مسلم مختاری

نشست شورای اداری شهرستان بهمئی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (گزارش تصویری)

بررسی مشکلات شهرستان بهمئی با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
کد خبر : 12663
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1400 - 20:07

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی با گفتن درود بر ارواح طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای سلامت کشورمان گفت: تاریخ بسیار غنی و مبارزه ۸۴ساله و حضور مردم ما در جبهه های دفاع مقدس ، نشان دهنده افتخارات فراموش نشدنی آنان است.

دکتر عین الهی افزود :دولت جدیدی که به نام دولت سیزدهم تشکیل شده است وظیفه خدمت رسانی خود را از مناطق محروم شروع کرد تا نشان دهد این دولت قصد دارد مناطق محروم را با جدیت مورد رسیدگی و رفع مشکل قرار دهد.

وی گفت: تمام مطالب مطرح شده در جلسه شهرستان بهمئی، در شورای اداری استان از قبیل مشکلاتی مثل راه ، آب ، بهداشت و درمان و اشتغال مطرح می شود.

دکتر عین الهی به مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت:اولویت اصلی دولت رفع مشکلات مردم در این دوره است و تاکنون در راستای مبارزه با کرونا، ۵۴میلیون دوز واکسن تزریق شد و ۶۲درصد از شهروندان واکسن خود را دریافت کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه، تنها در یک هفته گذشته به ۸میلیون و ۲۰۰هزار نفر واکسن تزریق شد ادامه داد : با اقدامات صورت گرفته در ماههای گذشته در عرصه و حوزه سلامت به مردم و مسئولان ثابت شد اگر بخواهیم می توانیم هر کاری را در راستای خدمت به کشور و مردم انجام دهیم.

وی نیز به پیشرفت ۸۵درصدی بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: برای بهره مندی مردم و بویژه بیماران شهرستان بهمئی، در تلاش هستیم که این بیمارستان را هر چه سریعتر به اتمام برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، همچنین از حمایت های دولت از طرح های عملیاتی و معادن برای اشتغال در این منطقه خبر داد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم، با اشاره به اینکه مردم استان کهگیلویه وبویراحمد ، هر جایی که نیاز بود پای نظام و انقلاب، جانانه و مقاوم ایستاده اند گفت : مردم این استان از دولت آیت الله رئیسی انتظار زیادی دارند تا بتوانند مشکلاتشان را در بخش های گوناگون برطرف کند.

حجت‌الاسلام موحد با اشاره به مشکلات کم آبی و نبود آب در این شهرستان، که حدود ۱۲ سال هست این طرح کلنگ زنی شده و به بهره برداری نرسید گفت : تا کی و چه موقع میخواهیم در روند اتمام این طرح سهل انگاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت و خواسته های اصلی مردم این شهرستان تکمیل و بهره برداری این طرح است افزود: امید است با حضور دکتر عین الهی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان نماینده دولت، تکلیف این طرح با تخصیص اعتبارات کلان، حداکثر تا یکی دو سال آینده مشخص شود و به بهره برداری برسد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیکاری های متعدد بویژه در بین جوانان این شهرستان و وجود چاههای نفت در این منطقه ، خواستار استخدام و بکارگیری جوانان به عنوان قشر فعال منطقه شد.

وی با اشاره به وجود معادن مختلف سیلستین در بهمئی گفت : سرمایه گذاری در این منطقه کمک بزرگی به مردم، بویژه جوانان و تحصیل کردگان است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، برون رفت شهرستان های لنده و بهمئی را در گروه احداث شاه راه ارتباطی و مواصلاتی ذکر کرد که این منطقه ها را از بن بست نجات خواهد داد و توسعه و آبادانی این شهرستان ها را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام موحد خواستار تکمیل فوری بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به عنوان یک ضرورت و نیاز دیرین شد تا مردم از خدمات بهداشتی و درمانی آن برخوردار شوند.

امام جمعه شهر لیکک هم با اشاره به هم مرز بودن با استان خوزستان، نفت خیز بودن منطقه، مشکل آبرسانی سد کوثر ، سد ایلی آباد و چندین سد دیگر که نیازمند اعتبار هستند و چنین طرح هایی در اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارند، خواست تا اعتبارات فوق العاده ای به این طرحها اختصاص داده شود.

حجت‌الاسلام افروغی با بیان اینکه مردم بهمئی از نوسانات و قطعی های مکرر برق ، خسارت های زیادی دیده اند و بارها متضرر شدند ، و با اشاره به تاخیر در بهره برداری بیمارستان ۳۲تخت خواب شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی گفت : این طرح یکی از بزرگترین چالش های شهرستان است که در گذشته مصوبات متعددی داشته ولی به این مصوبات عمل نشد ، پس انتظار می رود هر چه سریعتر اقدامی جهت تکمیل این طرح صورت گیرد.

وی با اشاره به شهر شدن دو بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی گفت : متاسفانه این دو منطقه راه مواصلاتی مناسبی ندارند و این موضوع باعث توقف در پیشرفت و توسعه این مناطق شده است.

امام جمعه شهر لیکک به نبود اداره مخابرات و خدمات مخابراتی در شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت : همچنین اداره ای به نام ورزش و جوانان هم در این شهرستان فعال و پویا نیست، در حالی که نام جوانان آن به کلی فراموش شده است.

حجت‌الاسلام افروغی گفت: چارت اداری شهرستان بهمئی حدود ۳۰۰ صندلی خالی و نیروی کم اداری دارد که این نبود نیروی انسانی چالش بزرگی است.

وی همچنین با اشاره به وجود پالایشگاههایی که در کنار شهرستان بهمئی است و در این زمینه خدماتی به مردم و شهروندان بهمئی ارائه نمی شود و حتی در حوزه زیست محیطی مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده اند گفت : مردم ما نیازمند رسیدگی بیشتر و مساعدت در راستای رفع مشکلاتشان هستند.

وی همچنین به مشکلات مصلی شهر لیکک و بهره برداری نشدن این طرح اشاره کرد.

حکمت الله سنایی فرماندار شهرستان بهمئی در ابتدای این مراسم، با اشاره به مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف از جمله بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک، طرح آبرسانی سد کوثر، بیکاری جوانان، نیازمند بودن شهرستان به اجرای طرح های مختلف اقتصادی و عمرانی ، بحث راه های ارتباطی شهرستان بهمئی گفت : شهرستان بهمئی نیازمند توجه جدی و ویژه است تا بتواند با همکاری مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی توسعه و پیشرفت یابد.

حکمت الله سنایی، یکی از مناطق دور افتاده و صعب العبور شهرستان بهمئی را نمونه ای بارز از وجود محرومیت ذکر کرد و گفت : مناطق مختلف این شهرستان نیازمند تزریق اعتبار لازم برای برخورداری مردم از خدمات مطلوب و توسعه است که انتظار می رود وزیر محترم به عنوان نماینده دولت پیگیر تمامی مشکلات ارائه شده باشد.

رگبار مقدم رئیس شورای شهر لیکک در این نشست ، با اشاره به مشکلات شهرستان بهمئی از جمله حوزه شهرداری لیکک، بدهی های مختلف این نهاد به کارگران، بحث مشکلات جایگاه زباله، آسفالت معابر و خیابان ها ، جداول و کوچه ها و بحث حق آلایندگی نفت، مشکلات متعددی را برشمرد که برای مردم معضلات و چالش های اساسی ایجاد کرده و نیازمند توجه بیشتری هستند.

علی داد رگبار مقدم گفت : در بخش سرآسیاب و ممبی به عنوان دو منقطه بزرگ، مهم و پر اهمیت ، با توجه به اینکه از روستا به شهر تبدیل شدند از لحاظ امکانات مشکلات زیادی دارند که نیاز به تجهیزات، امکانات و اعتبارات فوق العاده را ضروری می کند.

وی ، تخصیص سرانه ی افزایش جمعیت شهری، بدهکاری های شهرداری در حوزه عمران حقوق و بیمه کارگران ، مشکلات بهداشتی و زیست محیطی را از دیگر مشکلات شهرستان بهمئی برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر لینک، همچنین مشکلاتی از قبیل نبود، امکانات اولیه و نبود آسفالت کافی و جداول مناسب را هم از دغدغه های شهرداری لیکک برشمرد.

ایشان ، به بیکاری جوانان علی رغم وجود جاهای نفت ، نبود اعتبار در پرداخت وام ازدواج جوانان و اشتغال زایی، بخشش کارمزد و سود وام های بانکی شهروندان به علت شرایط کرونایی از عمده ترین مشکلات شهروندان بهمئی اشاره کرد.

سرهنگ محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی ، در این مراسم با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در راستای انجام خدمات محتلف گفت : انتظار می رود تمامی مشکلات شهرستان با جدیت پیگیری و رفع شود.

سرهنگ محمدی گفت : بی شک وجود مشکلات در حوزه زیرساخت های امنیتی از معظلات اقتصادی نشات می گیرد، این در حالی است که مردم دیار ما نیازمند توجه هر چه بیشتر هستند و همیشه در عرصه های مختلف پیشتاز بودند و نیازمند توجه جدی می باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی افزود: مردم بهمئی با وجود چاههای نفت متعدد ، در این دیار بیکار هستند و غیربومی محسوب می شوند، که در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل بیشتر هستند.

سرهنگ محمدی شهرستان را فاقد خیلی از امکانات اولیه دانست و خواستار توجه جدی به حوزه های مختلف شد تا علاوه بر رفع مشکلات، شاهد شکوفایی این شهرستان باشیم.

سرهنگ محمدی علاوه بر بیان مشکلات متعدد خواستار رسیدگی فوری جهت رفع مشکلات مردم منطقه شد.

 

مسلم مختاری

خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.