آتش سوزی کامل مدرسه پیش ساخته (کانکسی ) در روستای کمتر برخوردار ماخره از توابع منطقه رود تلخ، بخش ممبی شهرستان بهمئی + عکس

علاوه بر تخریب کامل مدرسه پیش ساخته در بهمئی، تمامی تجهیزات این مرکز، به همراه وسایل دانش آموزان، لوازم معلم و یک جهیزیه هم در آتش سوخت و طعمه حریق شدند.
کد خبر : 44181
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 1:57

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛ روستا توبردی از توابع منطقه رود تلخ در بخش ممبی شهرستان بهمئی، که در فاصله ۸۰ کیلومتری تا شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است، به دلیل نداشتن ساختمان برای دانش آموزان این روستا ، از یک مدرسه پیش ساخته (یا کانکسی) برخوردار بود.

مدرسه این روستا که دارای ۶ دانش آموز و یک معلم می باشد از این مدرسه پیش ساخته سه کلاسه بهره مند بودند و تمامی تجهیزات مدرسه و کیف ، کتاب و لباس دانش آموزان هم در حین تدریس در این مدرسه پیش ساخته قرار داشت.

که ناگهان به دلیل وجود دستگاه گرم کننده برقی (شوفاژ برقی) آتش سوزی آغاز می شود که علت اصلی حادثه هم همین دستگاه برقی قلمداد می شود.

در این حادثه  جانفشانی معلم مدرسه(علیرحیم مهدوی) باعث شد که هیچ فرد یا دانش آموزی آسیب نبیند و گوشی معلم در این بین طعمه حریق شد.

متاسفانه وسایل نفت سوز مدرسه (آترا) برای گرم کردن دانش آموزان هم طی این مدت فاقد نفت بود و دانش آموزان مجبور بودند برای گرم نگه داشتن فضای کلاس از وسایل گرم کننده برقی استفاده کنند.

متراژ این مدرسه پیش ساخته به طول ۳۰ متر و عرض ۱۰ متر بود.

علاوه بر از بین رفتن تجهیزات، امکانات، کتاب ها و وسایل دانش آموزان، معلم و مدرسه، اهالی روستا هم به دلیل نداشتن جای مناسب، برخی از وسایل خود را به صورت امانت در این مدرسه پیش ساخته نگهداری می کردند.

از جمله اینکه ، زوج جوانی از همین روستا که قصد ازدواج و جشن عروسی آنها قرار بود دو هفته دیگر برگزار شود به دلیل نداشتن فضای لازم، جهیزیه خود را در این مدرسه پیش ساخته به امانت گذاشتند، که جهیزیه این زوج در این آتش سوزی کاملا از بین رفت.

نکته حائز اهمیت اینکه، برای اطفای حریق و این آتش سوزی ، هیچ گونه کپسول خاموش کننده و اطفا حریقی هم وجود نداشت و در دسترس نبود.

حالا با توجه به اهمیت موضوع، محرومیت منطقه، بلاتکلیفی دانش آموزان و خسارت های ایجاد شده ، انتظار می رود مسئولان و دست اندرکاران هر چه سریعتر درصدد رفع این مشکل برایند، تا هم دانش آموزان از درس و مدرسه عقب نمانند و هم تجهیزات لازم به همراه مدرسه جدید برای این منطقه پیش بینی شود.

البته علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی و عبد الصالح داستان بخشدار ممبی ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک این مشکل مرتفع شود و علاوه بر فراهم اوردن زمینه ادامه تحصیل این دانش اموزان، مشکلات پیش آمده هم مرتفع شود.

ما هم تا رفع مشکلات موجود و تامین امکانات لازم برای ادامه تحصیل این دانش آموزان و ایجاد فضای آموزشی مناسب برای این منطقه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

دربارندگیهای  اخیر جاده روستاها هم به کلی ازبین رفت و هیچگونه ترددی در روستاهای پهنوک و حومه انجام نمیگیرد و تیربرقهای این روستاها هم ازجاکنده شده و دچار خسارت فراوان شده اند ان شاء الله مسئولین هرچه سریعتر نسبت به بررسی و رفع  مشکلات این روستاها اقدام  نمایند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داودطلوعی مطلق پایگاه خبری عصرآشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.