مسلم مختاری

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهمئی+تصاویر

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 17285
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 16:24

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در مانور زلزله و ایمنی مدارس که به صورت حضوری در مدارس این شهرستان اجرا شد گفت : مانور ایمنی در مقابل زلزله با حضور شماری از مسئولان محلی ، جمعیت هلال احمر ، اورژانس ۱۱۵ و فوریت های پزشکی ، آموزش و پرورش ، آتش نشانی و نیروهای امداد در مدارس شهرستان با محوریت و مرکزیت مدرسه متوسطه اول فرهنگیان شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.

غلامعلی مویدی با بیان اینکه ، در این مانور که با هدف آموزش دانش آموزان و به صورت دانش آموز محور برگزار شد ۵۰ نفر از امدادگران شرکت داشتند افزود: مانور زلزله و ایمنی به دلیل اهمیت این موضوع در کشور، با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور ، آمادگی در برابر زلزله در شرایط همه گیر با حضور دانش آموزان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ، این مانور در قالب برنامه‌های مهارت آموزی و آموزشی برای ارتقای سطح آمادگی دانش اموزان به صورت حضوری در مدارس اجرا شد گفت : از سال ۱۳۸۰ همه مدارسی که احداث و ساخته شده اند از ایمنی و استاندارد‌های لازم برخوردار هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهمئی با بیان اینکه ، این مانور با شرکت ۸ تیم امدادی و عملیاتی ، شامل ۵ تیم جمعیت هلال احمر، ۲ تیم اورژانس و یک تیم آتش نشانی اجرا شد گفت : در هنگام مواجه با زلزله اصلی‌ترین گزینه حفظ آرامش است تا بتوانیم هم خودمان ایمن باشیم و هم در صورت لزوم به دیگران نیز کمک کنیم.

محسن رادی با اشاره به اینکه ، در این مانور شرکت کنندگان با چگونگی پناه گیری در هنگام زلزله و انجام اقدامات درمانی همزمان با رو به رو شدن با زلزله، آشنا شدند افزود: در کلیه مدارس شهرستان بهمئی ، آموزش های لازم در برابر زلزله را ارائه خواهیم کرد تا دانش آموزان بتوانند در حوادث جان خود و خانواده شان را نجات دهند.

الماسی رئیس فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ شهرستان بهمئی ، از دانش آموزان خواست با دریافت آموزش های لازم در برابر حوادث سفیران نجات خود و خانواده هایشان باشند.

الماسی از آمادگی مرکز فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ شهرستان بهمئی برای حضور به موقع در زمان حوادث خبر داد و گفت : تمهیدات لازم به همراه برنامه ریزی و آموز شهای ضروری در این نهاد صورت گرفته است و این آموزشها به دانش آموزان و خانواده های آنان انتقال داده می شود.

گفتنی است مانور زلزله و ایمنی همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله ، با مشارکت وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری ، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، سازمان صدا و سیما و شهرداری ها برنامه ریزی و اجرا می شود.

مسلم مختاری
خبرنگار و. نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.