مسلم مختاری

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اعتکاف در بهمئی

مساجد بهمئی آماده میزبانی از معتکفین این شهرستان
کد خبر : 67784
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 23:04

در شهرستان بهمئی مساجد آماده میزبانی از معتکفین هستند.

همزمان باسراسر کشور مراسم اعتکاف درشهرستان بهمئی برگز ارمیشود.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ امام جمعه بهمئی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اعتکاف با اشاره به اینکه ، اعتکاف دانش‌آموزی فرصتی مهم و ارزشمند به منظور خود سازی، خودباوری و تزکیه نفس دانش‌آموزان و ارتباط مؤثر مربیان و مبلغان دینی است گفت: اعتکاف دارای فضیلت های بسیار زیادی است  و  از جمله اعمال مستحب است که به توقف ۳ روز در مسجد به قصد عبادت به همراه رعایت شرایط لازم اعتکاف انجام میشود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: اجرای برنامه‌های پرسش و پاسخ به سوالات احکام و رفع شبهات و فعالیت‌های تبلیغی ، تبیین مسائل روز ، انجام فعالیت‌های فرهنگی، و سخنرانی در جمع معتکفان از مهمترین برنامه هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ، امسال طلاب و روحانیان توانمند به مراسم‌های برگزاری اعتکاف اعزام میشوندگفت: کارشناسان آشنا با مسائل دینی، زمینه‌های حضور معنوی افراد را فراهم کرده و معتکفان را راهنمایی می کنند.

امام جمعه شهر لیکک گفت: معتکفان با تمرین کامل بندگی و جهاد با نفس در این سه روز ، دوباره با پروردگار متعال عهد و میثاق بندگی می‌بندند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم با اشاره به اینکه باید برنامه های منسجم تری به منظور برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی صورت گیرد گفت: باید در زمینه محتوایی و اجرایی با حضور صاحب نظران مختلف دینی و فرهنگی و با استفاده از افراد مجرب در این مراسم معنوی تشکیل کارگروههای تخصصی مورد توجه قرار گرفته است.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد افزود: به منظور هم افزایی و تعیین راهکار‌های استفاده بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و به منظور برگزاری و میزبانی شایسته از معتکفان و ظرفیت فرهنگی باید این آئین نورانی به بهترین نحو برگزار شود.

وی گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، بیان احکام در مساجد محل اعتکاف را در دستور کار قرار داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهمئی هم گفت: بیشترین ثبت نام  کنندگان در برنامه اعتکاف امسال از نسل نوجوان و جوان هستند.

 حجت الاسلام رضوانی گفت: با استقبال کم نظیری که تا کنون برای ثبت نام اعتکاف در بهمئی شده است امسال تعداد معتکفان ما افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی مراسم معنوی اعتکاف گفت: پیش از آغاز این مراسم معنوی علاقه‌مندان به شرکت در مراسم اعتکاف، می‌توانند به‌صورت حضوری به معاونین پرورشی ویا مربیان امین در مراکز آموزشی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مسجد امام حسین ویژه برادران ۵۰ نفر

مسجد حضرت ابوالفضل ویژه خواهران ۱۰۰ نفر

مسجد صاحب الزمان لیکک ویژه دانش آموزان متوسطه خواهر ۱۲۰ نفر

مسجد صاحب الزمان ممبی ۵۰ نفر خواهر

 آیین معنوی اعتکاف یا ایام البیض امسال در روزهای ۵ الی ۷ بهمن‌ماه همزمان با ۱۳،۱۴ و ۱۵ رجب برپا می شود.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.