رسانه ها ، تکثیر کنندگان شخصیت متحرک و قالب ذهنی متناسب با آن می باشند

داود طلوعی مطلق

رسانه ها ، تار و پود نمادین زندگی اجتماعی ما را تشکیل می دهند

رسانه ها ، عامل و سازمان هایی هستند که ارتباطات ، ایده ها و اطلاعات و تصاویر دنیای ما را می سازند
کد خبر : 39013
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مرداد 1401 - 2:36

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا: جهانگیر آشنا معاونت فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی و کارشناس رسانه در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی روز خبرنگار را تبریک گفتند.

متن پیام به شرح ذیل میباشد:

بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِیمِ.
ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا یَسْطُرُونَ. مٰا أَنْتَ بِنِعْمَهِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ، وَ إِنَّ لَکَ لَأَجْراً غَیْرَ مَمْنُونٍ. وَ إِنَّکَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ.

خداوند سوگند یاد کرد به قلم و به آنچه با قلم مى‌نویسند. و ظاهر سیاق آیه مطلق قلم و مطلق نوشته‌اى است که با قلم مى‌نویسند که عبارت از مکتوب باشد؛ به علّت آنکه هم خود قلم و هم کتابتى که به واسطۀ قلم متحقّق مى‌گردد از أعظم نعمتهاى إلهیّه‌اى است که انسان بدان راه یافته است. که در ضبط و ثبت حوادث غائب از أنظار و معانى و أسرار پنهان و مُختفى در دلها، تالى تِلو کلام است؛ و به واسطۀ قلم است که انسان استحضار مى‌یابد آنچه را که مرور زمان و یا بُعْد مکان بر روى آن پرده کشیده است.

از آنجایی که رسانه ها نقش بالقوه معناداری در شکل گیری ادراک و افکار افراد و آحاد جامعه بازی می نمایند ، توجه به آن و سـیاستــگذاری در فرآیـــند توســــعه واتخـــاذ استراتـــژی های مناســـب با نگــــرش ۲۰ سالــــه به پیشرفـــت کشــور ، از اهمیـــت اساسی برخوردار است .

رسانه ها ، عامل و سازمان هایی هستند که ارتباطات ، ایده ها و اطلاعات و تصاویر دنیای ما را می سازند . رسانه ها ، تار و پود نمادین زندگی اجتماعی ما را تشکیل می دهند . در دنیای امروزی ،جایگاه رسانـــه ، تنویر افکار عمومی و ایــجاد فضاهای مناسب برای گفتگو و برخورد سالم و سازنده نظرات وچندین نقش اساسی دیگر می باشد .

رسانه ها ، حکم آینه را ندارند ؛ بلکه نقش نورافکن و نقش بالقوه معناداری در شکل گیری ادراک و افــکار بازی می کنــــــنــد . رسانه ها ، تکثیر کنندگان شخصیت متحرک و قالب ذهنی متناسب با آن می باشند

اینجانب ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) “سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار” را گرامی داشته و با تقدیر از مجاهدت و شجاعت دست اندرکاران حوزه خبر و خبررسانی، آرزوی توفیق روزافزون برای تلاشگران عرصه آگاه‌سازی و هدایتگر افکار عمومی به سوی حقیقت و اعتلای جامعه اسلامی را از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم.

جهانگیر آشنا

معاونت فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.