در جلسه کارگره اشتغال شهرستان بهمئی چه گذشت

خبرهای خوش کارگروه اشتغال شهرستان بهمئی
کد خبر : 69645
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1403 - 13:08

به گزارش پایگاه خبری  «عصرآشنا» نشست کارگروه اشتغال شهرستان بهمئی در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در محل فرمانداری این شهرستان با حضور اعضا  برگزار شد.

در این نشست  علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی گفت: مدیران بانک‌ها باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات مردم و پرداخت به‌موقع تسهیلات به‌کار گیرند.

فرماندار شهرستان بهمئی  به مشکلات آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئله آب سد کوثر که به دلایل معارضات دولتی و شخصی در سال گذشته حل نشد با توجه به رفع موانع و معضلات، به‌زودی حل می‌شود و آب سد کوثر وارد مدار شهر لیکک می‌شود.

این مقام مسئول  در رابطه با احداث پالایشگاه گفت: با رایزنی و پیگیری های نماینده محترم مجلس سرمایه‌گذار مشخص و به‌زودی جهت بازدید وارد شهرستان می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهمئی در ابتدای این نشست گفت: فعال‌سازی تعاونی‌های نیمه فعال، حمایت از تعاونی‌های تازه تاسیس وهدفمندکردن تسهیلات اشتغالزایی را دردستور کار قرارداده ایم .

وی گفت: انتظار داریم بانک‌های عامل درشهرستان نهایت همکاری با تعاونی ها و متقاضیان کارگاه های تولیدی و اشتغالزایی را داشته باشند.

فرج دهبان نژاد به استفاده بهینه از معادن موجوددرشهرستان اشاره کرد و گفت:باتوجه به معادن سیلستن اهک هیدراته، تاسیس کارخانه جهت فراوری این دومعدن کمک بسیارشایانی به اشتغال جوانان شهرستان می کند.

رئیس اداره کار گفت: از مسئولین مربوطه خصوصا فرماندارمحترم نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی مدیران کل تقاضامندیم , که در این خصوص نهایت همکاری را بنمایند.

دهبان نژاد به ایجاد کارخانه فراوری معدن سیلستن در شهرستان بهمئی اشاره کرد وگفت: این کارخانه در منطقه دوپرنظری تا مرحله تجهیز کارگاه هم پیش رفت ولی بدلیل کم توجهی بعضی از مسئولین وقت به نتیجه نرسید، امیدواریم مجددا درخصوص حذب سرمایه گذار تلاش شود.

فرج دهبان نژاد ضمن تشکر از همه مسئولین خصوصاً فرماندارانقلابی و دلسوز و همچنین نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی جهت تلاش شبانه روزی به آب سد کوثر اشاره کرد وگفت درصورت افتتاح این طرح مهم مشکل بی ابی دربخش صنعت خصوصا پالایشگاه نفت وگاز نیز حل خواهد شد وکمک بسبار بزرگی به اشتغال شهرستان میشود.

دهبان نژاد افزود منطقه گردشگری تنگ ساولک و ماغر نیز به لحاظ آب وهوایی، نزدیک بودن به خوزستان فرصت بسیار مهمی برای راه اندازی صنعت گردشگری درشهرستان بهمئی هست.که درصورت رفع موانع و جذب سرمایه گذار میتواند به قطب گزدشگری در منطقه و برای جوانان ایجاد شغل نماید.

 

در ادامه دبیر خادم یاران رضوی و رابط اشتغال‌زایی بنیاد کرامت در شهرستان گفت: درمجموع ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از ۶ میلیارد جذب‌شده در قالب تبصره ۱۶ بود و طی یک فرایند ۴ ماهه یعنی تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ صورت گرفت.

محمد جهانی افزود: برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات تبصره ۱٨ برای بنیاد کرامت در نظر گرفتند که متأسفانه با توجه به شرایط دریافت‌کنندگان تاکنون موفق نشدیم هیچ‌گونه پرداختی داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بهمئی نیز در ادامه این نشست گفت: اعتبارات اداره لیکک در حوزه اشتغال ۵۲ میلیارد تومان بود که باهمت بانک‌ها مبلغ ۲۵ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان به‌صورت تسهیلات پرداخت شد.

رسول جهان‌دیده با انتقاد از بعضی بانک‌ها گفت: متأسفانه بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک و رسالت در این خصوص همکاری نکردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی نیز نسبت به عدم سهمیه‌بندی اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری انتقاد کرد و گفت: هیچ‌گونه کار عمرانی در تنگ سولک و تنگ ماغر به دلیل نبود سرمایه‌گذار صورت نگرفت.

صلاحی پیشنهاد داد: در خصوص بازارچه صنایع‌دستی شهرستان، شهرداری همکاری لازم را به عمل آورد.

عابدی رئیس صندوق کا آفرینی امید گفت: این بنیاد در زمینهٔ اشتغال‌زایی به ۵۱ نفر مبلغ ۷۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرد.

زکی نژاد رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی نیز در این نشست گفت: تبصره ۱۸ شامل جهاد کشاورزی نیست، جهاد کشاورزی فقط به طرح‌های صنعتی تسهیلات ارائه می‌دهد.

در ادامه این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی گفت: در سال گذشته مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۵ نفر ارائه شد که توسط بانک توسعه تعاون پرداخت کردیم.

سالاری با گلایه از بقیه بانک‌ها ادامه داد: مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک ملی معرفی شد که متأسفانه هیچ‌گونه پرداختی انجام نشد، طرح تولیدی دستمال‌کاغذی و تولید فیلتر هوا اتومبیل در دست اقدام است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

مصوبات این نشست عبارتند از: 

۱– بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.

۲-  ادارات متولی نظارت کامل بر کارخانه آهک داشته باشند و در صورت عملکرد غیرقانونی برخورد شود،

۳- اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با هماهنگی کارگروه استان از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان بازدید و نظارت کند.

۴-  در صورت کلنگ‌زنی پالایشگاه در شهرستان همه ادارات همکاری لازم را داشته باشند.

۵- شهرداری نسبت به برپایی غرفه صنایع‌دستی محصولات میراث فرهنگی همکاری کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.