مسلم مختاری

شهرستان بهمئی سوگوار رحلت پیامبر و شهادت سبط اکبرش (تصاویر

همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری در مصلی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد
کد خبر : 12775
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 23:03

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در جمع عزاداران و جمعی از مردم شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی با تسلیت رحلت پیامبر اکرم و شهادت سبط اکبرش گفت : مردم ولایتمدار استان بویژه شهرستان بهمئی، در قالب هیئت‌های عزاداری با حضور در مساجد، تکایا و بِقاع متبرکه امامزادگان، در غم رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بر سر و سینه زدند تا عشق و ارادت خود را به ان بزرگواران نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبودی به ذکر مصائب اهل بیت (ع) پرداخت و بیان ارادت خود و مردم استان به مقام شامخ نبوی و علوی را ابراز کردند:و با بیان تسلیت ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بر تمامی مسلمین جهان، از تلاشهای هیئت های مختلف در راستای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی ، تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه، روز‌های پایانی ماه صفر در تقویم اسلامی روز‌های بسیار غمبار و یادآور رحلت و شهادت بهترین انسان‌ها و مخلوقات الهی، رسول مکرم اسلام (ص) و نوه بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع) است که باید ادامه دهنده راه آنان باشیم گفت : آنچه وظیفه ما هست آن است که دین خود را بشناسیم و در راستای ترویج آن کوشا باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، ادامه داد: آخرین پیغمبر الهی، اشرف مخلوقات عالمین حضرت محمد بن عبدالله (ص) پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در سال یازدهم هجری در روز بیست و هشتم ماه صفر بنا به روایت بیشتر علمای شیعه و دوازدهم ربیع‌الاول بنا به قول علمای اهل سنّت، در سن ۶۳ سالگی پس از ۱۴ روز بیماری ، رحلت فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبودی گفت : امام حسن مجتبی ع هم در ۲۸ صفر سال پنجاه هجری در سن ۴۷ سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید و در قبرستان بقیع (واقع در مدینه) به خاک سپرده شد.

در این مراسم که با ویژه برنامه های مختلف از جمله تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، عزاداری و سخنرانی ، با رعایت پرو تکل های بهداشتی و با حضور مردان و زنان و بویژه جوانان شهرستان بهمئی در مصلی جدید این شهر برگزار شد، بر ادامه راه انبیای الهی تاکید شد.

گفتنی است، بیست و هشتم صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) است، این روز همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نخستین فرزند امام علی ع و حضرت فاطمه زهرا س است که بنا به روایت شیعه و اهل سنت، شبیه‌ترین انسان‌ها به رسول خدا (ص) بودند

مسلم مختاری

خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.