برگزاری جشن تکلیف و عبادت دانش آموزان دختر در شهرستان بهمئی + عکس

مسلم مختاری

 ۳۰۰ دانش آموز دختر بهمئی رسیدن به سن تکلیف و آغاز بهار تکالیف دینی خود را جشن گرفتند.

هدف از برگزاری این جشن ترویج فرهنگ دینی و آشنایی دانش آموزان به امور دینی و تکالیف
کد خبر : 45116
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 13:56

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا، امام جمعه شهر لیکک در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر بهمئی با بیان برخی نکات آموزشی در خصوص رسیدن به سن تکلیف و انجام اعمال الهی گفت: نماز خواندن، دور شدن از گناهان، احترام به بزرگترها، روزه گرفتن و حفظ حجاب از دستورات مهمی هستند که باید با رسیدن به سن تکلیف آن‌ها را به درستی انجام دهیم.

حجت الاسلام صلواتی هدف از برگزاری این جشن را ترویج فرهنگ دینی و آشنایی دانش آموزان به امور دینی و تکالیف، گسترش عفاف و حجاب ذکر کرد وگفت: این آئین با هدف ماندگاری این مقطع مهم زندگی، ترغیب دانش آموزان به رعایت بندگی خداوند و اجرای فرائض دینی برگزار شد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام واجبات الهی و ترک محرمات پس از به تکلیف رسیدن افزود: دانش آموزان سعی کنند نماز را با دقت و توجه و در اول وقت به جای آورند.

ایمان سبحانی نژاد معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه ، برگزاری جشن‌های تکلیف دانش‌آموزی می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری اعتقادات و شخصیت دینی دانش‌آموزان داشته باشد  گفت : در مناطق مختلف استان ، استقبال دانش‌آموزان از برگزاری برنامه‌های جشن تکلیف و مراسمات دینی و مذهبی بستر بسیار خوبی برای تحقق برنامه‌های تربیتی فراهم می‌آورد.

مسعود فرحبخش مدیر آموزش و پرورش بهمئی با اشاره به اینکه ، امروز جشن تکلیف ۳۰۰ دانش آموز دختر این شهرستان ، در ۳۰ مدرسه شهری و روستایی بهمئی برگزار شد گفت : هدف از برگزاری این جشن آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دینی قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس است.

گفتنی است خواندن اولین نماز بعد از رسیدن به سن تکلیف و اجرای برنامه‌های متنوع دیگر از جمله برنامه‌های این جشن بود.

در این مراسم پس از قرائت پیمان نامه، اجرای سرود ،  شعر، مقاله، سرود ، دکلمه و برنامه‌های شاد و آموزنده توسط دانش آموزان اجرا شد.

این مراسم با قرائت سوگندنامه جشن عبادت توسط دانش آموزان به پایان رسید.

شهرستان بهمئی با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.