در حاشیه اختتامیه نمایشگاه بهار ضیافت؛

رونق نمایشگاه حضور و استقبال جوانان و نوجوانان بود/ ترکیبی از برنامه های فرهنگی و هنری اجرا شد

باید زمینه سهولت و دسترسی آسان مردم را در فعالیت های فرهنگی فراهم کنیم
کد خبر : 31744
تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 0:28

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا امین درخشان  گفت: برپایی نمایشگاه بهار ضیافت، چراغ راهنمایی برای دستگاه‌های فرهنگی در استان شد که در آینده برنامه‌های فرهنگی و هنری را چگونه طرح‌ریزی کنیم و آنها را بیشتر به کدام سمت و سو هدایت نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بهار ضیافت که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شده بود پس از ده روز به اتمام رسید که بررسی‌های میدانی نشان داد که این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان بویژه قشر جوان روبرو شد و گاهاً گفته می‌شد که در کهگیلویه و بویراحمد توجه چندانی به برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی مردم نمی‌شود اما استقبال مردم از این نمایشگاه نشان داد که فرهنگ از محورهای اصلی مورد علاقه مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم اختتامیه نمایشگاه بهار ضیافت، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نمایشگاه بهار ضیافت یک نماشگاه ترکیبی و در واقع یک منظومۀ‌ تلفیقیِ فرهنگی و هنری بوده است عنوان کرد: در این نمایشگاه، قریب ۲۲ غرفه داشتیم که در حوزه‌های مختلفی همچون غرفه کتاب، مد و لباس با محوریت عفاف و حجاب، سواد رسانه‌ای، غرفه مشاوره دینی، جهاد تبیین، گفت‌وگوی جوان‌محور، ترویج نماز، بخش و کودک و نوجوان، غرفه بومی محلی استان و … به عرضه محصولات فرهنگی و هنری می‌پرداخت.
وی گفت: غرفه کودک و نوجوان، یکی از غرفه‌های فعال نمایشگاه بود که بیشترین برنامه جنبی این نمایشگاه نیز به همین بخش کودک و نوجوان اختصاص یافته بود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه بهار ضیافت، اولین تجربه یک نمایشگاه ترکیبی برای ما بود، عنوان کرد: در بخش جنبی نمایشگاه، در همه تایم‌های بعد از ظهر و بعد از افطار تا پاسی از شب، برنامه‌های فرهنگی و هنری داشتیم که شامل قصه‌های قرآنی، شعر و داستان، هنرهای تجسمی و … بود.
درخشان تصریح کرد: در این ده شب، برنامه‌های جنبی نمایشگاه بر اساس مناسبت‌های مختلف، تنظیم می‌شد؛ در شب‌های قدر، تعزیه‌خوانی اجرا می‌شد و در روز آخر به مناسبت نزدیکی به روز جهانی قدس، برنامه‌هایی با این محوریت اجرا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این ایام، علاوه بر برنامه‌هایی با محوریت طنز و سرگرمی و همچنین جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها، نمایش‌هایی با موضوع آسیب‌های اجتماعی داشتیم که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
درخشان تصریح کرد: با وجود اینکه این نمایشگاه یک تجربه و شروع خوبی بود، نشان داد که مردم استان، تشنه برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند؛ به‌ویژه در فضاهایی که دسترسی و سهولت برای آنها وجود دارد.
وی گفت: برپایی نمایشگاه بهار ضیافت، چراغ راهنمایی برای دستگاه‌های فرهنگی در استان شد که در آینده برنامه‌های فرهنگی و هنری را چگونه طرح‌ریزی کنیم و آنها را بیشتر به کدام سمت و سو هدایت نماییم.
درخشان با بیان اینکه ذائقه فرهنگی و هنری مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: باید بتوانیم مطابق با ذائقه مردم، برنامه‌های دیگری را پیش‌بینی و اجرا کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا، مردم دو سال از وجود چنین برنامه‌هایی محروم بودند. اما نمایشگاه بهار ضیافت، مسیر جدید را برای ما باز کرد که بتوانیم برنامه مطابق با ذائقه مردم به ویژه در تابستان امسال، برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی برای مردم استان در نظر بگیریم.
درخشان خاطرنشان کرد: زمینه برای برپایی سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری مهیا شده است و با این تجربه، توانستیم خلأها و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم تا در آینده برنامه‌هایی با کیفیت بهتر و مطلوب‌تر برای مردم برگزار کنیم.
وی گفت: هدف ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه ویژه به مردمی کردن فرهنگ در استان و دسترسی راحت‌تر مردم به کالاها و خدمات فرهنگی و هنری است.
وی با بیان اینکه در تابستان امسال هم این برنامه‌ها را ادامه می‌دهیم، گفت: از معاونت فرهنگی و هنری سپاه فتح، مجموعه همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مرکز آفرینش‌های هنری بسیج ، شهرداری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، هنرمندان و انجمن های فرهنگی و هنری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و تشکر می‌کنم که بسیار خلاقانه در برپایی نمایشگاه بهار ضیافت همراه و همکاری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.