مراسم سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی

همزمان با سالروز آزادی خرمشهر ، مراسم مشترک نیرو‌های مسلح شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 33142
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 - 10:16

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در مراسم سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی که در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر لیکک و با حضور گسترده مردم ، مسئولان ، خانواده معظم شهدا ، مجموعه سپاه پاسداران و بسیجیان و بویژه جوانان برگزار شد گفت: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت در تاریخ ۴ آبان ۱۳۵۹ توسط دشمن بعثی اشغال شده بود پس از ۵۷۵ روز به طور کامل از اشغال رژیم بعث عراق خارج شد.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد با بیان اینکه ، عملیات آزادسازی خرمشهر طی چهار مرحله با مقاومت و رزمندگی نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی و جهاد سازندگی اجرا شد افزود : اکنون به برکت خون پاک شهدا و صبر و آگاهی ملت عزیز در طول این سال‌ها کشور به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کرده، اما کار دشمنان این است که دستاورد‌ها را ناچیز و ضعف‌ها کوچک را بزرگ جلوه دهند.

امام جمعه شهر لیکک هم در این مراسم با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر قهرمان گفت: آزاد سازی و فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی ، نقطه عطفی در همدلی و یکپارچگی مردم ایران اسلامی بود گفت : حماسه‌ی ایستادگی ملت ایران که در آن دوران در مقابل دنیای کفر و ستم پیروز شد در تاریخ ماندگار شد و این رویداد برگ زرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه ، آزادسازی خرمشهر و روایت رشادت های مردم و رزمندگان آن دوران برکسی پوشیده نیست و هرگز فراموش نخواهد شد افزود: ملت جمهوری اسلامی ایران تمام قد در مقابل یاوه گویی ها ، شیطنت ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

وی از حضور گسترده و پرشور مردم ، خانواده معظم شهدا ، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان و بویژه جوانان در این مراسم قدردانی کرد.

گفتنی است سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس به عنوان روز مقاومت ، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است و ویژه برنامه های مختلفی به همین مناسبت برگزار شده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.