مسلم مختاری

گزارشی کامل از سفر یک روزه احمد زاده اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان بهمئی + تصاویر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور بهره برداری چند طرح عمرانی ، بازدید از طرح های نیمه تمام ، بررسی مشکلات و تسریع در عملیات اجرائی طرح های مهم ، دیدار با اهالی مراکز بخش ها و روستاهای شهرستان بهمئی ، بررسی مشکلات مرزی شهرستان ، حریم دریاچه برم الوان یوسفی ، شرکت در یادواره شهدا و بررسی وضعیت بقاع متبرکه به بهمئی سفر کرد
کد خبر : 23815
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 8:44

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود خود به بهمئی در گلزار شهدای گمنام این شهرستان حضور یافت و با قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای سفر خود ودر جوار گلزار مطهر شهدا با بیان اینکه، انقلاب اسلامی و خون شهیدان و نظام مقتدر جمهوری اسلامی منشا خیر و برکات بسیار بزرگی در کشور بوده است، گفت : به برکت این انقلاب در استان ما ، برنامه بنیادی برای سازندگی و تحول اساسی صورت گرفته و یا در دست اقدام است.

غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای گمنام بهمئی ، بررسی مشکلات طرح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک ، رسیدگی به مشکلات طرح محور ارتباطی شهر لیکک در شهرستان بهمئی به اُستان خوزستان ، بهره برداری از ۹ طرح برق رسانی در نقاط مختلف شهرستان بهمئی ، بازدید از طرح گلخانه های تولید محصولات کشاورزی صادراتی ، افتتاح طرح هادی روستای امامزاده بابا احمد ، بازدید از مناطق نفتی شهرستان بهمئی ، رسیدگی به مشکلات دریاچه برم الوان یوسفی ، دیدار با مردم امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم علیهم السلام ،افتتاح طرح های گازرسانی به بخش ممبی و سرآسیاب یوسفی ودیدار با مردم مناطق مختلف از مهمترین برنامه های سفر اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران کل اُستان به شهرستان بهمئی بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه امروز در این شهرستان به مناسبت دهه فجر ۱۹ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می شود گفت : از مجموع کل این طرح ها سه مورد در بخش اقتصادی کلنگ زنی است و مابقی افتتاحی می باشند، که اعتبار این تعداد طرح افزون بر ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه ، از مجموع این پروژه ها ۱۵ پروژه با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۲۱۸ نفر در بخش عمرانی افتتاح می شوند گفت : چهار طرح دیگر با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم ۱۳ نفر و غیرمستقیم ۳۰ نفر در حوزه اقتصادی است که یکی از آنها افتتاحی و سه مورد دیگر کلنگ زنی است.

استاندار در مراسم افتتاح طرح توسعه برق شهر لیکک به نمایندگی از ۹ طرح برق رسانی به دیگر مناطق و روستاهای بهمئی که با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید ، گفت: با توجه به گرمسیری بودن منطقه و توسعه صنایع انرژی بر، تقویت و توسعه شبکه برق در این شهرستان بسیار ضروری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، با اشاره به مشکلات پیش روی شهرستان بهمئی از گذشته تاکنون و شرایط محیطی و آب و هوایی این شهرستان در فصل هایِ پُر مصرف گرما و سرما ، بر عزم جدی دولت برای رفع مشکلات حوزه برق در این شهرستان خبر داد و گفت : ۹ طرح برق رسانی شامل ۵ طرح بهره برداری و ۴ طرح کلنگ زنی به همراه اجرای طرح پنل های خورشیدی ، با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در شهرستان بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد.

احمدزاده، به پایدار شدن برق در لیکک و برخی از روستاهای این شهرستان با بهره برداری از طرح های توسعه برق رسانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با تقویت و توسعه شبکه برق در منطقه، سبب کاهش قطع برق و کاهش خسارات مالی و باعث ایجاد آرامش در زندگی مردم خواهیم بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح پارک روستای بابا احمد به نمایندگی از طرح های هادی این شهرستان، اجرای این طرح ها را رویکردی جامع برای محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بیان کرد و با بیان اینکه ، این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و جدول گذاری این روستا با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید ادامه داد : مهمترین اهداف طرح هادی روستایی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها ، تامین عادلانه امکانات، ایجاد شرایط رفاهی مناسب در روستاها، بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات بهینه و بیشتر به مردم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای شهرستان بهمئی با عنوان محور ارتباطی شهر لیکک در شهرستان بهمئی به اُستان خوزستان بازدید کرد و با بیان اینکه ، طول ۲۳این محور ارتباطی ۳۲ کیلومتر می باشد که ۱۳ کیلومتر آن در استان کهگیلویه وبویراحمد و ۱۰ کیلومتر دیگردر استان خوزستان واقع شده است گفت : این مسیر به محور اصلی بهبهان به اهواز متصل است که با بهره برداری از آن علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه های مردم ، کاهش خطرات جاده ای ، کاهش ترافیک ، خروج از بن بست و ارتباط با دیگر اُتان ها میسر می شود.

احمد زاده با بیان اینکه ، چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و استانی به این محور اختصاص یافت ، شش کیلومتر این مسیر آماده آسفالت و پل های ارتباطی احداث شده و یا در دست احداث می باشد گفت : با توجه به اهمیت بالای این مسیر تلاش بر این است که پیشرفت فیزیکی این طرح شتاب گیرد و برای تکمیل این جاده ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، از طرح در دست اجرای بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک هم بازدید کردو با تاکید بر اینکه، برای تکمیل این طرح باید به صورت جهادی عمل شود، چون به سلامتی و جان مردم بستگی دارد، گفت: با توجه به مشکلات عمومی ، شرایط اقتصادی ، موضوع کرونا ، طولانی بودن مسیر ارتباطی با دیگر بیمارستانها ، تکمیل و بهره برداری این طرح امری ضروری است و سهل انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

ایشان ، در بازدید از مجتمع گلخانه ای شهرستان بهمئی هم با اشاره به اینکه ، این مجتمع گلخانه ای در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار احداث شده است و ۲۰ واحد گلخانه ای در آن پیش بینی شده که ۱۱ واحد آن در زمینه تولید فلفل فعال هستند گفت: محصولات این واحدهای گلخانه ای به کشور روسیه صادر می شد اما با توجه به مشکلات ایجاد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و کشور روسیه در استفاده از سموم کشاورزی، محصولات این تولید کنندگان با مشکل مواجه شد.

استاندار، هدف از بازدید از این مجتمع را تصمیم گیری در راستای حمایت از تولید کنندگان، ذکر کرد و با بیان اینکه ، با مشکل پیش آمده درآمد این واحدها به یک پنجم سالهای گذشته کاهش یافته و تولید کنندگان با خسارت مواجه شده اند ، از جهاد کشاورزی استان خواست حمایت جدی از این تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده و مشکلات موجود را هر چه سریعتر برطرف نمایند ، تولیدات از سر گرفته شود و الگوی صادرات نیز تغییر کند.

احمد زاده از تغییر الگو و تولید نهال در این مجتمع خبر داد و با بیان اینکه ، نهال های تولید شده باید زیر نظر و کنترل جهاد کشاورزی و با رعایت همه استانداردها باشد ، بر رونق اشتغالزایی پایدار در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: باید تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدارو حمایت از این واحدها و این بخش اختصاص یابد.

وی از دیدار خود با وزیر کشاورزی خبر داد وبا بیان اینکه در این دیدار بر توسعه و تکمیل شهرک جهاد کشاورزی و اختصاص اعتبار لازم برای حمایت از کشاورزان تاکید شده است ادامه داد : وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از کشاورزان در صورت جذب تسهیلات در سال ۱۴۰۱ توسط رئیس جهادکشاورزی اُستان خبر داد که در این زمینه واحدهای مختلف شهرک های کشاورزی راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید.
اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از نزدیک مشکلات پیرامون حریم دریاچه برم الوان واقع در بخش سراسیاب یوسفی شهرستان بهمئی را بررسی کردند.

احمد زاده با حضور در مراسم یادواره و گرامیداشت یاد و خاطره شهید امان الله درخشان از شهدای گلگون کفن و فداکار شهرستان بهمئی بر ادامه دادن راه این شهید بزرگوار تاکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نزدیک با اهالی برخی از روستا‌های بخش مرکزی ، ممبی و سرآسیاب یوسفی دیدار و گفتگو کرد و در جریان روند پیشرفت بعضی از طرح های در دست اجرا ، مشکلات مردمی و وضعیت مناطق مختلف در این بخش ها قرار گرفتند.

در این برنامه ، مردم مناطق مختلف شهرستان بهمئی ، علاوه بر بیان مشکلات مربوط به تامین آب شرب روستا‌ها، به وضعیت نامناسبت بعضی از راه‌های دسترسی ، موانع توسعه کشاورزی و دامداری ، نارضایتی مردم برخی مناطق از سرویس دهی نامطلوب مخابرات ، اشاره شد و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.

گفتنی است در این سفر جمعی از مدیران کل اُستان ، معاونت های اُستانداری، کارشناسان ، مسئولان شهرستانی و رسانه ها حضور داشتند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

عکاس: فاضل ریحان نسب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.