کمبود جاده و اختلال شبکه های ارتباطی سد راه توسعه روستایی در بهمئی

بخشدار مرکزی شهرستان بهمئی گفت:نقص زیرساخت های شبکه ارتباطی و جاده های خاکی در برخی از نقاط، سد راه توسعه روستایی و عشایری شهرستان است
کد خبر : 1246
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399 - 8:59

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از صبح زاگرس علی کرم صدیقی فر تصریح کرد:همانگونه که حضرت امام خمینی (ره)فرمود:عشایر ذخایرانقلابند میطلبدروز ملی روستا وعشایر را به همه ی روستائیان وعشایر ایران زمین بویژه عشایرشهرستان بهمئی تبریک میگویم.

وی همچنین عشایر را سرمایه ای  بزرگی برای کشور دانست که بایدبرای رفع مشکلات تولیدی آنها وهمچنین مشکلات پیش روی زندگی آنها تلاش نماییم.

صدیقی فربیان داشتند:با توجه به کمبود آب در مناطق عشایری شهرستان در یکسال گذشته با همکاری اداره امور عشایر در چند نقطه از شهرستان مخازن آب شرب تاسیس و تحویل عشایر  دادیم.

وی افزود:در زمینه تامین سوخت و آرد هم با هماهنگی امور عشایر کلیه مناطق عشایری شهرستان را تحت پوشش قرار دادیم.

بخشدار مرکزی بهمئی خاطرنشان کرد:جاده های عشایری شهرستان تا رزگه و پهنوک بازگشایی شد ،همچنین به تعدادی از عشایر شهرستان که در نقاط صعب العبور بودند تعدادی پنل خورشیدی رایگان اهدا شد.

صدیقی فر افزود:با توجه به اینکه دو حوزه ممبی و سرآسیاب یوسفی از نعمت گاز طبیعی بی بهره بودند،از سال گذشته عملیات گازرسانی به این مناطق شهرستان آغاز شد که پیمانکار پروژه به ما قول داد تا دهه فجر امسال مشعل گاز در ممبی و سرآسیاب یوسفی روشن شود.

وی گفت:در حوزه اجرای طرح هادی،زیرسازی و آسفالت معابر روستایی هم گام های موثری برداشته شد و هم اکنون پروژه بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی ممبی با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

صدیقی فر عدم اجرای طرح هادی در همه روستاهای شهرستان و خاکی بودن برخی از راه های روستایی را از موانع مهم سد راه توسعه زندگی روستایی عنوان کرد.

وی افزود:زیرساخت های شبکه اینترنت،تلفن همراه و اختلال در دریافت شبکه های تلویزیونی در برخی از نقاط روستایی شهرستان از عوامل  سد راه توسعه زندگی روستایی و عشایری شهرستان است که برای رفع این موانع در حال تلاش و رایزنی هستیم.

بخشدار مرکزی بهمئی با تاکید بر لزوم ترویج و توسعه کشاورزی در شهرستان،گفت:سد ایلی آباد بهمئی با وجود تکمیل بودن اما زمین های زیر دست این سد نیازمند اجرای شبکه آبیاری قطره ای هستند که مسئولان باید برای احداث باغات و رونق کشاورزی در این منطقه اعتبار ویژه ای در نظر بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.