مسلم مختاری

تصاویر زیبا از برگزاری جشن تکلیف ۵۰۰ دانش آموز دختر در بهمئی

در مراسمی 500 دانش آموز دختر بهمئی رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.
کد خبر : 67476
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 21:10

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر این شهرستان گفت: آشنایی دانش آموزان با تکلیف، احکام شرع ، مسایل دینی و اخلاقی ، آشنایی با فرهنگ دینی قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس از مهمترین اهداف برگزاری این مراسمات هست.

ایمان سبحانی نژاد با بیان برخی نکات آموزشی در خصوص رسیدن به سن تکلیف و انجام اعمال الهی گفت: نماز خواندن، احترام به بزرگترها، دور شدن از گناهان، روزه گرفتن و حفظ حجاب از دستورات مهمی هستند که باید با رسیدن به سن تکلیف آن‌ها را به درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ، دانش آموزان  باید سعی کنند نماز را با دقت و توجه و در اول وقت به جای آورند ، بر ضرورت انجام واجبات الهی و ترک محرمات پس از به تکلیف رسیدن تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش بهمئی با اشاره به اینکه، امروز جشن تکلیف ۵۰۰ دانش آموز دختر این شهرستان، در ۵۰ مدرسه شهری و روستایی بهمئی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جشن آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دینی قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس است.

مسعود فرحبخش افزود: در این جشن ماندگار آموزش‌های لازم در خصوص قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، نحوه روزه داری، شعرخوانی و برنامه‌های فرهنگی به دانش آموزان داده شد تا در طول زندگی بتوانند این مسؤلیت و تکلیفی را که دارند به نحو مطلوب سرلوحه قرار دهند تا به کمال در زندگی و آخرت برسند.

همه ساله این جشن معنوی برای دانش آموزان دختر در شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.

در این آیین دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی با اجرای ویژه برنامه‌های مختلف از جمله اجرای سرود، دکلمه خوانی، شعر و به جا آوردن نماز شکر رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

گفتنی است خواندن اولین نماز بعد از رسیدن به سن تکلیف و اجرای برنامه‌های متنوع دیگر از جمله برنامه‌های این جشن بود.

این مراسم به همت  حوزه پرورشی آموزش و پرورش بهمئی و حوزه بسیج دانش آموزی  شهید امینی ناحیه بهمئی برگزار شد.

مسلم مختاری خبرنگار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.