانند تا راهی خانه بخت شوند و به دور از چشم کرونا سر و سامان بگیرند.

امام جمعه شهر لیکک در این مراسم گفت: به منظور ترویج فرهنگ ازدواج ، ستاد نماز جمعه شهرستان بهمئی آمادگی دارد، هر زوجی که خواهان برگزاری مراسم عقد در مکان های مقدس باشند ، برای آن‌ها مقدمات شروع زندگی ساده و با الگوگیری از شیوه و منش شهدا را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد یوسف افروغی ، با اشاره به اینکه ، این مراسم با هدف فرهنگ سازی ازدواج آسان انجام شد ، گفت: همراهی والدین و زوج ها با این سنت الهی باعث شده سنت زندگی ساده و ازدواج آسان با همکاری مردم به خوبی در شهرستان بهمئی اجرا شود.
وی با بیان اینکه این مراسم نوید بخشِ خوشبختیِ جوانان در تشکیل زندگی ساده و همراه با ارزش های اسلامی است افزود: با گسترش روحیه ساده زیستی و همکاری و توجه مسئولان، آغاز زندگی مشترک بسیاری از جوانان این شهرستان و کاهش معضلات اقتصادی و اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین بر همکاری بیشتر خانواده ها و خیران برای برپایی مراسم ازدواج آسان و زندگی ساده تاکید کرد و گفت: در ازدواج های اسلامی به دور از تجملات و زرق و برق های دنیوی و مادی، تحکیم بنیان خانواده ها بیشتر و خوشبختی و سعادت زوج ها، نیز تامین می شود.

زوجِ جوان بهمئی ، هم در این مراسم از همه خانوده ها خواستند با خود داری از تحمیلِ هزینه های سنگین و تمکین به زندگی ساده و ازدواج آسان ، شرایط تشکیل زندگی فرزندان خود را فراهم کنند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.