۰ نظر
۶۶ بازدید

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی سخت بیان کرد:

داودطلوعی مطلق

جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم

دغدغه و اهم فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به نقاط کم برخوردار و تلاش در رشد و بالندگی استعدادهای مناطق دور دست می باشد.
کد خبر : 71588
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 7:46

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مقیمی مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم در سی سخت برگزار شد بر اهتمام ویژه دولت سیزدهم ، خصوصا رئیس جمهور شهید و  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه به استعدادها ، زیر ساخت های مناطق محروم طی سالیان گذشته تاکید کرد و گفت: برای نخستین بار وزیر فرهنگ در حوزه مناطق محروم چنین مسئولیتی را لحاظ کردند. قرارگاه عدالت فرهنگی از ابتدای دولت سیزدهم برای محرومیت‌زدایی شکل گرفت، اما از خرداد ۱۴۰۱ قرارگاه جدی‌تر شد.

مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم در راستای سیاست های کلی دولت مردمی درخصوص محرومیت زدایی و شعار تحول و عدالت محوری دولت مردمی و همچنین برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بسط عینی عدالت فرهنگی در کلیه مناطق محروم و کم برخوردار کشورمان صورت گرفته است که در همین راستا، دیدار  حضوری با فعالین فرهنگ و هنر و سانه، از این اقدامات مهم است.

احمد مقیمی» مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بحث عدالت فرهنگی بیان کرد:.

در مرحله اول حدود ۶۰ سفر به صورت میدانی از میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان تا اشنویه در آذربایجان غربی رفتیم و در طول این سفر‌ها چند اتفاق افتاد و با حدود ۲۶۰۰ هنرمند به صورت فردی و جمعی دیدار داشتم؛ این حضور‌ها صرفا نشست و برخواست نبود و حدود هزار مطالبه و مسئله را پیگیری کردیم که به نتیجه قطعی رسید که بیشتر این جلسات با حمایت صندوق هنر اتفاق افتاد.

درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به جناب آقای مقیمی و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه سردار بزرگ جبهه مقاومت گفت: اسرائیل با این اقدامات ددمنشانه ، سرنگونی خویش را تعجیل بخشیده است و انشاالله با اقدام بجا و محکم جوابی سخت و کوبنده از ناحیه جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به توانمندی ها و پتانسیل های موجود در این استان اشاره کرد و گفت: حقیقتا کهگیلویه و بویراحمد با این سابقه و قدمت تاریخی و معادن و نفت و گاز  فراوان و آب و هوای بینطیر و که باعث حضور هزاران گردشگر در شهرستان های این استان شده ، شایسته لفظ محروم نیست اما کم برخوردار می باشد. درخشان استعدادهای فرهنگی و هنری مردمان زاگرس نشین را کم نظیر توصیف کرد و گفت: سابقه دیرپای این مردم همراه با انس و الفت با طبیعت و سلامت نفس و ایمان  باعث طبعی لطیف و آثار هنری بدیع گردیده است که به جهت مشکلات اقتصادی موجود ، آن چنان که باید و شاید هست ،در کشور نمود نیافته است.

در ادامه این جلسه مباحث مهم جهت چاره اندیشی و اقدام مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مسئولین استانی  مطرح و قول پیگیری از سوی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.