نماز باشکوه فطر در مصلی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی

نماز عید سعید فطر امروز با حضور مومنان و دینداران، به امامت حجت‌الاسلام سیدمحمدیوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک، همزمان با سراسر کشور، در شهر لیکک برگزار شد.
کد خبر : 31950
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 - 9:39

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا در این مراسم معنوی مومنان روزه دار پس از یک ماه روزه داری و خودسازی سر تعظیم در مقابل پرورگار هستی فرود آوردند و آمرزش خویش را از درگاه الهی مسئلت نمودند.

امام جمعه شهر لیکک در جمع نمازگزاران شهر لیکک ضمن تقدیر از حضور پرشور و معنوی مردم این دیار، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این مناسبت خجسته گفت : حضور پرشور مردم این دیار بعد از یک ماه عبادت و بندگی قابل تقدیر است و باید بهره های لازم را از این موقعیت ببریم.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت و یاد و خاطره شهید مطهری ، گفت: استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده است.

وی ، نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان را بسیار مهم جلوه کرد و گفت: معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، و نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم است.

حجت الاسلام سیدمحمد یوسف افروغی با بیان اینکه عید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌داری ماه رمضان و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است گفت: در روایات این روز برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است. در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

وی گفت : روز فطر، از آن جهت عید قرار داده شده است که مسلمانان، اجتماعی داشته باشند که در آن روز گرد هم آیند و برای خدا بیرون آیند و او را بر نعمت‌هایی که به آنان داده شده است، بستایند و روز عید، روز تجمع، روز خوردن روزه، روز زکات، روز شوق و روز نیایش است

در این روز بزرگ، مصلی شهر لیکک میزبان نمازگزاران زن و مردی بود که از بامداد خود را به این مکان رسانده‌اند تا در عید بندگی در جشن پرهیزکاری سر بر آستان حضرت حق گذارده‌اند و برای ظهور امام زمان (عج) و برآورده شدن حوائج خویش دعا می‌کردند.

مردم شهر لیکک صبح امروز نماز عید سعید فطر را به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه این شهر اقامه کردند.

مردم شهرستان بهمئی به پاس یک ماه عبادت خالصانه در ماه مبارک رمضان،صبح امروز نماز عید سعید فطر را در شهر لیکک اقامه کردند.
نماز با شکوه عید سعید فطر با حضور پرشور مردم شهرستان بهمئی و در مصلی حضرت امام رضا (ع) شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی،امام جمعه این شهر اقامه شد.

تلاوت آیات قرآن کریم، بیان احکام شرعی روز عید فطر و چگونگی پرداخت زکات فطره از جمله ویژه برنامه‌های عید سعید فطر در شهر لیکک بود.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رحمان جوانمردی چهارشنبه , 14 اردیبهشت 1401 - 9:45

چفدر این عصر آشنا به قول لری خشبا مسؤلین می گویید همه عکس ها همیشه فقط از مسؤلین هست مردم هستند که اینچنبن پای کار هستند متاسفم