۰ نظر
۱۱۱ بازدید

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در آغاجاری

مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور اقشار مختلف مردم شهر آغاجاری برگزار شد.
کد خبر : 70832
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 خرداد 1403 - 15:09

به گزارش پایگاه خبری “عصرآشنا“، مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور اقشار مختلف مردم شهر آغاجاری برگزار شد.

محمدعلی آرمیده کارشناس مسائل سیاسی در این مراسم ضمن گرتمیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، رییس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی محبوب مقتدر و مظلوم و همراهان ایشان گفت: یکی از ویژگیهای مهم حضرت امام مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم بود.
آرمیده گفت: آن چیزی که امام را بعنوان یک مکتب یک اندیشه ،یک تفکر و یک راه مطرح کرد ایستادگی تمام قد در مقابل ظالمان و طاغوتیان بود با این ویژگی اما مقاومت را به امت های سراسر جهان صادر نمود و به مظلومان عالم یاد داد که تنها راه عبور از مشکلات و موانع مقابله تمام قد با حاکمان ظلم و جور است وغیره از آن هیچ راه دیگری وجود ندارد همان چیزی که امروزه در اقسا نقاط عالم شاهد آن هستیم و مردم دنیا خصوصا اقشار تحصیل کرده(دانشجویان ،دانشگاهیان ،اساتید، فرهیختگان و روشنفکران غربی ،امریکایی و سایر کشورها.. )به حمایت از میراث امام ره که همان حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین است علیه سردمداران ظالم آمریکا و رژیم صهیونیستی به پا خواستند و برخورد سفاک گونه پلیس و نیروهای امنیتی نظام سلطه خللی در اراده،اندیشه و مقاومت آنها بوجود نیاورد.

وی گفت: امام عزیز به ما یاد داد هرگز از مبارزه با طاغوت خسته نشویم چه طاغوت داخلی در زمان قبل از انقلاب و چه طاغوت خارجی که همچنان ادامه دارد.

آرمیده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت:  بسیاری از آیات قرآن را با همین ایستادگی و مقاومت برای ما معنا کرد فَلِذَٰلِکَ فَادْعُ ۖ وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ ۖ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ محکم در مسیر حق ایستادگی کرد و هرگز با تهدید،تطمیع و فریب عقب نشینی نکرد و همانند دوران جوانی و شروع مبارزات از سال ۴۲ با شدت و قدرت تمام به راه مقاومت و ایستادگی مثال زدنی ادامه داد.

وی با اشاره به خستگی نتپذیر بودن امام خمینی گفت: تا روزهای آخر عمر شریفشان هیچ‌کس نه در حرف و نه در عمل نشانی از خستگی، افسردگی، تردید، وادادگی و تسلیم طلبی پیدا نکرد و حتی تا لحظات آخر حرفهایش تندتر، انقلابی تر و قویتر بود

آرمیده گفت: امام خمینی علی رغم سن بالایی که داشت اما اراده او جوان بود روح او زنده تر بود کما اینکه بعد از رحلت همچنان روح آن بزرگوار در بین ما و همه مظلومان عالم زنده هست در واقع این همان استقامتی است که قرآن کریم می‌فرماید:ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقـموا تتنزل علیهم الملـئکه.

محمدعلی آرمیده به  نقش امام خمینی در مسائل داخلی اشاره کرد و گفت:  در بعد مسائل داخلی کشور، طرفدار جدی حمایت از محرومان، مستضعفان و‌کوخ نشینان بود با شدت تمام نابرابری اقتصادی را بر نمی تابید اشراف گری را با تلخی تمام رد می‌کرد و طرفدار عدالت اجتماعی بود در واقع زیر بنای همه ی همه فعالیتهای حضرت امام قیام لله بود فقط خدا را میدید و برای خدا نفس می‌کشید و برای خدا زندگی میکرد و برای خدا از مظلومان دفاع می‌کرد و در مقابل ظلم می ایستاد.

وی در پایان امام خمینی رحمت الله علیه را قومو لله قانتین خواند و گفت: امام راحل خاضعانه،فروتنانه برای خدا و در مسیر خدا قیام کرد. و امروزه می بینم نتایج مقاومت و ایستادگی امام ره را که دنیا را بیدار کردو نائب بر حقش امام خامنه ای عزیز با همان اقتدار و با همان صلابت مثال زدنی این راه را ادامه داده و به خوبی تمدن اسلام عزیزرا در مقابل تمدن فاسد وبی بندبار غرب قرار داده و دنیا را از خواب غفلت بیدار کرده است..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.