داود طلوعی مطلق

برگزاری کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی در بحث نوجوانان‌وجوان،دربخش سرآسیاب یوسفی

کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی در بحث نوجوانان‌وجوان، در هفته بسیج توسط حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر سرآسیاب یوسفی
کد خبر : 16435
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 21:57

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا بهنام قربانی گفت:کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی در بحث نوجوانان‌وجوان، با حضور دکتر اکبری در هفته بسیج توسط حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر سرآسیاب یوسفی برگزارشد.

فرمانده حوزه مالک اشتر ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت هفته بسیج، بیان‌کردند: که امروزه گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات به گونه ای است که درهر کجای زندگی انسان، جلوه های حضور فناوری اطلاعات و ارتباطات به چشم می خورد.

وی گفت:اینترنت و سرویس های ارائه شده در قالب آن، در عین حال که ابراز مفیدی برای کسب و تبادل اطلاعات است اما می تواند مخرب نیز باشد؛ با توجه به اینکه این فضا، یک پدیده نوظهور است، دارای تهدیداتی است، وباید به شناخت بیشتر و عمیق تر از فضای سایبری ومجازی پرداخته شود.

قربانی باتوجه به اینکه اکثر آسیب های فضای مجازی؛بدلیل عدم شناخت کافی از انست، همه وظیفه داریم جهت اگاه سازی در این این زمینه تلاش کنیم.
دکتر اکبری مدرس این برنامه بیان داشت:،بروز آسیب های نوظهور میتواند زمینه ساز نوع جدیدی از آسـیب هـای اجتماعی و روانی باشد، به همین دلیـل، برنامه ریزی برای شـناسایی، پیـشگیری و کاهش آسیب های نوظهور لازم و ضـروری اسـت.
وی بیان کرد:مـبانی نـظری در مورد تأثیرات فضای مجازی و تربیت اسلامی یکی از بزرگترین مسائل اجتماعی که جوامع امروزی بـه آن مـبتلا هستند، ضعف بنیاد خانواده است و  از آنـجایی کـه مشکلات خـانواده بـه صـورت نا به هنجاری اجتماعی بروز مـیکند،خانواده و سلامت آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

اکبری صرف نظر از آمار و ارقام بالا و روزافزونی که در مـسائلی مـانند بالارفتن سن ازدواج – طلاق- فرار از منزل، فـحشا و سـایر مـسائل خـانوادگی وجـود دارد، سردشدن ارتباطات عـاطفی، نـارضایتی ها از زندگی خانوادگی است که باعث ناکامی و شکست های بزرگی در زندگی جوانان شده و یکی از آسیب های اینترنت، اعتیاد به آن است و در جامعه ما نیز با گسترش روز افزون اینترنت شاهد این مـسئله هـستیم نتیجه پژوهش های انجام شـده در کـشور ما نشان می دهد که بیشترین استفاده کنندگان از اینترنت جوانان هستند و به طوری که برخی از جوانان شبها را تا صبح با اینترنت می گذرانند و تمام صبح را خواب هـستند و ایـن مسئله آغـازگر آسیب های متعدد دیگر نیز میشود. از جمله این آسیب ها میتوان به آسیب های خانوادگی، ارتباطی، عـاطفی، روانی، جسمی و اقتصادی اشاره کرد.
دکتر اکبری ضمن بیان تهدیدها وفرصت های مجازی؛ راهکارهای لازم‌برای استفاده هرچه صیح تر در این فضا را برای نوجوان تشریح کردند و در پایان اشاره کردند به وظایف خانواده ها در این حیطه و ابراز کردند که،خانواده ها باید محدودیت هایی به صورت مستقیم و غـیرمستقیم بـرای حضور فرزندان مخصوصا دختران در استفاده از اینترنت اعمال نمایند. شناسایی سایتهای معتبر و تفریحی و خـبری و…ذخـیره آن هـا در سیستم و ارائه آن سایت ها به فرزندان جهت استفاده ایشان از جستجوی بی هدف در اینترنت مانع مـیشود تـا فرزندانمان از آسیب فضای مجازی و اتلاف وقت و جوانی در امان بمانند.

 

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.