مراسم عاشورا و نماز ظهر این روز در شهرستان بهمئی

عزاداری خالصانه مردم بهمئی و برگزاری نماز ظهر عاشورا برای شهید دشت نینوا

مراسم عاشورا و نماز ظهر این روز با حضور گسترده عزادارن حسینی در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 39128
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مرداد 1401 - 22:09

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ مردم دیار بهمئی ، ساده و بی ریا ، همزمان با گرمای شدید ، رطوبت بالا و شرجی ، مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین ع را باشکوه برگزار کردند.

مردم عزادار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی با برگزاری هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری، عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش ابراز کردند.
مردمانی سخت کوش که محرم امسال، دلشان هوای گریه برای حسین کرده است.

امام جمعه شهر لیکک در جمع عزاداران عاشورایی بهمئی با اشاره به اینکه ، مهم‌ترین اثر قیام امام حسین (ع) حفظ اسلام بود، گفت: برخی در زمان خلافت یزید در پی ویران کردن بنیادهای دین پیامبر (ص) بودند اما امام حسین(ع) با حماسه‌ خونین خود، چهره‌ زشت آنان را فاش کرد و جامعه ناب اسلامی را ترویج داد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با اشاره به اهمیت عاشورا و تقدیر از حضور گسترده مردم در ویژه برنامه های ماه محرم افزود : نگهداری وحفظ اسلام و استمرار شهادت ، یکی از چندین علل قیام سیدالشهدا (ع) بود که باید آنان را مثل گذشته زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه ، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان عبارت مقدس استگفت : امام حسین(ع) در روایتی هدف از نهضت خود را ارائه‌ معارف و نشانه‌های دین مقدّس به مردم، اصلاح جامعه، ایجاد امنیت واقعی، عمل به فرائض دینی، احیاء سنت پیامبر عظیم الشأن (ص) و برپاداشتن احکام شریعت نبوی معرفی کرده است.

امام جمعه شهر لیکک اظهار کرد: تشکیل حکومت اسلامی به تمام معنا، مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا بود که امام نه برای رسیدن به فیض شهادت بلکه در پی هدفی والاتر همانند تشکیل حکومت اسلامی به کربلا آمد.

مردم بهمئی با حضور چشمگیر خود در مصیبت شهادت سید و سالار شهیدان و یاران با وفایشان به سوگ نشستند.

همچنین دلدادگان مکتب امام حسین (ع) در مناطق مختلف شهرستان بهمئی در روز عاشورای با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عزاداری، زنجیرزنی و نوحه خوانی پرداختند.
خداجویان حاضر در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی در هیئت‌های عزاداری و دسته‌های سینه زنی در اقتدایی عاشقانه با حضور در مصلی حضرت امام رضا علیه السلامِ این شهر ، به نماز خونین ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین (ع)، به مهمترین پیام کربلا، یعنی عبودیت، لبیک گفتند و همزمان با برخواستن بانگ دلنشین اذان در سراسر کشور به نماز ایستادند.

نماز ظهر عاشورا در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به امامت حجت السلام سید محمد یوسف افروغی ، اقامه شد.

مسلم مختاری خبرنگارونماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

عکس:فاضل ریحان نسب

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.