اختتامیه جشنواره رسانه ای خبرخوب/درخشان:باید قدردان خدمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم/پیشنهاد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد به میراث فرهنگی و استانداری

۷۵۰ اثر از سراسر استان که حاصل کار قرارگاهی با همکاری بسیج رسانه، خانه مطبوعات با محوریت مجموعه استانداری بود به دبیرخانه جشنواره «خبر خوب» ارسال شد.
کد خبر : 58185
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 8:53

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،آئین بزرگداشت روزخبرنگار واختتامیه جشنواره رسانه ای خبرخوب در کهگیلویه وبویراحمد باحضور معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی برگزارشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، با اشاره به اینکه در شرایط خاص و تاریخی زندگی می کنیم، گفت: به تعبیر شهید سید مرتضی آوینی از شهدای اهل قلم«مبادا که غفلت روزمرگی مانع از آن شود که وظیفه تاریخی خود را فراموش کنیم».

وی با اشاره به اینکه اهالی رسانه در توسعه امید و ایمان تکلیف مهمی بر عهده دارند، گفت: تکلیف ما اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، حفاظت از استقلال و آزادی، قانون اساسی، جلوگیری از اختلافات قومی و قبیله ای، مذهبی، حفظ کیان کشور و امیدآفرینی و مقابله با اخبار خلاف واقع است.

مهدی پور با اشاره به اینکه بسترهای نوین امکان ارتباط در هر جایی را فراهم کرده، افزود: اگر روزی فکر می‌کردیم که دیده نمی‌شویم، آن روز گذشته و هر نفر باید نقش خود را ملی حس کند، ملی فکر کرده و محله‌ای عمل کند.

مهدی پور ضمن تاکید بر اینکه دشمن به دنبال کاهش اعتماد به نفس ما بوده، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل حل شده، اما مسئله هیچ گاه تمام نمی‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اینکه بگوییم هیچ مسئله‌ای حل نشده را قبول ندارم، چون بسیاری از مسائل حل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای صندوق هنر در حوزه روزنامه نگاری کمتر از دو هزار نفر بود و هم اکنون به حدود ۶ هزار نفر رسیده، افزود: میزان کل آگهی‌های دولتی سال ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ میلیون بود و در سال گذشته عدد به ۲ میلیارد رسیده و امسال تاکنون یک میلیارد بوده است.

مهدی پور از برنامه‌ریزی برای پایگاه‌های خبری سخن به میان آورد و اظهار کرد: میزان آگهی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه برابر شده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه خبرنگاران را یادآور شد و گفت: دو نوع بیمه داریم که یکی بیمه صندوق هنر کارت بوده و دیگری بیمه سخت و زیان آور است که حمایت‌ها بر کد کارگاهی متمرکز شده تا مدیران مسئول خبرنگاران را بیمه و از این طریق بیمه سخت و زیان آور شامل آنها شود.

وی از در حال پیگیری بودن پیوست فرهنگی در مجلس خبر داد و یادآور شد: میزان سرانه تعداد رسانه‌های این استان ۲۲ رسانه بوده که این هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود که فرصت به این معنا که ظرفیت رسانه ای استان را بالا برده و امکان مطالبه را افزایش و اطلاع رسانی را گسترش داده و تهدید از حیث کاهش منابع و ممکن است ایجاد محدودیت در فعالیت رسانه ها ایجاد کند.

مهدی پور ضمن تاکید بر اینکه در بحث آگهی‌ها اگر تخلفی صورت گیرد طبق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری جرم محسوب می‌شود، افزود: دستگاه‌های دولتی فعال در استان حق ندارند خارج از سامانه فرهنگ و ارشاد به استانی دیگر آگهی واگذار کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این معاونت برای برگزاری دوره‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: این کار به منظور توسعه توانمندی اعضا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد صنعتی نبوده ولی استانی زیبا و گردشگری است، پیشنهاد داد که بخشی از درآمد حاصل از توسعه گردشگری در استان در تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و بودجه ای که در اختیار استانداری است، صرف رسانه های استان شود.

مهدی پور خاطرنشان کرد: به گونه ای که اگر سال بعد افزایش میزان گردشگری در استان صورت گرفت، این امکان پذیر است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برخی از استان های شمالی این اتفاق افتاد و ابتکاری که مدیران کل و استاندار آن استان ها داشتند به نتیجه رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن توجه به رسالت اصلی خود که بیان مشکلات جامعه است، ولی در پایبندی به ارزش‌های انقلاب و اسلام حرف نخست را می‌زنند.

وی ادامه داد: سال گذشته که ناآرامی‌هایی در کشور وجود داشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به وحدت رویه، در این استان مشکلی پیش نیامد و این به نوع نگاه رسانه‌ها برمی‌گردد که همیشه همراه و همگام با انقلاب اسلامی خوشنام بودند.

درخشان با اشاره به اینکه نگاه به کمیت و کیفیت فعالیت‌های رسانه‌ای در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت، افزود: در این راستا برگزاری جشنواره «خبر خوب» در دستور کار قرار گرفت و ۷۵۰ اثر از سراسر استان که حاصل کار قرارگاهی با همکاری بسیج رسانه، خانه مطبوعات با محوریت مجموعه استانداری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جشنواره «خبر خوب» در دو بخش آزاد و ویژه برگزار و آثار برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند، ادامه داد: روند برگزاری داوری آثار به گونه‌ای بود که هیچ کدام از داوران نمی‌دانستند که کدام خبر متعلق به چه فردی بوده و در چهارچوب مشخص شده کار داوری آثار صورت گرفت.

وی افزود: برای آموزش و توجه به کیفیت بخش های مختلف و متعدد خبری این جشنواره در سال آینده برنامه آموزش و حرکت هایی در دستور کار قرار دارد.

درخشان یادآور شد: در جشنواره «خبر خوب» امسال توجه به مسئله حجاب و عفاف، جمعیت و فرزندآوری، شعار سال، جهاد تبیین، آسیب های اجتماعی، ادبیات پایداری و سایر موضوعات و مولفه هایی که به عنوان یک اولویت در سیاست دولت مردمی و نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مجموعه های مختلف برای برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره با همکاری استانداری، خانه مطبوعات، بسیج رسانه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

​دراین جشنواره البوم بی سرپناهی (بی سرپنی)باصدای مرتضی باب و پوستر جشنواره رسانه ای خبر خوب سال آینده رونمایی شد. 

آلبوم بی سرپنی با۷قسمت الا ام البنین،عزیزم حسین،همدم غم،بی سرپنی،بوی مهربونم،یابوفاضل یاعباس و رودم ای رودم باحمایت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استانئکهگسلویه وبویراحمد منتشر و رونمایی شد.

 

   

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.