مسلم مختاری

انتقادات و پیشنهادات به مدیران شهرستان/ ارائه راهکارها و رایزنی برخی از جوانان و فعالان بهمئی در نشست جوانان گام دومی با نماینده مردم شهرستان های چهارگانه

طی بازدید حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از شهرستان بهمئی تعدادی از جوانان برای بیان مشکلات، پیشنهادات ، مطالبه گری وگفتمان انقلابی با ایشان دیدار و گفتگو کردند
کد خبر : 13083
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 0:50

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ در این نشست صمیمی که در سالن شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی و با استقبال سیدمحمدموحد نماینده شهرستان های چهارگانه کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده برگزار شد ، تعدادی از جوانان مطالبه گر گام دوم انقلاب در اقدامی جهادی و بدون واسطه، با انتقادهایی تند نسبت به مدیریت های مختلف در بهمئی، مشکلات موجود، ضایع شدن حق و حقوق مردم و عدم استفاده از ظرفیت جوانان، سخنان مهمی در راستای خدمت به مردم ایراد نمودند.

حمیدرضا طیب نیا ؛ درابتدای این نشست به عنوان نماینده فرهنگیان ، به ایرادسخن، مطالبه گری و بیان مشکلات شهرستان پرداخت و انتقادات صریح و بی پرده ای را از اتلاف نیروهای جوان و عدم کمک به مردم توسط برخی مسئولان بیان کردند.

حمیدرضا طیب نیا جوان انقلابی و فعال سیاسی فرهنگی با تقدیر از نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به دلیل برگزاری این نشست و عرض تسلیت ارتحال نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: گام دوم انقلاب با محوریت جوانان انقلابی ، مومن ، متعهد ، جهادی تبیین شده است و توجه ویژه جنابعالی ، بعنوان وکیل وخدمتگزار مردم و لزوم برنامه ریزی دقیق و منظم برای حمایت از این قشر ضروری است ٬

وی گفت :این روزها دیدار چهره به چهره شما با جوانان و شنیدن مطالبات آنها و شناخت از ظرفیتها وتوانمندیهای مختلف این قشر ، با پیگیری های جدی می تواند کمک خوبی به توسعه شهرستان باشد و استفاده از این ظرفیت عظیم و اثبات شده در میدان عمل ، قطعا میتواند راهگشا و شاه کلید حل معضلات اساسی و زیربنایی شهرستان در کنار تجارب گرانقدر وهدایت ونظارت برای جنابعالی باشد.

طیب نیا افزود : جوانان این شهرستان فرصت و زمینه لازم برای بروز توانمدیها و پتانسیل‌ها ی خود در عرصه خدمتگزاری و در زمینه های مختلف را دارند.

وی گفت : اگر وزیر جوانی همچون عبدالملکی در ۴۰ سالگی وزیر میشود و در سفر دولت به استان ما، همانند یک ستاره جوان جهادی درخشید دلیلش این هست که فرصت و زمینه لازم را برای بروز توانمندها، برای ایشان مهیا کردند، ومن قول میدهم که اگر جوانان شهرستان ما در استان کهگیلویه وبویراحمد حمایت شوند شاهد بروز عبدالملکی های زیادی در عرصه مدیریتی شهرستان واستان خواهیم بود.

طیب نیا ادامه داد: درد ما از تبعیض و بی عدالتی و رانت‌ها، تصدی مدیریتی نور چشمی هایی است که به جنابعالی تحمیل میشوند و خواست بحق ما شایسته سالاری از دریچه شناخت به حق و قوی ظرفیتها ی این جوانان است.

ایشان گفت : امروز بیش از یک ساعت از وقت این مردم را در جلسه با شورای ظاهرا اداری در کنار مسئولان گذراندید که تقریبا دوماه پیش شبیه به همین جلسه اداری را داشتید اما در این بین سوال من این است که ایا حضرتعالی دراین دوماه کوچکترین عملکردی از این مدیران که تغییری را نشان دهد ٬ واقعا مشاهده کرده اید ، مسلما جواب منفی است .

طیب نیا گفت : پس با این وجود چرا تحول و تغییر را در مدیریتهای استان بویژه شهرستان بهمئی تسریع نمیدهید.

وی در پایان گفت : با تشکر از جنابعالی ، نماینده محترم که با حوصله و متانت و کمبود وقت همکاری لازم را جهت برگزاری این جلسه اعمال نمودید ، امیدواریم همواره سربلند و پیروز در عرصه خدمتگزاری به مردم باشید.

در قسمت دوم این نشست سیدوحید چام پور، رئیس کانون مداحان شهرستان بهمئی و از جوانان فعال فرهنگی وهنری بعنوان نماینده جوانان مطالبه گر و هنرمند شهرستان ضمن عرض خیرمقدم به نماینده مردم به بیان مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیر ساخت های عمرانی پرداختند واز نیاز ضروری مردم به آب آشامیدنی، بهره برداری طرحهای نیمه تمام و ایجاد اشتغال مناسب گفتند ویادآور شدند پروژه نیمه رها شده سدکوثر باید با جدیت بیشتری دنبال شود چون حق مردم بهمئی نیست که بعداز چهل سال انقلاب و با شروع دهه پنجم ودرگام دوم پیشرفت وعدالت هنوز از کوچکترین حق طبیعی خود محروم باشند.

سید وحید چامپور گفت : چرا شهرستان بهمئی از زیرساخت های لازم برخوردار نباشد وچرا هنوز بعداز گذشت دوماه از دولت مردمی رئیسی هنوز مدیران بی انگیزه در راس امور باشند ، اگر این مدیران توان تغییر در پیگیری امورات مردمی داشتند بدون شک انجام می دادند پس برای حرکت رو به جلو وجهادی این دولت ، نیاز است از مدیران جوان، متخصص، انقلابی و با اراده خدمت مردمی در راس امورات اجرایی قرار بگیرند.

سیدوحید چام پور در ادامه به مهمترین بحث این جلسه پرداخت و از نگرانی های مختلف جوانان ،دانشجویان،مطالبه گران،ورزشکاران،هنرمندان وقشر زحمتکش کارگران گفتند و از موانعی که عده ای در مسیر این دیدارهای چهره به چهره انجام دادند به بیان مطلب پرداختند.

وی گفت : جوانان شهرستان منتظر جلسات بدون واسطه با شما هستند وبدون شک این جوانان می توانند کمک کار شما باشند وهمین اقدام جهادی آنها در کنار شماست که عده ای را نگران جایگاه خود کرده است وانتظار داریم در نشست ها وبازدیدهای بعدی این جلسات را در دستور کار خود قرار دهید و با نمایندگان اقشار مختلف مردم دیداری داشته وحرف آنها را بشنوید .

نماینده جوانان انقلابی و گام دومی ها در ادامه مطالب خود ، گریزی به انتخابات گذشته زد و با تاکید براینکه با مطالبه گری و گفتمان سازی به خصوص مطالبه گری درست و اصیل ، مسائل کشور قابل حل است، تصریح کرد: دانشجویان،فرهیختگان ومتخصصین مومن و انقلابی باید مسائل را به صورت نسبی شناسایی و راه حل نسبی داشته باشند و از مسئولین مطالبه کنند تا مشکلات را حل نمایند؛ چون مردم در وسط مشکلات و مسائل قرار دارند.

وی گفت : در هر حال این که می گوییم مطالبه گری جزیی از کل تاریخ است بخاطراین هست که تاریخ شیعه ودرس نهضت حسینی درصدر این مطالبات قرار داشت.

ایشان یادآور شدند که نماینده مردم باید یگ گروه رسانه ای قوی جهت انعکاس مشکلات مردم وهمچنین انتشار عملکردخود در شهرستان داشته باشد تا علاوه بر پیگیری دیدارهای حضوری ومیزان پیشرفت پروژه ها هماهنگی لازم با برنامه ریزی منظم جهت دیدارهای عمومی بخصوص،نشست های تخصصی را در دستور کار خود قرار دهد.

سیدوحید چام پور در پایان یادآورشدند که امروز وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باعث شده که مردم با مراجعه به شما بدنبال اشتغال جوانان وحل مشکلات آنها باشید که هم اکنون شاهد حضور انبوه مردم در دیدارعمومی بودیم واین مشکلات را خود نمایندگان، رییس مجلس و ارگان‌های نظارتی از آن آگاه هستند اما هیچ‌گونه نظارتی بر عملکردمدیران وجودندارد.

سید وحید چامپور افزود : در جامعه هر روز اطلاعات و مشکلات بسیاری مطرح می‌شود که باید براساس قوانین جدید مدیریت شود و برای رفع این مشکلات باید قانون اساسی هر ۱۰ سال یکبار اصلاح شود.

در ادامه این نشست اکبر زکی نژاد جوان فعال اجتماعی و نماینده ورزشکاران و کارکنان به بیان مشکلات و نقش این قشر زحمتکش پرداخت و استفاده مدیریتی را در امورات اجرایی بویژه امورات مدیریتی خواستار شدند . وی افزود جوانان دارای پتانسیل های بالقوه ای هستند و همانطور که از ابتدای انقلاب تاکنون این خصیصه در جوانان به اثبات رسیده با میدان دادن و آزمودن آنها در همه عرصه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی زمینه بالفعل شدن در آنها ظهور کرده و میتوان از این توانمندی در جهت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره برد.
ایشان در ادامه به نقش پررنگ جوانان (همانند ادوار گذشته) در همه عرصه ها پرداخت و بیان داشتند بر هیچکس پوشیده نیست که جوانان انقلابی و ولایی همسو و همگام با بیانات رهبری برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب حضور فعال داشته و با تفکری انقلابی و عملگرا برای هموار شدن مسیر اهداف و عملی کردن برنامه های جبهه گام دوم انقلاب از کوچکترین تلاشی دریغ نخواهند کرد .
ایشان در پایان با اشاره به هدف اصلی این دیدار یادآوری کردند که نشست با جوانان شهرستان ، دیدار چهره به چهره ، و پیگیری مطالبات عمومی آنها در آینده نزدیک خواسته بحق این قشر عزیز خواهد بود و امیدواریم که حضرتعالی و همه مسئولان استانی و کشوری با در نظر گرفتن جایگاه جوانان با فراهم شدن اینچنین شرایط و جامعه عمل پوشاندن به خواست آنها زمینه ترغیب و تشویق نسل جوان برای فعالیتی پویا و پررنگ تر در تمامی میادین سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و غیره را برای آینده ی این مسیر فراهم کنید .

در این نشست همچنین تعدادی از جوانان جویای کار، و برخی از افراد تحصیل کرده و جوانانی از روستاها و شهر با نماینده مردم از نزدیک گفتگو کردند و مشکلات خود را بیان نمودند.

اما در جمع بندی نهایی این دیدار سیدمحمد موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای مردم این دیار و درود به جوانان گفت : وجود جوانان بعنوان سرمایه های واقعی هر کشور مایه غرور ملی وبین المللی است وخوشحالی من از حضور دراین جلسه وصحبت های بدون پرده جوانان که بدون هیچ گونه منفعت طلبی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و الحق والانصاف به نکات ارزشمندی اشاره کردند وخود را شرمنده جوانانی میدانم که دراین شرایط سخت دارند جهاد می کنند و بسختی نان خانواده خود را تامین می نمایند.

حجت الاسلام موحد گفت : مطالبات جوانان با توجه به انگیزه و روحیه جهادی وانقلابی بسیار ارزشمند است و راهکارهای مناسبی جهت حل مشکلات مردم وجود دارد و دلیل انجام دیدار با این قشر در بازدیدهای گذشته، اول وضعیت بسیار بد کشور در اوضاع نابسامان کرونایی بوده، ولی دلیل مهمتر را برنامه ریزانی دانستند که دراین مسیر واقعا کم کاری کردند.

ایشان گفت: این قول را به جوانان ومطالبه گران میدهم که جلسه اختصاصی با این عزیزان تدارک دهم و از نزدیک دغدغه های انها را بشنوم و در راستای حل انها گان برداریم.

حجت الاسلام موحد؛ استفاده از ظرفیت جوانان در راس حرم مدیریتی را بسیار ارزشمند توصیف ویکی از برنامه های خود را بکارگیری جوانان مومن ،انقلابی ومتخصص درامورات اجرایی دانستند وگفتند: تمام تلاشم را خواهم کرد که از ظرفیت این نیروهای پرانرژی وبا انگیزه استفاده وبهره بردای لازم انجام شود.

سیدمحمد موحد در پایان اظهار داشتند که تمام توان خود را در مجلس شورای اسلامی جهت بومی گزینی جوانان این شهرستان بکار خواهم بست تا حقی از جوانان این شهر ضایع نشود و حقشان به خودشان بر گردد تا معیشت مردم دستخوش تغییر شود واین در دستور جلسات علنی مجلس جهت رفع مشکل معیشتی مردم قرار دارد ادامه داد: انشالله با همکاری دولت این امر بزودی محقق می شود.

مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.